Háromszázzal a Galaxisban
Szöveges ítélet
A főnököm jóvoltából Céges autóként használom, nagy örömmel. Legutóbbi fordos élményem egy 2006-os évjáratú 1.6 TDCI Focushoz köthető, azt is céges autóként használtam de már akkor is meglepett hogy mennyivel másabb mint a régi fordok. Anno a családban volt egy 91-es évjáratú 1.8D escort amivel még Horvátországba is legurultunk lakóval no meg a családdal 60-al a pályán még a kétezres évek elején... Emlékszem mindig taknyos volt a motor valahol, rohadt, télen nehezen indult, elektrischer Fensterheber, szervó és klíma természetesen nem volt benne de Fater sokszor odaadta így sikerült megtanulni vezetni vele.
A Mai fordok teljesen mások, egészen felfejlődtek a kor igényeihez. Az autó amit hajtok már sokat látott, a tacho egészen pontosan 303.000 km-t mutat de kb olyan állapotban van hogy otthon el lehetne adni 152.000km-rel. 2015-ös évjárat, 2.0TDCI 6 sebesség, a bőrön és az autómatán kívül full extrás, van benne nagy navi, ülésfűtés, tempomat, elektromos tükrök, ablakok, fedélzeti Computer, radar elektromos ülések, hifi, digit klíma, tempomat, multikormány stb... újkorától kezdve két évig hajtotta a kollégám majd átkerült a másik kollégámhoz aki hetente járt vele Románia-Ausztria között. Jelenleg három hónapja húzza az igát nálam, ezalatt 16.000 km-en vagyunk túl, hozzáteszem abszolút hibamentesen. Na de ezt majd később.
Kívülről nekem egy űrhajó jut róla eszembe, hatalmas egy hodály, hála istennek nem egy feltűnő autó, elveszik a hétköznapi tömegben. Nagy kilincsek, gyári sötétítés hátul ami a fehér színnel nagyon összepasszol, gyári tetősín, szögletes lámpák, szürke hátsó lökhárító, gyári alufelnik stb...
Belülről is óriási, igaz 7 személyes de a hátsó üléssor mindig is ki volt véve, sosem használtuk. Mozgathatók a hátsó ülések, dönthető a támlájuk amit ha kihasználunk szerintem 2db EUR raklap elfér benne. Igazából egy tökéletes utazó autó nagycsaládosoknak, vagy olyanoknak akik sokat mennek hosszú utakon és szükséges a helykínálat. A kárpitozás fekete és szürke szövet amin a 300ezer kilóméter egyáltalán nem, a kosz viszont annál inkább meglátszik. Sajnos. A bőrkormány borításán látszik némi kopás, de éppen hogy csak a festék egy lehelletnyit kezdett el kopni, a kormányon a gombokon használat nyomai egyáltalán nem láthatóak, a pedálok szinte újak, a váltógombon a króm színű műanyag elkezdett kopni, az ajtóbehúzókon egy-két karcolás de maga az összhatás még mindig újszerűnek mondható. A középkonzol nyomógombjai karcolásmentesek, tapintásuk kopogós műanyag hatásúak de mondanám őket gagyinak. A navit szerintem engedjük el, sajnos nagyon lassú, érthetetlen, bonyolult, egyszerűen nevetséges hogy 2015-ben mertek ilyen konstrukciót autóba tenni mégha nem is egy prémium márkáról beszélünk. A hifi nagyon jól szól, szuper hogy van usb-csatlakozás, viszont kifejezzetten idegesít hogy a képernyő fényerejét manuálisan kell állítanom (lehetséges hogy még én nem jöttem rá hogyan kell automatára tenni), általában hajnalban indulok és pont úgy jön ki hogy menet közben kell felemelni a fényerőt mert különben nem látszik semmi a kijelzőn... A bajuszkapcsolók kicsit kemények, néha ropog az indexkapcsoló és számomra olyan érzést kelt mintha csak arra várna mikor mehet már végre tönkre hogy ki legyen cserélve. Arról nem is beszélve, hogy hát ugye ford betegség hogy a komfort funkció 10-ből 5X nem működik, rányomok az indexre villan egyet egy fél másodpercig és ennyi. Nem kifejezzeten balesetveszélyes de azért idegesítő. Az ülésfűtés nagyon jó, indítást követően kb 1 percen belül égeti a se..emet és vissza kell belőle venni egy fokozatot hogy ne legyen tükörtojás a lábaim között mire beérek a munkahelyemre. Futóműve kicsit feszesre hangolt de szerintem nagyon kényelmes mind autópályán mind városban, de a szervíz egyszer sem tudta eddig úgy beállítani hogy egyenesen menjen, nem tudom ennek mi lehet az oka.
A DPF szűrővel felszerelt motor 140LE-s, 2 literes dízel ami tökéletesen teszi a dolgát még ennyi kilóméter után is, egy gramm olajat sem fogyaszt és ha akarom megy mint az állat. A hatodik sebességet csak 100km/h fölött érdemes igénybe venni különben kényelmetlennek érzem az alacsony fordulatot. 2800 fölé sosem pörgetem, általában 1600 és 2200 közötti tartományban használom, nagyon nyomatékos, halk, egyszerűen nagyon jóra sikerült, nem is tudom mire lehet képes az erősebbik 163 LE-s motor, nekem bőven elég a 140 lóerő is. 150-km/h-nál pörög 2840-et ami nagyon kényelmessé teszi az utazást autópályán, gyakorlatilag a 150 is hangyafing neki, egy padlógázzal simán lehet vele meglepetéseket okozni az izmoskodóknak. Váltója nagyon pontos, nem kell erőlködni a kapcsolásoknál, éppen hogy csak újjakkal lehet löködni neki a fokoztokat és még holtjátéka sincs ilyen futásteljesítménynél sem. Napi szinten megyek vele 65km-t a lakóhelyemtől a cégig és vissza, mindezt a következő felosztásban: 15km város és falu, utánna 5km autóút, 37 km autópálya majd a végén 8km sima országút. Így a fogyasztása egészen pontosan 16 teletankolás alapján kiszámítva 6,93 L/100 km ami szerintem nagyon barátinak mondható egy ekkora teljesítményű ekkora autóhoz képest. Ha csak autópályán megyek vele 4-500 km-t egyhuzamban ez az érték 7.7-7.8 literre nő nyilván a légellenállás miatt. Az autó fedélzeti Computere 0.5litert csal az autó javára, tehát mindig fél literrel kevesebbet ír.
A sok jó tulajdonsága mellett azért felhívnám a figyelmet némi negatívumra is. Kimondottan utálom hogy úgy építették meg az autót hogy ha esik az eső, egyszerűen nem lehet lehúzni az ablakokat mert ömlik befelee a víz, így sem levegőztetésre sem dohányzásra nem nyílik lehetőség, egy óriási fatal error a tervezés során. Ehhez még hozzájön az is hogy az összes beömlő víz az ablakemelő kapcsolójára folyik amin csodálkozom hogy eddig még nem ment tönkre. Esőben a csomagtartó nyitását követően a lecsorgó víz 40%-a a nyakunkban végzi ha nem vagyunk elég körültekintőek. A vezetőülés jól konfigurálható, de az ülőlap kissé rövidre sikerült így 3-4 óra utazás után elég kényelmetlenné válik, pedig nem rendelkezem extra méretekkel (182 cm 85kg). Az ülések tömése elég kemény, de 300 km megtétele után igencsak érzem a hátsómat. Hiába az új gumik, esőben az autó tartása elég labirissá válik, mikor megkaptam nagyjából 120-szal átmentem egy vízátfolyáson az autópályán, a kocsi felfeküdt a vízre és csak azt vettem észre hogy egy sárga lámpa villog a kijelzőn valamint hogy a kormány nagyon könnyű lett, majd a vízátfolyást követően kicsit megcsúszott, épp hogy nem pördültem meg vele, így csak a jó isten akarata és a józanságom tartott az úton, hála égnek egy majdnem infarktussal és némi manőverezéssel megúsztam. A golffal ezen a szakaszon simán 140-nel problémamentesen elhaladtam akár mekkora víz is volt az úton (igaz 4x4.es volt). A karosszérián itt-ott körömnyi területeken már megjelent barna ellenségünk, a rozsda ami a fehér színű elemeken igencsak szembetűnő. Ez azért elég gáz egy 5 éves autónál :( A fedélzeti Computer nagyon gagyi, a narancssárga színű kijelző szerintem nagyon csúnya.
A szervizkről és a megbízhatóságáról annyit, hogy a motorolajon, gumiharangokon, fékbetéteken, féktárcsákon és kormányösszekötőkön kívül még minden fő alkatrésze az eredeti. Igen, AZ EREDETI, ORIGINÁL AHOGY A GYÁRBÓL KIJÖTT. Se turbó, se porlasztó, se DPF szűrő, se kuplung se kettőstömegű, se lengéscsillapító de még egy egy izzítógyertya sem mondta fel a szolgálatot. Minden szervízt pontosan megkapott a márkaszervízben, olajat 18-20 ezrenként cseréltek benne. Számomra ez nagyon meggyőző, egy fordról sosem gondolnám hogy ilyen megbízható is lehet. Hozzá kell tenni hogy az autó arra van használva amire kitalálták, hosszú távokra, pályázásra és nem pedig arra hogy anya leguruljon vele a gyerekekkel az oviba és a Lidlbe kenyérért napi 2x. Sajnos jövőre cserélni akarják a magas kilóméterfutás miatt, de igen erősen gondolkodunk rajta hogy a következő nagyszervízt követően megvesszük saját részre...
Legjobb autó a céges autó szoktuk mondani, azt hogy megérte-e a pénzét az relatív, cégünk számára biztosan, de nem gondolom hogy sok nagycsaládos vásárol ilyen autót a szalonból 10 millióért aminek az értéke 6 évesen a 3 milliót sem éri el...
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek, fékbetét, féktárcsa, izzók stb...
Ide hordtam szervizbe
Luckerbauer Krumbach
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 287000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | GOLF VII | Következő autója? | Octavia 2020 1.6CRTDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
