A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Ka (1996-2007)

Ka 1.3 i 60 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Pattogós fordulós bajnok.

Szöveges ítélet

Ott kezdem a történetet hogy szükségem volt egy kocsira a-ból b-be napi 40-50 km-re. Suzukikat nézegettem elsősorban de valahogy nem akart összejönni az Istenért se egy normális. Azt álmomban sem gondoltam volna hogy egy kis KA tulaja leszek :)

Ismerősöm hozta be németből. Szervókormány, 4 légszák, klíma, ülésmagasságállítás. Hm, egész jó. Nézegettem, nem tudtam hova tenni először ezt a kis korom fekete metál színű mazsolát :) Beültem, ülése kemény tömésű, kormánya, pedálja, sebváltókarja nagyon jó helyen van. A vezetési pozíciót tökéletesen belőttem egy pillanat alatt. Minden ott van ahol kell lennie. Legalábbis számomra. Ez egy hatalmas plusz pont. (pl. egy Renault Clio, ebből a szempontból, nekem katasztrófa)

Menettulajdonságok: Szó szerint gokartos vezetési élmény. Ahova kormányzok oda megy és azonnal. Egy pillanat alatt kikerülök bármit vagy befordulok derékszögbe egy utcába :) No problem. Ebből az okból kifolyólag jó ha az ember egyik szeme mindig az úton van (főleg rossz utakon) mert egy pici kormánymozdulatra is gondolkodás nélkül reagál. De :) Pont ezért is szeretem.

Futóműve, feszes, pattogós. Ennek köszönhetően azonnali visszajelzést kapsz minden kis úthibáról. Rengeteg információval leszel gazdagabb amit egy luxus kocsi sosem tudna neked megadni XD Kitágul a látóköröd.

Kanyarba elég semleges. A gumihang mellett még azt vettem észre hogy az eleje és a hátulja szinte egyszerre sodródik. Jól korrigálható. Egy vasúti átjárón átrepülve beleszállva mindjárt egy éles jobbos kanyarba is teszteltem (direkt). Durván jobbra csavartam a kormányt majd vissza és megint. "Kegyetlenül" fogja az utat, még ezzel a 155/70-es M+S (sár+hó) gumival is teljesen irányítható maradt. Egy pillanat alatt élményautót tudok belőle varázsolni.

Motor és váltó: 60 lóerő, csodák nincsenek. Alul és középen nyomatékos felül elfogy az ereje.Váltó áttétel rövid. 5-ös fokozatba is tudok pl 30 km/h-val menni és 160-nal is ha akarok.Szuper finom váltója van, élvezet kapcsolgatni. Kicsit lomha ez a motor de ügyesen autózva azért lehet vele előzgetni. Végül is mihez képest lomha :) Gyorsulás 0-100 km/h 15.4 mp. Skoda Fabia 1.2 12v 16.1 mp, Opel Astra 1.4 16 mp.

Átlagban 90-100 közt járok vele. Nyáron a fogyasztása vegyesbe rövid távon 5-5.2 liter/100km. Hosszú távon vegyesbe 4.6 litert mértem. Télen rövid távon vegyesbe 5.6-5.8 liter/100km.

Annyit még hozzátennék hogy minden tankolásnál öntök a benzinbe Spuri adalékot. Jobban megy, kevesebbet eszik. Valóban igaz amit írnak róla. Nemsokára kap egy chiptuningot a kis KA. Ettől egész rugalmas lesz ez a benne lévő ősmotor és a fogyasztása is csökkenni fog. Ez egy jólbevált régi konstrukció a hatvanas évekből, alul vezérelt felül szelepelt motor. Persze azért nem ugyanaz, injektort, katalizátort és sok apró kis változtatást kapott.

Karbantartás és árak. Lecsértem az olajat 5w/30 szintetikus Mannol, olaj, levegő, benzinszűrő, szelepfedéltömítés, össz. 7.400 ft. Ötezrenként megismétlem ezt az akciót (amúgy 15000 km a csereperiódus). Gyertya, Motorcraft 4.800 ft/ 4db . Hosszbordásszíj, vezető és feszítő görgő 13.400 ft. A gyertyákat elég 30-45 ezrenként cserélni a szíjat és a görgőket pedig 100 ezrenként. Vezérműszíjat nem kell cserélni benne soha mert nincs benne. Láncos motor és ahogy utána olvastam nincs csereperiódusa. Kapott még egy szelepállítást is. Finom csendes kis motor lett belőle.

Szerkezetileg ennyit költöttem rá 10 ezer km alatt. Vételkor jól átnéztem, fékek, gömbfejek, szilentek, kormánymű, féltengely, gumiharangok stb. Ezek jók voltak és most is azok.

Most jön a feketeleves. A KA piszkosul rohadásnak tud indulni. Amikor vettem, láttam hogy az enyémen is sok-sok felületi rozsda van az alján, plusz kívülről is néhány hólyagosodás. Három napom ment rá mire kikezeltem mindent kívül-belül amit csak láttam. Ez az autó sokat állhatott valahol németbe egy kereskedésbe. A másik a váltó. Üresbe van hangja, ha kinyomom a kuplungot elhallgat. Egyértelműen nyelestengelycsapács hangja van. A jóhír hogy 10 ezer km alatt nem lett hangosabb sőt javult egy picit öntöttem bele xado adalékot. Bár nem hittem benne de úgy néz ki valóban használt valamit. Ha szétmegy az sem zavar, 30 ezerért van bontott.

Fórumokat átolvasgatva ez a hang jellemző a ford váltóra. Egyesek azt mondják nem kell vele foglalkozni. A vicc az hogy tényleg van benne valami mert azóta kipróbáltam 3 db KA-t is köztük egy Duratec motorost és azoknál is hallottam ezt a hangot. Üresbe. Sőt egy Ford Fusionba is amibe 80 ezer km volt.

Egyenlőre ennyi :)
2016 10 22

Frissítés: 2018 08 06
Eltelt majdnem 2 év azóta is napi használatban van a kis KA közel + 30 ezret mentem még vele azóta. Nulla műszaki hiba. Olaj Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 + Protec nano a benzinbe pedig kék Spuri ez a szenthármas. Tiszta motor és katalizátor tökéletes égés. A váltóba új olaj és Metabond ment, szinte hangtalan lett. A hátsó szilenteket is cseréltem, gyártattam hozzá poliuretánból egy tizesbe fájt de megérte sose megy szét. Nem rég kapott egy full gépi polírt kb 6 órám ment rá szinte megállás nélkül.Olyan a KA mint új korában. Gumikat is vettem rá 1 éves használt 95 %-os 20 ezer volt a garnitúra. A rohadásokra figyelni kell viszont a küszöbökön találtam párat de kikezeltem és lefújtam, most jó. Ezt a kis autót örökre megtartom.

Frissítés: 2019. 09. 11

Újabb 10 ezer km. Összesen 3 év alatt 50 ezer idáig. Nem kíméltem, hó, sár, rossz utak, pór, mindennel találkozott intenzíven a kis KA. Sosem hagyott cserben ha elfordítom a kulcsot azonnal és gondolkodás nélkül indul. Bárhova bármekkora távolságra teljes lelki nyugalommal elindulnék vele.

Benzin: egyszer tankoltam 95-ös benzint ( ismert kút de nem a MOL) szükségből 10 litert és Spurit nem raktam a benzinbe mert elfogyott és nem tudtam venni. Megdöbbentő a különbség, kevesebb nyomaték és ha lepadlóztam becsörgött kicsit, szenvedett ettől a hulladék benzintől és vele együtt én is. MOL 95 és kék Spuri a jó kombináció. Mivel egyszerűen nem volt se időm se kedvem venni kék Spurit ezért áttértem a Shell V Power 100-ra ezt már szerette :) majd áttértem a Mol evo 100 plus-ra mert nem volt Shell a közelben detto ugyan az talán még egy picit puhábban is jár tőle a motor.
És még valami: volt egy hajszálnyi alapjárat ingadozásom már régóta de nem érdekelt mert csak akkor vettem észre ha rákoncentráltam erre az anomáliára, az evo 100-at használva 3 hónap után egyszer csak azt vettem észre hogy teljesen elmúlt. Az alapjárati szabályzónál vagy valamelyik injektornál lehetett valami hangya fingnyi dugulás ezt helyre rakta. Jól van adalékolva ez a Mol benzin az biztos.

Most télen kijött egy probléma (kormánykapcsoló) rátettem a világítást és nem égtek a műszerfalon a lámpák plusz a hátsó világítás sem ami gáz. Először biztosítékra tippeltem, nem jött be, aztán valami kontaktra mert döccenőkön visszajött a világítás. Levettem a kormánykapcsoló műanyag burkolatát, széthúztam a csatlakozókat és befújtam kontakt sprével. Ez sem jött be. Majd egy 10-es villás kulccsal alulról fel felé rákoccoltam finoman az indexkar végére ahol kapcsolom a világítást és lám visszajött a világítás. Szóval ott volt a kontakt hiba és csak hidegbe csinálta párszor még tavaly. A tízes kulcs mindig segített februártól viszont megszűnt teljesen ez a hiba.

Május környékén költöztünk a KA-val szegénykémet brutál megpakoltam, 200 kg súly +kondipad szétszedve+2 kezes rúd plusz plafonig telepakolva az anyósülés is. Egy személyes lett. Velem együtt, kb. 450 kg terhelés, majd 180km következett nagyrészt elég rossz minőségű utakon. Rugózás nulla.
Az eredmény:
Mire hazaértem a két első csavarrúgó eltörött és a bal hátsó lengéscsillapító elkezdte ereszteni az olajat plussz elhagytam a jobb hátsó dísztárcsát is.Sikeres napot zártam.

Két bontott első rugó 6 ezer volt, hátsó bontott lengéscsillapító 4 ezer, rugó-összehúzó szerszám 5 ezer. Plusz 4 óra szerelés mert a fékeket is letakarítottam, megjárattam a munkahengereket, ellenőriztem a kormányösszekötőket a stab.pálcákat és kb mindent amit láttam. Most jó. Jövőre kap hátra 2 szép új Monroe lengéscsillapítót de lehet hogy előre is.

Még a télen elszállt az egyik gyári 20 vagy 15.? wattos hangszóróm az első ajtóba. Most augusztusba belevarázsoltam 2 gyári méretű 75/225 teljesítményű Kicker hangszórót. Megérte.

Átnéztem rozsdaügyileg az egész kocsit. Sajnos a KA-nak ez a legnagyobb problémája. A teljes kipufogórendszert rozsdátlanítottam és lefestettem hőálló feketével. A hátsó kip.dobon volt egy rozsda, megkapirgáltam és varázsoltam rá egy 200 ft nagyságú lyukat. Szép hangja lett azonnal, kicsit mélyebb :)

Fémtisztára csiszoltam a lyuk körül, zsírtalanítás és vettem kipufogójavító alumínium fóliát (1200 Ft volt 120 cm hosszú és 5 cm széles, hőálló erős ragasztó van a hátulján. Olyan mint egy matrica, egyik fele vékony alumínium a másik fele papír. pillanatok alatt orvosolható a probléma csak rá kell ragasztani a lyukra és kész. Lefújtam és semmi nem látszik és halk újra a rendszer.

A két hátsó műanyag sárvédőt leszedtem mert kíváncsi voltam mi lehet alatta. Erős rozsdásodás volt de még menthető. Flex, rozsdaátalakító és festés vastagon, teljesen kikezeltem. Évekig jó lesz.

A bal első üléslap hátulja eltört, kiszedtem, szétszedtem és védőgázossal meglett hegesztve. 50 ezer km alatt 2 db első égőt cseréltem plusz egy hátsó égőt. Az olaj továbbra is Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 + Protec nano, szűrők HENGST.

Frissítés: 2020. 10. 07

Újabb 10 ezer km most 165 ezer van benne. Év közepén volt műszakin. A motor káros-anyag kibocsájtása jobb volt mint a gyári érték hm, most vagy a műszer csalt vagy ennyire jó a 95-ös plusz Spuri JG-2 kombó. Egy biztos, konkrétan ennek a motornak nagyon jó a spuri, kevesebbet eszik vele és nyomatékosabb szóval több benne az erő tartalék. Jobb mint a sima 100-as benzin nekem ez a tapasztalatom ennél a kocsinál.

Most kapott 4 új Motorcraft gyertyát (AGFS 22CM1) ez az előírt gyári és a legjobb neki. A régiek is még jónak tűntek szinte fehérek voltak és kokszmentesek ez tuti hogy a spurinak köszönhető. A szelephézagokat is ellenőriztem annak ellenére hogy csendes a motor csak kíváncsi voltam mennyit kopott kb. egy hangya fingnyit állítottam rá két szelepre. Fontos a jó szelephézag mert kihatással van a fogyasztásra és a gyorsulásra is.

Ez még a régi iskola, nem hidrotőkés meg a pasztilla cserélgetős megoldás. Olyan mint egy régi skoda motor a felépítését nézve. A szelepek így jönnek sorba a motorral szembeállva és balról jobbra.
K SZ K SZ SZ K SZ K
Hidegen állítva.
K-kipufogó (szelephézag 0.5 mm)
SZ-szívó (szelephézag 0.2 mm)

Megvolt a szokásos olajcsere is de előtte kapott egy motorbelső mosást mint mindig, most Xado vitaflush motormosóval aztán a szokásos Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30+Pro-tech nano adalék és HENGST olaj és levegőszűrő.

Lecseréltem a fagyállót is MANNOL AF12 -75 fokos alapból. Ezt 50%-ban hígítottam így lett -38 fokos. Raktam a termosztátházhoz egy új tömítést is biztos ami biztos. A vízleeresztő csavar, szemben állva a motorral a hűtő jobb oldalán van lent. Kombinát fogóval lehet lazítani. 5.25 liter hűtőfolyadék kell a cseréhez.

Még műszaki előtt raktam bele két vadi új Monroe hátsó lengéscsillapítót is. Érezhető a különbség. Plusz kapott előre két új hűtött féktárcsát és fékbetéteket plusz féknyeregtisztítás és járatás plusz lecserélve a fékolaj is a rendszerbe. Hátra pedig kapott új fékpofákat. nagyon jó lett a fék. A dobok csapágyak munkahengerek jó állapotban voltak és még a fékpofák se voltak fullra kopva igazából.

Mi mennyibe került:
Két hátsó Monroe lengéscsillapító 31.000 ft
Első fék (két tárcsa+1garnitúra fékbetét) 14.000
Hátsó fék (4db fékpofa) 5.000 ft
Ez kereken 50 ezer ft volt egy nem túl ismert Magyar autóalkatrészkereskedő cégnél amit a webshopjukból rendeltem. Ezek jó minőségű alkatrészek jó áron, mindig náluk vásárolok mindent.

Most nézzük hogy a fenti alkatrészek mennyibe kerültek volna ha egy másik de jól ismert Magyar kereskedőnél/kereskedőknél akartam volna megvenni ugyanezeket.
Két hátsó Monroe lengéscsillapító: 59.800 ft.!!!
Első fék (két tárcsa+1garnitúra fékbetét) 28.000
Hátsó fék (4db fékpofa) 7.000 ft
Ez összesen 94.000 ft.ennél a típusnál. Vagyis a különbség 44.000 ft.

Nem mindegy.

Hibalista

- Olajcsere (motor-váltó), gyertya, szűrők. adalékok, két első rugó, 1 db bontott hátsó lengéscsillapító, 2 db hátsó szilent, hosszbordásszíj görgővel, bal első ülés törött de hegesztve és jó, 3db égő, ablaktörlőlapát. Egy garnitúra gumi. Rozsdagátló és festék. 2 db hangszóró. - 2db új Monroe lengéscsillapító. Két első féktárcsa 1 garnitúra fékbetét. Hátsó fékpofa garnitúra. Fagyálló és fékfolyadék.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelem :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (6) Használati időtartam év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 105000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? VW Golf Következő autója? Még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Ka 1996 (1996)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)