Bárhová elvisz
Szöveges ítélet
2004-ben vettem a kocsit, (1998 márciusi) az óra szerint 58000 km volt benne, most 128000 km. valószínűleg 2 darabból van összerakva (tudtam, hogy törve volt, de erre utólag derült fény).
Kétszer voltam vele Horvátországban+bejártam fél hazánkat. Soha nem hagyott cserben.
motor gyenge, (37 kW) de kb. 70-80 km/h –ig azért gyorsul. Fogyasztás (igaz én nem tiprom neki a gázt): mértem 5,3 l/100km-től 6,4 l/100 km-ig mindenfélét. 6 l fölé csak téli mínuszokban megy. Jellemzően 5,5-6 l. (Vidéki városban lakom, havi néhány Bp.-i út)
Tapasztalataim szerint nem érdemes tartósan 100-110-nél gyorsabban menni, e fölött csak a fogyasztás, és a motor hangja nő fölöslegesen. Azért egyszer kipróbáltam: 155 km/h a vége.
A motor karbantartás igénye az olajcserében kimerül, egy autószerelő ismerősöm egyszer megnézte a szelephézagot, ennek a motornak állítólag az a gyengéje. Olajfogyasztás gyakorlatilag 0.
Hibák:
a benzintank beömlő nyílása körül a hólyagosodik a festés.
magnó – katasztrofális, akkor játssza le a kazettát, ha kedve van hozzá. A rádió gombjai letörnek, de pénzérmékkel kiékeltük, így használhatóak.
szerintem az utaknak köszönhetően: a stabilizátor rúd gumi tartóit rendszeresen ki kell cserélni (műszaki vizsga előtt szoktuk…), mert kopogni kezd kb. 5000 km után. (kb. 1000,-Ft).
két első toronycsapágy (már nem emlékszem mennyi volt).
szétment a kormánymű. Felújítottat vettem 50000,-Ft- ért (az új kb. 100.000,-Ft, szervokormányoshoz kb. 200.000,-Ft)
fékbetétet kellett cserélni (már nem emlékszem mennyi volt).
Ami szívás: mivel már 7 éves elmúlt évente kell zöldkártyára vinni, kb. 7000,-Ft/év. Ez az igazi lehúzás.
Összességében a tankoláson kívül nem sokat kell rá költeni, mindenkinek ajánlom. Ennyi kilométer után se kell szervizbe hordani rendszeresen. Műszaki vizsga előtt elviszem előzetesre, ott kitalálják az esetleges hibákat (nem sok minden szokott lenni), azt kijavíttatom, és mehet még két évig.:-)
A kényelem 10 pontot két személyre értettem.
Hibalista
- a benzintank beömlő nyílása körül a hólyagosodik a festés.
- magnó – katasztrofális, akkor játssza le a kazettát, ha kedve van hozzá. A rádió gombjai letörnek, de pénzérmékkel kiékeltük, így használhatóak.
- szerintem az utaknak köszönhetően: a stabilizátor rúd gumi tartóit rendszeresen ki kell cserélni (műszaki vizsga előtt szoktuk…), mert kopogni kezd kb. 5000 km után. (kb. 1000,-Ft).
- két első toronycsapágy (már nem emlékszem mennyi volt).
- szétment a kormánymű. Felújítottat vettem 50000,-Ft- ért (az új kb. 100.000,-Ft, szervokormányoshoz kb. 200.000,-Ft)
- fékbetétet kellett cserélni (már nem emlékszem mennyi volt).
-
Ide hordtam szervizbe
unokatesóm :-). Gyors, pontos, nem b... át.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 58000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | fiesta, corsa, clio, amennyiben lesz pénzem.... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
