Szépszemű hálátlan szemét
Szöveges ítélet
Nos, én úgy kezdeném a mesélést, hogy leszögezem előre, hogy négyezer kilométer alatt nem szerezhettem igazán mély tapasztalatokat, ezért inkább a benyomásaimat mesélném el.
A motorja, mint azt gondolom sokan tudják, nem egy mai konstrukció, de azt gondolom, hogy elég a teljesítménye ahhoz, hogy jól mozgassa a kocsit. Nekem tetszik. A fogyasztása átlagos, olyan 6 körül megáll, de ha kicsit agresszívabb hangulatban vagyok, akkor elmehet 7-ig is.
A futóműve nekem nagyon bejön, de ez ízlés dolga. Elég kemény, emiatt a sportos kanyarvételt támogatja, viszont rossz úton eléggé rázkódik. Nekem még mindig inkább ez kellene, mint egy lágy rugójú hintaló... Erről ennyit.
A kényelem nekem megfelelő, az üléseknek elég jó az oldaltartása, de szerintem az ülőlapja lehetne hosszabb pár centivel. Hátul nem ültem még, nem is fogok soha a saját kocsimba hátra ülni, de különösebb illúzióim nincsenek ezzel kapcsolatban.
A gyári rádiója, az egy kész röhej. Nem az a bajom, hogy nem szól szépen, hanem egy ilyen primitív fejegységet kár volt beleszerelni. Olyat, hogy hangszínállítás, vagy neadjisten RDS, vagy valami funkció.... Semmi. Els? adandó alkalommal, hogy lesz pénzem rá, kidobom bel?le, veszek egy keretet 7 ezerért, hogy aztán abba bele tudjam rakni az általam kiválasztott rádiót.
A csomagter nagyobb, mint gondolta, mi ketten vagyunk, ezért aztán elég is, néha kiegészítve a hátsó üléssorral.
A felszereltsége: elektromos ablakok, központi zár, rádió, indításgátló, légzsák...
Mindösszességében nagyon szeretem, tetszik is és boldog vagyok vele, szerintem ez a kocsi jó választás lehet fiataloknak, vagy az id?sebb korosztálynak is.
Kiegészítés (2006.02.22.):
A véleményem annyiban változott az előzőekhez képest, hogy
maga az autó szerintem rendben is lenne, viszont az előző gazdi nemtörődömsége rányomta a bélyegét a kocsira. Nem sokat, de azért már kellett rá költenem. Az olaj már erősen cserés volt, amikor lecseréltettem, a légszűrővel egyetemben, szerintem nem 15ezerrel előtte cserélte a gazdája. Most, hogy kb olyan 50.000.- Ft-ot ráköltöttem, (még a stabilizátorrúd-csere hátra van) azt gondolom, hogy rendben van, és elégedett is vagyok vele. Nekem nagyon tetszik külsőre, jól esik ránézni. Vettem rá 14 collos alufelniket, 185-ös Michelin kerekekkel, sajnos még nem láttam a kocsin, mert ugye tél van/volt, de biztos, hogy sokat fog rajta dobni. Ami még tervben van, az a lökhárító színre fújása, és akkor már tényleg úgy fog kinézni, ahogy elképzeltem.
Nem bántam meg a kocsi megvételét, a mai napig élmény, amikor beülök, és megyek vele.
Kiegészítés (2006.03.14.)
Ma már megint arra kényszerültem, hogy módosítsam az ítéletemet, bár nem terveztem ilyen sűrűre a dolgot.
Tegnap előtt tök örültem neki, hogy hihetetlen jól megy a kocsi, a 170-et is kihoztam belőle az M7-en. Kicsit fura volt nekem az Érdi-emelkedőnél a nagy visszalassulás (140-ről 110-re), de nem tudtam mire vélni.
Most már tudom. Kuplungtárcsája kinyiffant, elkezdett csúszni. Köszi. Valaki mondja már meg, hogy egy 70 ezret futott kocsin mitől? Aztán kitaláltam erre is a választ: NŐI TULAJ! Tényleg tisztelet a kivételnek, mert sok nőt ismerek, aki jól vezet, de olyat is, aki tragikusan. (azért több van ilyenből, mint a férfiak között)
Szóval, én egy szóval sem mondom, hogy ez nem jó autó, mert ez így nem igaz. Csak én szoptam be, valószínű. Most is szeretem, csak már félek, hogy mi lesz a következő hiba.
WWW.FORDKA.HU
3. Ka-találkozó: 2006.05.20.-21.
Nos, jó régen nem írtam, el kellett telnie egy kis időnek, hogy lenyugodjon a lelkem, miután sikerült beszámíttatni.
Mindent összegezve, ami az egy év alatt történt, nos:
Alapvetően azért szerettem, mert nekem tetszik, pofás kis autó, valamint szuper emberekkel ismerkedtem meg az autóhoz kapcsolódó fordka.hu oldalon.
Aztán ennyi. Folyamatosan romlott el, havi 20ezreket kellett örök érvénnyel rákölteni, nem volt két hét folyamatos időszak, hogy ne lett volna baja. Én eleinte minden alkatrészből a gyárit vettem meg, mert szeretem az autóimat, és igyekszem nekik a legjobbat adni mindenből, mert meghálálják. Ez az autó nem hálálta meg, folyamatosan szívatott a problémákkal. Mindenek tetejében simán megette a 8-8,5litert százon, amit még el is fogadnék, ha menne jól. De nem megy jól. 130-nál meghal, utána már csak kinlódik.
Sok embert ismerek, akiknek semmi bajuk a Ka-jukkal, és hiszek nekik. Fontosnak tartom hozzátenni, hogy személyes tapasztalataimat, érzéseimet írtam le, nem általános dolgokat. Valami miatt az én példányom egy hulladék volt. Egy dolog következik ebből: soha a büdös életben nem veszek több Fordot, mert életem ballépése volt ez a kis autó, gyomorideggel keltem-feküdtem miatta.
Egy idő után nem bírtam tovább, megrendeltem egy új Swiftet, ami ugyan nem akkora egyéniség, mint egy Ka, de legalább nyugodtan alszom, tudom, hogy ez az autó nem fog cserbenhagyni, és meghálálja majd a törődést.
Ennyi volt ez az ítélet, többet nem módosítom. Szépen végigkísérhető benne, hogy omlik össze egy emberben az autójába vetett mindenféle bizalma és szeretete....
Hibalista
- bal els? tompított izzó, bal hátsó féklámpa
- az els? izzót szerintem elég bonyolult volt kicserélni... kb. 40 percbe tellett.
-
- 2006.02.22.
- -A két hátsó fékmunkahenger, ami miatt aztán a fékdobokba folyt a fékolaj..
- -Kipufogó
- -bal első hossz-stabilizátor
- -szabályoztatnom kellett a féktárcsákat
-
- 2006.03.14.
-
- -ismét kipufogó
- -kuplungszerkezet csere (40.000.-Ft)
-
- Időpontokra már nem emlékszem, ezért csak sorolom:
- -lambdaszonda
- -kormánymű
- -stabilizátorok
- -lengéscsillapítók
- -valami miatt nagyon sokat evett lambdaszonda csere után is
- -központi zár
- -bal első zárszerkezet
- -kipufogó
- -100 felett mindig rázott a kormány, mindegy milyen kerék volt rajta
Ide hordtam szervizbe
Magánszerelők...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Cinquecento - azt szerettem | Következő autója? | Suzuki Swift 2006.12.20 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
