Imádnivaló, időtálló forma és igénytelenség (pozitív értelemben)
Szöveges ítélet
Női tulajdonosokkal rendelkező, sokat használt, régi autó.
Ezt az elején le kell szögezni, ehhez kell mérni az elvárásokat.
Női tulajdonos: kevésbé figyelmes karbantartás. Mikor mi (férjek) vesszük észre a gondot, mindig az első gondolatom az: "vajon mióta lehet ez a gond, hány napja vagy hete, vagy hónapja nem vette észre a hibát?" :-)
Tudom, hogy általában lányoknak, nőknek veszik ezt az autót, de érdemes figyelembe venni, hogy az előző tulajdonosai kik voltak... Pontosabban ki használta, mert a tulajdonos csak egy név a forgalmiban...
Sokat használt, régi autó: ez nem biztos, hogy hátrány! Nincs benne EURO 4-nek megfelelő agyonelektonikázott szenzordzsungel, csak a jó öreg 1.3-as Escort motor, egy (rakás fos, de legalább tartós) régi váltóval. Szerintem az autó előbb rohad darabokra, a motorja akkor is menni fog. 5000-enként érdemes olajszintet ellenőrizni, utántölteni, de ennél nagyobb baja nem nagyon lesz. Max apróságok.
Akik KA-t vennének:
- válassz klímásat! De csak akkor, ha működik is, de vedd be a "csak fel kell tölteni" dumát. A klíma nagyon fontos nyáron, a hatalmas üvegfelületek miatt. Lefogja a teljesítményt is, de ha kell a kraft, egy gombnyomás és tolhatod neki! A fogyasztása így sem megy 6,5 fölé az tuti.
- tipikus rohadási pontjai: az üzemanyagtöltő-nyílásnál, a küszöbökön, a műanyag sárvédők felett, a hátsó ajtón. Ezek a korral járnak, de 100-150-ből az egészet újrafestetheted, és olyan lesz, mint az új!
- ne foglalkozz a kilométeróra állásával! 6 számjegyet ír csak, így 80ezer helyett lehet 280.000 is benne. Csak az állapotát nézd. Amúgy mindenki 200 alatti futást vall be.
- NÉZZ ALÁ, emeltesd fel műhelyben! A padlólemez is rohad, de az már nem vicc-kategória. Ha ott súlyos a helyzet, kérj rá ajánlatot műhelyből, ha drága, akkor hagyd ott a kocsit.
- ellenőrizd a zárakat és az ablakmechanikát. Hajlamosak szétesni, néhány műanyag mozgó alkatrész fáradása miatt.
- ellenőrizd a kipufogó és a fékek állapotát. Porrá szoktak rohadni, és a cseréjük az autó értékéhez képest jelentős lehet.
- Teljesen normális, ha néhány izzó nem világít. A cseréjük filléres, ne foglalkozz vele :-)
- válassz dupla légzsákost! Passzív védelem nem sok van, legalább akkor légzsákkal adj magadnak esélyt, hogy ne halj bele egy szarvas elcsapásába...
- a hifitől ne várj sokat, ha kicseréled a fejegységet, akkor is szarul fog szólni a hangszórók miatt. Ha azokat is kicseréled, még mindig szar lesz, a vékony lemezajtók akusztikája miatt.
Női városi autónak ideális. Nem versenygép, nem is autópályára való (160-nál már habzsolja az olajat), de klíma nélkül egész jól lehet vele előzni 1 személlyel, bekapcsolt klímával meg tűrhető utazóautó, szépen tartja a 90-100at hegymenetben is. A hátsóülésen 180 centisen is elfértem. Az első ülések ülőlapja nekem túl rövid, a pedálok túl közel vannak egymáshoz, de hölgyeknek 170 centiig szerintem ideális.
Ami fontos: nagyon meg tudják szeretni a hölgyek, mert kicsi és kedves a kisugárzása. Egy fokkal népszerűbb, mint a korabeli Renault Twingo. Örök klasszikus marad a formája, telitalálat a Fordtól.
Hibalista
- Leginkább használatból eredő gondjai voltak. - - Ezen felül: - - néha fékezéskor leállt, nem volt alapjárat - az alapjárati szabályzószelep hibája, kétszer is kellett cserélni, valószínűleg típushiba. - - hűtővíz csatlakozásánál elfáradt a műanyag, figyelmeztető jelzés nélkül, (nincs vízhőfok-mérő) menet közben elfolyt a hűtővíz, és a motorleállás volt az első tünet. Csodával határos módon nem lett maradandó károsodása a motornak. - - szétesett az vezetőoldali zárszerkezet, érthetetlen okból (nem törték fel). Javítható volt. - - a trükkös kis forgós tároló az anyósülés előtt elkopik, és nem tud megállni egyik stabil pontján sem. - - porrá rohadt a kipufogó, bontóból hoztam másikat kompletten, 10-ért.
Ide hordtam szervizbe
Autódoktor Siófok - Drágák, de rugalmasak és precízek. Sajnos elég hülye árszabással dolgoznak, az alkatrészeket nem kedvezményes áron adják, és erre még rájön egy szolgáltatás-függő díj. Mivel sokszor kérés nélkül dobtak rá szolgáltatást (pl. téli átvizsgálás), kezd tele lenni velük a tököm.Egy ilyen kategóriás (értékű) autónak bőven elég a sufniszervíz, majd keresek valakit.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 231000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | A170 CDI |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
