Kismozdonyom
Szöveges ítélet
Én nem tudom ki mennyiért vesz autót, egy 24 éves, 2.3-as benzines, porlasztós, v6-os, automata váltós (cserébe 3 sebességes:) vételárát az olvasó fantáziájára bízom. Szval kb. félúton 100 és 200 ezer között. Műszakival.
Van benne elektromos ablak, központi zár(csomagtartónyitással), barna bőrtető, fényszórómosó, enyhén barnított üveg, automata váltó. A szervókormányt nem írom mert széria.
Igen a fogyasztás: kizárólag városban nemigen autóztam el egy egész tank benzint, biztos bekortyolná a 15-öt, országúton 11-gyel elgurul, naná, hogy a mostanában megszűnő 98-ast igényli. Nagyon haragszom is a benzinkutakra:)
Nincs napi használatban, mikor megyek vele a fenti adatok nem érdekelnek: a v6-os muzsikál (kismozdonyom elnevezés ihletője) az ég kék a föld zöld és kerek:)
Veterán biztosítás van rája, és a teljesítményadóval jóval kevesebbet fizetek idéntől utána hehe.
Mielőtt még beszólna valaki, azért megjegyezném, hogy ezután a járgány után már egy kisebb családiház árát kifizették adóban...
És, hogy milyen egy ilyen Német középpolgári tepsivel közlekedni? Aki vezette kajánul vigyorgott az esemény után.
A teljesen szögletes kasznival városban is nagyon könnyű manőverezni, mert a vezetőülésből mind a négy sarka látható, de igazán országúton való méltóságteljes gurulás a legjobb vele. Előtted egy pinpongasztal méretű motorház... szóval vicces.
A 114 lóerős ohv motor és az automata váltóval együttesen 170 a végsebesség. Nem zavar. Nem hajszolom.
Tényleg 5 személyes az utastér (4 személy esetén hátul középen könyöklő) és 640 literes a csomagtér.
Egy ilyen autóval meg önmagában cimbiket lehet szerezni. Ezt értsd úgy, hogy egy Granadást meglátva simán fél órát locsogunk járóműveinkről és valahogy egyet értünk a dolgokban.
Aztán hátsókerékhajtás-automata-ornehéznek levés télen elég trutyi (nem bánom), de nyáron kavicson vicces ahogy elkezdi tolni az orrát egy ilyen jószág:)
És hogy rohad-e? Tudna, ha elhanyagolnám. Fűtött garázsban szunnyad apuci szeme fénye, ebből kifolyólag szépen kiszárad nedves használat után. Az hogy egy két jelentéktelen helyen kicsapta a herpesz, nem érdekel, a fő tartó elemek hibátlanok és ezt meg is óhajtom őrizni.
2007. július:
Bekövetkezett, amitől minden öregedő autómata autó tulajdonos retteg: a váltó örök vadászmezőkre való lépése.
Telefonálgatások eredménye: senki nem vállalja, aki mégis az 6 számjegyű összegeket helyez kilátásba.
Ezt az egész automata váltó javítást egy ilyen érdekes misztikus felhő lengi körül...
A vége egy 5 sebességes manuális váltó beszerelése lett sok pénzér. (azzal nyugtattam magam, hogy valaki ritka bélyegeket vesz én meg erre költöm...)
Szval az járóműre 6 bsovány számjegy ráment.
Az egész autó habitusa változott meg ezzel szemben: csökkent a fogyasztás, viszont egészen más lett az egész karakterisztika. A porlasztó gyengeségeire is rögtön rámutatott a motor kuplunggal törénő közvetlen terhelése:ezt is fel kellett újítani huszonegykétezeré´.
Érdekes módon még mindig nem haragszom rá, viszont a kapcsolatunk már nem olyan rózsaszin rózsás, mint azelőtt.
Hibalista
- Vásárlás után 4 gumi, olajcsere (asszem 42 eFt. volt).
- Az első tél előtt alvázvédés, itt-ott karosszériakozmetika (50 eFt)
- szervószivattyú (10 eFt)
- Nem jelentékeny dolgok
Ide hordtam szervizbe
Csörgi István Bp. II.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Apróságok én. Nem osztályzom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1980 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 166000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Lada 1200-ez is megvan | Következő autója? | ezek mellet egy darabig semmi, de cápa 7-es megingatna |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
