Szerintem ne...
Szöveges ítélet
Azt mondják én vagyok az ezerből az a bizonyos egy... Sovány vigasz. Úgy vélem, hogy egy olyan minőségbiztosítási rendszer, amin az enyémhez hasonló autó átmegy, az régen rossz.
Először a pozitívumok:
Az autó, a korszerűtlenségét leszámítva, roppant kedves jószág. Méretét meghazudtolóan agilis, rugózása kényelmes és az utastere két személynek éppen elegendő. A vezethetősége a kategória legjobbja (ez volt az egyik fő érv az autó mellett, bár heteroszexuális férfi vagyok!). A kormányzás és a váltó zseniális. A puritán belső igazából tetszetős (sok manapság preferált extra szerintem tényleg fölösleges), de az övfeszítő, vagy legalább egy magasságban állítható biztonsági öv azért elfért volna, csakúgy mint egy csomagtér, ami világít, vagy legalább burkolt, hogy a corás zacskókat ne a hátsó lámpák vezetékeinek csapdájából kelljen kiszabadítani minden alkalommal! Mindegy.
A konstrukció nem fiatal, de korrekt, a forma pedig még mindig átkozottul jópofa.
Az autó egyértelműen leggyengébb pontja a gyalázatos minőség.
A legfontosabb meghibásodások lent olvashatók, így nem részletezem, érdemes átböngészni. Az mindenesetre érdekes, hogy míg más modellek a gyártási idő előrehaladtával egyre kiforrottabbá válnak, addig a Ká-nál ez úgy tűnik fordítva működik! (Nem árt átnézni az ADAC statisztikákat több évre visszamenőleg...)
Az ítélet írásakor megpróbáltam átgondolni, hogy vajon mennyi időt vesztegethettem el különböző szervizekben, mennyit vártam alkatrészekre, trailerre, mennyi időt töltöttem reklamációk körmölésével, mennyit költöttem csereautók parkolási díjaira, mennyit álltam a festői fóti pusztában az ingyenes buszra várva, hogy a szerviztől valahogy lakott területre érjek... De inkább nem részletezem.
Én azt mondom: aki ilyen autót szeretne vásárolni, ne sajnálja a pénzt a Ford Extra Garancia megvásárlására! Életem egyik legjobb befektetése volt! (Bár a garancia lejártával már bánom, hogy nem öt évet vettem!)
Egy szó, mint száz: szerintem ne!
UPDATE: Nyugalmasan telt az elmúlt újabb három év. Legutóbb mondjuk nem ment át a vizsgán az autó, mert az egyik hátsó féknyomásszabályzó nem működött és felrehúzott a fék, aztán elrepedt a kiegyenlítőtartály (?) és rendszeresen elfolyt a hűtővíz egy része, legutóbb pedig másodszor is kicserélték a lambda-szondát. (Természetesen, annyira speciális a szonda és a motorelektronika újraprogramozását is szükséges, hogy csak gyári alkatrész és szakszerviz jöhetett szóba. 50 000,-.) Időnként leereszt egyik-másik gumi, mert rozsdásodik a felni. Szépen rohad a hátsó ajtó, a tanksapka környéke, a motorháztető szélei és néhol az autó alja is. (Hat év az átrozsdásodás elleni garancia, de a szervizben mondták, hogy ez nem hiba, mert ÁTrozsdásodva nincs, csak egyszerűen rozsdás...)Újra beázik az egyik fényszóró és olyan karcos a szélvédő, hogy este alig látni ki rajta. Egyébként, minden oké! Jó-jó, hozzá kell szokni az izgalmakhoz, viszont egy idő után már szinte egyáltalán nem vagy ideges, ha valami történik. Nem levelezgetsz a Forddal, nem anyázol a szervizekben, nem reklamálod a végösszegeket. Ez az autó megváltoztat, megtanít belenyugodni a sorsodba, segít elfogadni az élet kihívásait!
Gondolkodom is az új Ford Ka megvásárlásán. Muhaha!!! Csak vicc volt!
Hibalista
- GARANCIÁLIS JAVÍTÁSOK: - B oszlop díszmatrica levált - jobb első futómű kopog, kotyog számtalan javítás - bal első ajtó kopogásának megszűntetése - lengéscsillapítók cseréje (3 db!) - központi zár motorjának a cseréje - gyertyakábelek cseréje 2x (rángató motor) - lambda-szonda cseréje (lerobbant, trailer) - fojtószelep-potenciométer cseréje (elkopott a tengelye - 22 000 km) - teljes motorvezérlő elektronika cseréje - bal első fényszóró csere (beázott) - jobb első fényszóró cseréje (beázott) - fűtéscsap cseréje (folyton fűt) - - 3 ÉV UTÁN: - bal hátsó fékcső cseréje (magától elrepedt) - jobb hátsó féknyomásszabályozó - kiegyenlítő tartály (magától elrepedt) - lambda-szonda másodszor (58 000 km)
Ide hordtam szervizbe
Ford Szeleczky - nincs gond, a garanciális javítások aránylag gördülékenyek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ford Petrányi - a Ford Motor Hungária javasolta a reklamációimnak köszönhetően. Igazából rendben van.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GS | Következő autója? | Valami hihetetlenül robosztus japán |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |