Ritkaságnak számít az utakon
Szöveges ítélet
Ez az autó unikumnak számít, magyar utakon még nem is láttam, sőt, az utóbbi években 9 európai országban is jártam, ott sem találkoztam vele. Aki egyedi autót akar, ennél olcsóbban nem úszhatja meg!
A külseje már nem Ka-san kislányos, szemből kifejezetten morcos tekintetű, hátul pedig erőteljes vonalak jellemzik. A belső design nem sokat változott, de már az előd is sokkal izgalmasabb volt, mint a legtöbb modell. A fekete műszerfal könnyen megszokható.
Elől elég hely van tetszőleges méretű felnőtt számára. A bőrülések nyáron gyilkosak, égetik a bőrt. Elsőre keménynek tűnnek, oldaltartásuk sem sok. A kormány nem állítható semmilyen irányba, ami már évek óta nevetségesnek számít egy autó esetében, mindenesetre az ülést végül hozzá lehetett állítani. A bőrbevonat legalább jó rajta a régi műanyaghoz képest. A csomagtér egyébként még kisebb lett, mint volt. A váltófej megsüti az ember kezét, rossz döntés volt alumíniumból készíteni.
A motor hangja kifejezetten kellemes a fülnek, egyenletesen gyorsul, 100 km/h felett is még szépen lehet fokozni a tempót. Ugyanakkor a gyári 9.7 másodperces 100-as sprintet még csak megközelíteni se tudja. 10.000 kilométer után is csak 13 sec alatt éri el ezt a sebességet! Bár nem vagyok versenypilóta, de az átlagnál sokkal jobban bánok az autóval, ráadásul gurulva léptem a gázra, szóval valami nagyon nem stimmel. Egyébként is, a nyolcszelepes, 95 lóerős, 1.6 literes motor általánosságban sem egy nagy durranás, még ha mindössze csak 1 tonnát is kellene cipelnie! A sporfutómű és a peres gumi (16" 195/45) ellenére az első üléseken még hosszabb távon sem fájdította meg semminket a "közvetlen visszajelzés", hátulra meg úgysem fér be senki. A váltó pontosan jár, de nekem jobban tetszett volna, ha mindezt kevesebb ellenállással teszi. A kormányzás sem az igazi: kis sebességnél nehézkesnek, nagynál túl könnyednek találtam, nagyon kellett volna a sebességfüggő szervó. Az autó nagyon rosszul reagál a hepe-hupás, nyomvájta utakra, így két kézzel kell markolni a kormányt nagyobb sebességnél (100+). Ez a jelenség olykor már-már ijesztő mértéket ölt, így vizes vagy havas úton óvatosan kell vele bánni!
Az autó ismert hátrányai nem okoztak meglepetést: 130-nál ötösben négyezret forog, így városon kívül-belül ugyanúgy relatíve magas a fogyasztás (9-10 liter). Az autó fordulóköre iszonyatosan nagy, falusiasan széles főúton, buszmegállóból indulva sem lehetett vele egy menetben megfordulni. A bőrülés és az alumínium váltógomb pedig biztos, hogy télen-nyáron számos kellemetlen pillanatot fog okozni (mindkettő széria). Emellett szeretném minden jövőbeli vásárló figyelmét felhívni a sima Ka gyalázatos töréstesztjére (Euro NCAP)!
A régi Ka-val összevetve ugyanakkor zongorázni lehet a különbséget:
- ABS (de még mindig nincs kipörgésgátló!)
- elektromos ablakemelő
- központi zár riasztóval + csomagtérnyitás
- klíma
- fűthető szélvédő
- CD-s rádió
- fordulatszámmérő
- bőr belső
- szebb design
- sokkal jobb motor
Minden negatívuma ellenére szerethető autó volt, remélem, új tulajdonosa számára legalább annyi örömet fog okozni, mint amennyit nekünk okozott az együtt eltöltött idő alatt!
Hibalista
- Egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Ka 1,3 (66 Le) | Következő autója? | Kicsi kocsiból csakis BMW 123d coupé automata váltóval. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
