Megvan benne a Ford-bugi
Szöveges ítélet
Előrevetítem: Szeretem a Fordokat, olyan őszinte autók. Az előző is egy Galaxy volt, 10 évet használtuk. Meg szeretem az egyterűeket is. A Galaxyban mindkettő megvan.
A Galaxy azért jó, mert sokan el lehet benne férni. Öt személynek fejedelmi a hely, minden más autónál nagyobb a csomagtartó (na jó, a Multivant leszámítva). Hosszú utakra a legjobb, jó sok csomagot benyel, a német autópályán is a gyorsabbak közé tartozik, és nem eszik túl sokat. A leghátsó két ülés hosszú úton felnőttnek már nem 100%, elsősorban a magasra húzott térdek miatt. De még mindig sokkal jobb, mint a Zafira, Espace, Santa Fe vagy bármi más.
Ami jó:
- Végre van összkerékhajtás. Nem szeretek hóláncot szerelni síeléskor, ez mindent megold.
- A beltér anyagai sokkal jobbak, mint az előző generáció. Az illesztési hézagok persze néha Fordosak, de amúgy összerakott benyomást kelt kellemes anyagokkal (Titanium).
- A duplakuplungos váltó kényelmes.
- Alapvetően jól megy, és a vezetési élmény is rendben van egy egyterűhöz képest.
Ami elmegy (zárójel: ez egy raktári autó volt, nem mi válogattuk bele a felszereltséget):
- A LED-es fényszóró alapvetően király, szinte sosem kell lámpát kapcsolgatni. Egy-egy alkalommal már előfordult, hogy elvakította a szembejövőt.
- A kulcs nélküli bejutásról inkább lemondanék, az csak egy biztonsági lyuk.
- A csomagtartó automatikusan csukódik láblóbálásra. Ez néha rém praktikus, máskor pedig a leghülyébb helyzetben véletlenül rám csukja az ajtót. Szóval túl érzékeny, na.
- A PowerShift váltó alapvetően jó, de az én ízlésemhez képest kicsit túl hamar kapcsol fel. Például 25 körül már harmadikban van, a motor pedig alig forog ezret.
- A fogyasztás az összkerékhajtás és az automata miatt kicsit felette van az előző generációnak. Országúton le lehet tornázni 7 alá, autópályán 7,5 körül, de városban és terepviszonyoktól függően 9 fölé megy simán.
Ami nem jó:
- Olyan eddig nem volt, ami miatt nagyon utáltam. Volt ez a két hiba, de igazából egyik sem igényelt javítást.
- Ja, egy dolog: aki ezt a húsz küllős felnit kitalálta, azt elküldeném, hogy mossa le az anyját egymás után sokszor. Az automata váltó miatt eleve sok a fékpor, és ezt húsz küllőről egyenként leszedni... Szóval aki teheti, válasszon másikat.
Hibalista
- - Akkumulátor csere 4 év után - a szervíz szerint még bírta volna, de inkább nem kockáztattam. - - Egyszer lefagyott. Nem vicc - az akku saru levétele és visszarakása segített. - - Egyszer pedig a duplakuplungos váltó kapcsolt vészüzemmódba. Alapos hibakeresés után a diagnózis: semmi. Azóta sincs semmi baja. Így utólag valószínű víz ment a gőzborotvából valahova, ahova nem kellett volna.
Ide hordtam szervizbe
Auto Sulzer, Svájc
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Galaxy (2006) | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
