Igénytelen családi hombár
Szöveges ítélet
Két éve használtam a 2004-es gyártású Mercedes C220-amat nagy megelégedéssel, amikor kiderült, hogy hármasikreket várunk. A Merci tökéletes volt az addigi használatra: napi ingázás Debrecen és Nyíregyháza között 5 literes átlagfogyasztás, néha autópálya 7 liter körül, nagyon olcsó szervizelés. 80%-ban egyedül használtam, hosszabb utazásra a feleségemmel, ritkán családtagokkal vagy kollégákkal 4-en, 5-en is kényelmesen elvoltunk benne. A Mercit fillérekért passzoltam el, azóta is visszasírom.
De megváltoztak az igények, váltani kellett. Külföldön dolgoztam éppen, a fateromra bíztam a batár beszerzését. Galaxy, S-Max, Previa, Alhambra, Sharan volt a kiszemelt falka, kb 5 milliós plafonnal 2015-ben. Új sajnos nem jöhetett szóba, 8-9 millió körül mentek akkor a szalonautók, nem akartam hitelt felvenni.
Fatert folyamatosan bombáztam a használtautós linkekkel, szegény tűrte :D Autószerelő az öreg, de régen nem a szakmájában dolgozik. Pár autót elvitt átnézetni márkaszervízbe, mind tekert volt vagy már akkor rohadt. Mivel a Merci full extrás volt, szerettem volna, ha a batár nem fapados. De ez hiú ábránd volt.
Talált az öreg egy frissen behozott, osztrák Galaxyt jó állapotban, de fapados volt. Valószínűleg áruhordásra használták, jó állapotban volt, lekérdezés alapján végig szervizelték. És röhejesen olcsó volt, 2,6 körül megállt átírással, nagyszervízzel és egy év assistance-szal. 5 üléses, három különálló ülés középen és hatalmas csomagtartó, amibe a hármas babakocsi váza, amire a hordozókat lehet felpattintani, éppenhogy elfért átlósan.
Trend felszereltség, 145.000 km-t futott. Elektromos ablak elől, alap hifi, kézi váltó, nincs ülésfűtés, tempomat, napfénytető, semmi. De nem nyafogtam, fater intézett mindent, én csak használom azóta is. A gyerekek és minden cucc tökéletesen elfért benne. Babakocsit nem vittünk hosszabb utakra, amúgy sem mertünk messzire menni a gyerekek 1,5-2 éves koráig.
Az első évben mindenre ezt használtuk, ingázással, Balatonnal 35.000 körül ment bele egy évben, átlag 5,5-7,5 fogyasztással. Mivel a nagyja országút, a teljes átlag az elmúlt 7 évben kereken 6 liter.
Aztán jött 5 év, amikor céges autó miatt szinte csak állt a garázsban. Balatonra és külföldre még mindig ezzel jártunk, de tartalékautó lett belőle.
A legjobb emlék egy dániai Legoland kör volt, egy hét alatt mentünk 5000 km-t. A nagy tank és az alacsony fogyasztás miatt 1000-1200 km-es range simán megvan.
Az elmúlt egy évben megint használom, de a távmunka miatt még így is 15.000 km alatt maradunk éves szinten.
A Fordnál van öregautós program, kedvezményes áron csinálják az olaj- és szűrőcserét és átvizsgálást. 30.000 körül ezeket meg lehetett úszni, de már nem bízom bennük. Egyszer egy ilyen részletes átvizsgálás előtt jelezte a fater, hogy a fékbetétem el fog fogyni, külön jeleztem én is a szervízben, de nem foglalkoztak vele. Persze a Balatonra menet jött a daráló hang, utána fater tárcsát és betétet is cserélt egy délután alatt. A Vagépnél voltak ennyire alaposak, de pl a Nexusnál nem volt eddig probléma.
Bosch szervízekben ugyanez a művelet 80-100 közötti, de ez is baráti.
Azóta van mellette egy Insight, elég jó páros :)
Szeretném megtartani, 7 év alatt semmi baja nem volt, de már nincs szükségünk ekkora kocsira. A gyerekek lassan 7 évesek, közelednek a 135 centihez, utána visszaállunk egy sedanra vagy kombira. GS/ES Lexus, Camry, Accord, C/E220 lehet az utódja.
Hibalista
- Deréktámasz a vezető ülésben - Hátsó ablaktörlő - Kopó alkatrészek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 145000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C220 | Következő autója? | ES |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
