A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Ka (1996-2007)

Ka K2 Limited Edition 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádnivaló, időtálló forma és igénytelenség (pozitív értelemben)

Szöveges ítélet

Női tulajdonosokkal rendelkező, sokat használt, régi autó.

Ezt az elején le kell szögezni, ehhez kell mérni az elvárásokat.
Női tulajdonos: kevésbé figyelmes karbantartás. Mikor mi (férjek) vesszük észre a gondot, mindig az első gondolatom az: "vajon mióta lehet ez a gond, hány napja vagy hete, vagy hónapja nem vette észre a hibát?" :-)
Tudom, hogy általában lányoknak, nőknek veszik ezt az autót, de érdemes figyelembe venni, hogy az előző tulajdonosai kik voltak... Pontosabban ki használta, mert a tulajdonos csak egy név a forgalmiban...

Sokat használt, régi autó: ez nem biztos, hogy hátrány! Nincs benne EURO 4-nek megfelelő agyonelektonikázott szenzordzsungel, csak a jó öreg 1.3-as Escort motor, egy (rakás fos, de legalább tartós) régi váltóval. Szerintem az autó előbb rohad darabokra, a motorja akkor is menni fog. 5000-enként érdemes olajszintet ellenőrizni, utántölteni, de ennél nagyobb baja nem nagyon lesz. Max apróságok.


Akik KA-t vennének:
- válassz klímásat! De csak akkor, ha működik is, de vedd be a "csak fel kell tölteni" dumát. A klíma nagyon fontos nyáron, a hatalmas üvegfelületek miatt. Lefogja a teljesítményt is, de ha kell a kraft, egy gombnyomás és tolhatod neki! A fogyasztása így sem megy 6,5 fölé az tuti.
- tipikus rohadási pontjai: az üzemanyagtöltő-nyílásnál, a küszöbökön, a műanyag sárvédők felett, a hátsó ajtón. Ezek a korral járnak, de 100-150-ből az egészet újrafestetheted, és olyan lesz, mint az új!
- ne foglalkozz a kilométeróra állásával! 6 számjegyet ír csak, így 80ezer helyett lehet 280.000 is benne. Csak az állapotát nézd. Amúgy mindenki 200 alatti futást vall be.
- NÉZZ ALÁ, emeltesd fel műhelyben! A padlólemez is rohad, de az már nem vicc-kategória. Ha ott súlyos a helyzet, kérj rá ajánlatot műhelyből, ha drága, akkor hagyd ott a kocsit.
- ellenőrizd a zárakat és az ablakmechanikát. Hajlamosak szétesni, néhány műanyag mozgó alkatrész fáradása miatt.
- ellenőrizd a kipufogó és a fékek állapotát. Porrá szoktak rohadni, és a cseréjük az autó értékéhez képest jelentős lehet.
- Teljesen normális, ha néhány izzó nem világít. A cseréjük filléres, ne foglalkozz vele :-)
- válassz dupla légzsákost! Passzív védelem nem sok van, legalább akkor légzsákkal adj magadnak esélyt, hogy ne halj bele egy szarvas elcsapásába...
- a hifitől ne várj sokat, ha kicseréled a fejegységet, akkor is szarul fog szólni a hangszórók miatt. Ha azokat is kicseréled, még mindig szar lesz, a vékony lemezajtók akusztikája miatt.

Női városi autónak ideális. Nem versenygép, nem is autópályára való (160-nál már habzsolja az olajat), de klíma nélkül egész jól lehet vele előzni 1 személlyel, bekapcsolt klímával meg tűrhető utazóautó, szépen tartja a 90-100at hegymenetben is. A hátsóülésen 180 centisen is elfértem. Az első ülések ülőlapja nekem túl rövid, a pedálok túl közel vannak egymáshoz, de hölgyeknek 170 centiig szerintem ideális.

Ami fontos: nagyon meg tudják szeretni a hölgyek, mert kicsi és kedves a kisugárzása. Egy fokkal népszerűbb, mint a korabeli Renault Twingo. Örök klasszikus marad a formája, telitalálat a Fordtól.

Hibalista

- Leginkább használatból eredő gondjai voltak. - - Ezen felül: - - néha fékezéskor leállt, nem volt alapjárat - az alapjárati szabályzószelep hibája, kétszer is kellett cserélni, valószínűleg típushiba. - - hűtővíz csatlakozásánál elfáradt a műanyag, figyelmeztető jelzés nélkül, (nincs vízhőfok-mérő) menet közben elfolyt a hűtővíz, és a motorleállás volt az első tünet. Csodával határos módon nem lett maradandó károsodása a motornak. - - szétesett az vezetőoldali zárszerkezet, érthetetlen okból (nem törték fel). Javítható volt. - - a trükkös kis forgós tároló az anyósülés előtt elkopik, és nem tud megállni egyik stabil pontján sem. - - porrá rohadt a kipufogó, bontóból hoztam másikat kompletten, 10-ért.

Ide hordtam szervizbe

Autódoktor Siófok - Drágák, de rugalmasak és precízek. Sajnos elég hülye árszabással dolgoznak, az alkatrészeket nem kedvezményes áron adják, és erre még rájön egy szolgáltatás-függő díj. Mivel sokszor kérés nélkül dobtak rá szolgáltatást (pl. téli átvizsgálás), kezd tele lenni velük a tököm.Egy ilyen kategóriás (értékű) autónak bőven elég a sufniszervíz, majd keresek valakit.

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 231000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? A170 CDI
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Ka 1996 (1996)

További ítéletek (58 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)