Élmény a köbön!
Szöveges ítélet
Amikor kijött ez a típus 2003-ban, már akkor eldöntöttem hogy nekem ilyen KELL! De az ujjkori árát akkor persze nem tudtam kifizetni. Mostanra már szerencsére van keret egy hobbi autóra is. Engem a formájával fogott meg akkor. De még mindig
újszerűnek hat. Amolyan "kortalan" fazon. Sokan megnézik az utcán, és azt hiszik, hogy új valami típus. Azok akik nincsenek otthon az autók terén.
A vezetését én leginkább egy első kerék hajtású gokarthoz hasonlítanám!
Kerekek kitolva a sarkokba, a futómű elég sportos, kemény. Ehhez jönnek még az
erősen peres gumik (195/45R16) A kormányzás nagyon közvetlen, a szervó nem segít rá túl sokat, így sok a visszajelzés az útról. A kanyarban feltűnően sokáig ragaszkodik az úthoz. Olyan jó szögletesen is lehet vele kanyarodni!
A fordulóköre elég nagy.:Kb. a Galaxy fordul meg ugyanakkora helyen!
De a rossz, kátyús, nyomvályús utakat nem szereti. A kátyúk nagyot ütnek rajta. Már kétszer kellett görgőztetni az első felniket. Szerencsére a gyári alufelnik jól bírják a görgőzést is, nem repednek könnyen.
A kaszni kanyarban nem billeg egyáltalán, maximum csúszik... A tekeredése sem feltűnő, elég merev. Nemhiába 1060kg. A váltója rövid úton jár, és pontos! A fokozatok rövidek, nem ártott volna bele így egy 6. fokozat is!
Mert autópályán 130-nál már 4600-at pörög a motor.
A motor viszont lehetne egy 20%al erősebb, nyomatékosabb mert 135Nm, és 95Le ehhez a súlyhoz nem túl sok. Szerencsére a jó futómű és váltó feledteti valamelyest a nyomaték hiányt. A fogyasztása viszont pocsék!
El lehet vele járni városban akár 7,5 literrel is, de annak sok értelme nincs. Olyan "papásan" kell hozzá vezetni, hogy az életkedvem is elmegy.
Átlagban városban dinamikusan közlekedve 9litet eszik, de ha taposom simán megvan a 10liter! Ráadásul szereti a prémium üzemanyagokat is!
100-asal érezhetően jobban megy.
Az alkatrészek drágák hozzá, mert kis szériás kézzel összerakott autó.
A bontóban is ritka. Pl.:A hátsó lámpa hozzá újonnan 65e.!!
Mivel nagyon drága hozzá sok minden és sokáig tervezem vele, ezért
beszereztem egy színben is passzoló, enyhén sérült, jobb kormányos donort! Azaz DonorKa-t aprópénzért.
Mindenesetre vezetni piszkosul jó! Ez az a fajta autó amibe az ember mosolyogva száll be, és még nagyobb mosollyal, összekócolt hajjal szál ki.
Igazi örömautó, egy városi gokart! Ha jó az idő, mindig elgondolkozom: nem kell menni valahova sürgősen? (és lehetőleg nem a legrövidebb úton)
Minden alkalom amikor vezethetem, egy kis vidámpark látogatás...
A csomagtere a kategóriájában elég nagy. Elfér benne két bevásárló rekesz, plusz 2 zsugor ásványvíz. Szóval egy hétvégi bevásárlás simán megoldható vele.
A megvásárlás után és a kötelező javításokon kívül a követezőket csináltattam rajta:
Szerencsére nem rohadt sehol, és jó lenne ha így is maradna, ezért:
Teljes alváz és üregvédelem.
Nagyon jók, gyorsak, gyári technikával dolgoznak. Csak nehéz bejutni hozzájuk (nagy a várólista) egyébként 60e. volt
Kapott egy chip tuningot.
Hatalmas változás volt utána a motor dinamikában. Alsó fordulatszám tartományban nagyon sokat erősödött, és a felső tartományban sem " szabotálja" el az utolsó 500-700 fordulatot. Hanem dinamikusan húz egészen a tiltásig. Egyébként profik, nem az internetről letöltött valamilyen kétes programot kapsz, hanem ott helyben írják (módosítják) a programot az egyéni igényeknek megfelelően! Az ára 90e. de megérte. Fékpadon kimérve szépen látszik hogy kiegyenesítették a nyomatékgörbét, és a kopott motor teljesítményét is sikerült az új állapotára visszatornászni. A fogyasztás sem növekedett mérhetően.
Utána kapott egy teljes rozsdamentes acél sport kipufogó rendszert.
Hangolt, 4-2-1 es leömlőt új sport katalizátort, 2 gázgyorsítódobot, és hátsó dobot. A hangja nagyon dögös lett, de nem bántóan hangos. Leengedett tetővel is lehet normálisan zenét hallgatni benne! A teljesítménye érezhetően növekedett, de persze ennek egy része csak pszichés érzet, a hang miatt. Jó cég, értenek hozzá ők is, nem most kezdték... 220e.
És végezetül egy egyedi műszerfal számlapot, időmérő óra számlapot, középkonzol világítást ugyan abban a stílusban.
Szóval sokba van így a kocsi, de megérte mert sok örömet, és élményt ad! Technikailag egy Miata a hátsókerék hajtásával fejlettebb, "igazi" rodster. De amúgy a StreetKa semmiben nem marad el mögötte, csak az árában!
Jó szívvel ajánlom mindenkinek, akik nem tudnak le aksztani másfél misit egy MX5-ösre. Próbálják ki és nem bánják meg!
Hibalista
- A nepper leszervizelte amikor átvettem: Olajcsere, szűrők, féktárcsa, betétek. A gumik ferdére, és kagylósra kopottak voltak rajta. (elől és hátul is) Mert mit csinál a nagy tudású smucig Német P....a hogyha lezabálja az autó az első gumik külső peremét?? Na? Felrakatja a hátsókat előre, mert azok még jók..... az istenbarma! - Ezt egy egyszerű 5e forintos futómű állítással orvosoltam, na meg négy új gumival. És mindjárt helyreállt a világ rendje. - - Használat során az első hónapokban jöttek elő a kopásból, és elhanyagoltságból adódó egyéb hibák: futóműben a keresztstabilizátor szilentek, gömbfejek, bal első kerékcsapágy. Javítása összesen cca.50e. - Bal ajtó zárjavítás,(csere) kb. 18e. - Az önindító szétesett.... Szerencsére éppen lejtőn álltam így nem volt gond az elindulás. 28e. - Generátor diódahíd is megadta magát. A generátor felújítása 30e. volt - - A hosszbordás szíj is nyekeregni kezdett a vásárlás után 2 héttel. - Diagnózis: feszítő görgő csere+ szíj, illetve a vízpumpa is elég avétos volt - már így akkor értelem szerűen azt is cseréltettem. Az árat az növelte, hogy a feszítő görgő csak egy alumínium tartóval együtt cserélhető, ami drága.. - Másrészt nem lehet hozzáférni, ki kell venni hozzá a motort. Szerencsére a szerelősrác "nőgyógyász kézzel" megoldotta végül a motor kivétele nélkül is. - De így is húzós volt: 95e. - Menet közben már látszott hogy ezt az autó szinte teljes rideg tartásban volt - német országban. Szinte csak tankoltak bele. Szervizkönyv nélkül vettem, de a papírjai között ráakadtam a szervizkönyvre is. Hát ezt én sem reklámoztam volna.... A 11 évet sikerült mindössze 4 szerviz látogatással letudnia a Német hölgynek! Véleményem szerint az ilyen ne autót vezessen hanem áramot.... Mert nem érdemli meg hogy autója legyen. - Mindez a hiba lista az első nyáron jött össze. De azóta semmigond eddig. - De szerintem ez nem releváns erre a típusra nézve, mert sikerült egy igen elhanyagolt példányba beletenyerelnem. - Nem sokkolt le a dolog, mert felkészültem rá, lélekben és anyagilag is. - Hogy egy 12 éves autóra biztos költeni kell. - " Ha van pénz a majomra, legyen pénz a banánra is"
Ide hordtam szervizbe
Takács Team.http://takacsteam.netklikk.hu/Gyorsak és korrektek. A család többi autóját is ide hordjuk már vagy 25éve!Nem merült fel még a gyanúja sem hogy le akartak volna húzni, vagy ilyesmi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Sok minden... | Következő autója? | Nem lesz eladva! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
