Kényelmes családi autó, néhány bénasággal
Szöveges ítélet
Az ember a 21. században már úgy gondolja, hogy elképzel magának egy autót, megrendeli, kifizeti, megkapja és boldog. Ez egy öt személyes autóknál többé-kevésbé működik is, de 7 személynél csak vágyálom. Eleve nagyon kicsi a szóba jövő márkák száma és azoknál is rövid az extra lista. Talán a Galaxyhoz lehet a legtöbbet rendelni, megpróbáltuk. A tolóajtóról és az integrált gyerekülésről még könnyű szívvel lemond az ember, de hogy semmilyen pótkerék sem rendelhető, a magyar utakon az már a hazárd játék kategória. Átvételnél derült ki, hogy az értékesítő kolléga szerint az, hogy "Full extrás legyen, rendelj bele mindent" nem tartalmazza sem az állófűtést, sem a vonóhorgot. Ok, én is fasz voltam, hogy a rendeléskor nem néztem át a 3 oldalas tételes listát, de tegye fel a kezét, aki fejből tudja, mi az X1-csomag és hasonlóan sokatmondó nevű társai.
Néhány szó az autóról:
+ a motor-váltó-futómű egység nagyon rendben van, gyönyörűen, észrevétlenül vált az automata. Sajnos a műszerfalon semmi nem jelzi a kiválasztott fokozatot és a kormányon sincsenek fülek a váltáshoz.
+ a 200 lóerő nagyon meg szokta lepni a pirosnál próbálkozókat.
+ a vezetői segédrendszerek nagyon kényelmesek az autópályán (is)
+ én is be tudtam állítani a xenonlámpát, hamár a szervizben nem értek rá.
+ mindenhol sok a hely, de gondolom ezért hívják Galaxynak. Rakodó helyből nincsen annyi, mint az ember gondolná a méretek alapján de, lehet hogy az soha sincs elég.
- az összeszerelés minősége, a használt dekor elemek színei és az illesztési hézagok a karosszérián kiábrándítóak (4-7 mm, de egyenletes, szimmetrikus)
- a dvd csak gyári lemezt játszik le, dvix, mp4 és usb nincsen. 2013-ban ez csak szerintem nem normális? Az pedig, hogy az egész nem vezérelhető előlről, igazi jackpot.
- a navi nem kezeli a magyar TMC-t, ékezetes betűkkel kezdődő utcákat ne akarj keresni, minden városban pár olyan utca, ami ugyan rajta van a térképen, de nincsen neve és pont te oda akarsz menni, POI-ból pedig szánalmasan kevés van, de legalább azokat jó bonyolultan kezeli. Ezúton ajánlom a fordosok figyelmébe az Audi MMI-jét, pedig az már vagy 10 éves fejlesztés.
- a mások által is emlegetett csomagtér rolót én is a tervezőjében tüntetném el, ha a leghátsó üléseket kell kihajtogatni.
- nincsen pótkerék.
- kissé szomjas a paripa, ezzel nincs is különös gond, de a tank szerintem kicsi. Nem vagyok hozzászokva, hogy 600 (ritkán 700) km után tankolni kelljen.
- rengeteg picike tervezési átgondolatlanság, (vagy fillérbaszó átgondoltság) amik a használatot nem, vagy csak egy hajszálnyit befolyásolják, de pont emiatt nincsen meg az az érzés, amikor az ember egy A8-ba beleül. Például napokig csodálkoztam, hogy nem világít kiszálláskor az első ajtóban a piros lámpa. Gondoltam, biztos a fényérzékelő csak éjjel engedi, aztán mikor este vezettem sem égett. Hát persze, mert az csak egy nyomorult prizma, nem tellett 1 ledre a gyárban.
Persze a maga szintjén egy nagyon szép és jó autó, aki egy közép kategóriás kocsiból ül át, azt nagyon el tudja varázsolni.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ford Vagép MiskolcKezdésként már valaki összekarcolta a hátsó lökhárítót, hogy azzal se a gyerekeknek legyen gondja, majd -hogy elmaradt a 0 revízó- a villamos "szakember" a 0 kilométeres világos bőrülésre dobta az addig gondosan a földön tárolt laptopját, holott tőle 2 méterre ki volt akasztva a tacepao, hogy hogyan kéne ezt csinálni. Ezután 1,5-2 órát eltöltött a kollégájával együtt azzal, hogy bekapcsolja azt a nappali menetfényt, ami minden ott lévő fordos szerint 100%, hogy benne kell lennie a kocsiban. Pesten egy igazi szerelő ennyi idő alatt -utólag- be is szerelte.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Következő autója? | – | |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
