Furge orias
Szöveges ítélet
Tekintettel a magyarorszagi es a londoni kozlekedesi viszonyokra, mar regota erlelodott bennem a gondolat, hogy kovetkezo autokent egy nagy autot kellene valasztani, aminek tekintelye van. Suzuki ill. hasonlo kaliberu tulajkent sokszor tapasztaltam azt, hogy "a meret a lenyeg". Mivel a magyar rendszamos SX4-et mar rizikos volt a UK-ban hasznalni, ezert elerkezettnek lattuk az idot, hogy az egyebkent kedvezo aru brit hasznalt auto piacrol beszerezzuk a kovetkezo autonkat. Az anyagi helyzethez merten kerestunk autokat. Mint emlitettem, Nagy-Britanniaban relative olcsok a hasznalt autok, igy gyakorlatilag ha az ember itt autot akar vasarolni, akkor a kinalat eleg szeles. Kemeny valogatas utan, gyozedelmeskedett a 7 szemelyes Galaxynk. A vasarlasnal nagy szerencsenk volt, mivel sikerult markakereskedesbol jo aron beszerezni egy csaknem uj kocsit, amelyet korabban mozgasserult tulajdonos hasznalt, szinte minden lehetseges extraval rendelkezett, kulonosen megkimelt allapotban volt es ami a lenyeg, 4 eves kora ellenere csak 15 ezer merfoldet / 24 ezer km-et futott. Soha nem fordult meg elo velunk, hogy ugy vasaroljunk autot, hogy azt nem is probaltuk ki. Most megis ezt tettuk es a mai napig allitom, nem csalodtunk.
Maga az auto egy 2000 ccm-es, 140 LE-s TDCi motorral, automata valtoval rendelkezo orias. Fedelzeti szamitogep, hangvezerelheto funkciok (hutes / futes, radio, Bluetooth kihangosito), Bluetooth kihangosito, automata fenyszoro es ablaktorlo, 8 legzsak, futott elso szelvedo es rengeteg tarolorekesz jellemzi. A belmeretekrol csak annyit, hogy egy normal meretu agy siman befer, igy akar lakoautonak is hasznalhato. Ami teljesen megdobbento volt szamomra, hogy az auto kisebb kocsikhoz viszonyitva is kis koron fordul, valoszinuleg a sulyanak koszonhetoen is kivaloan iranyithato, masszivan fekszik az uton, nem sodrodik ki. Mindezek mellett iszonyu ero van a motorjaban, nem is gondolna az ember, hogy csak 140 LE. Ha a tempomatot hasznalom, gyorsitaskor egyszeruen erezni, hogy belepasziroz az ulesbe. A fogyasztasa varosban, londoni araszolgatast figyelembe veve nagyjabol 8-8.5 liter / 100 km, azonban orszaguton / autopalyan, tempomatot hasznalva 6.6 literre is leviheto.
Jelenleg 7 szemellyel hasznaljuk az autot, mindenki szamara nagy kenyelmet biztosit. Az ulesek - utasok hianyaban - vizszintesbe hajhatoak, ezzel hatalmas rakteret biztositva. Kivulrol nem is erzekeli az ember a belmeretet, azonban ha bent ul, akkor realizalodik, hogy a vezeto es az anyosules kozott mekkora tavolsag van, de nincs ezel problema a hatso ket sorban sem.
A kocsival a kozel 2 ev alatt gyakorlatilag egy problema volt. A legkondi nem mukodott rajta, pontosabban nem hutotte a levegot, csak a kulso v. a belso levegot keringette. Sajnos a szerviz nem volt a helyzet magaslatan, gyakorlatilag 3 vagy 4 alkalommal kellett visszavinni a kocsit, mire megtalaltak a hibat es elharitottak azt. Mostugyan megfeleloen mukodik a legkondi, de gyakorlatilag ez az egyetlen pont, amivel nem vagyok annyira megelegedve, ugyanis a leghidegebb hofok sem olyan hideg, mint azt elvarnam, korabbi tapasztalataim alapjan (mas tipusokat alapul veve). Nem tudom, ez tipushiba-e. Ugyan probalkoztan infot szerezni mas Galaxy tulajdonosoktol, de a kapott valaszok nem voltak eleg meggyozoek.
Ettol fuggetlenul semmi egyebb problemam nincs az autoval, csak pozitiv tapasztalataim vannak vele kapcsolatban, ugy erzem nagyon jo vetel volt. Termeszetesen mint sokan masok, en is vagyom mas, ujabb autora, esetleg mas tipusra, de oszinten szolva nem tudom, milyen lenne, ha ettol a nagy kedvenctol meg kene valni. Nap, mint nap gyonyorkodom benne, elvezzuk az elonyeit, egyszoval elvezet vezetni.
Ha eljon az ideje, remelem lesz egy olyan utod, ami meg ezt a tipust is felulmulja. A jelenlegi szeria alig kulonbozik, nem latok olyan markans ervet, ami arra osztokelne, hogy ezt eladva a jelenlegi szeriat vasaroljam meg.
Viszont erosen gondolkodom azon, hogy a Ford altal piacra dobott uj Tourneo egyik darabjat vasaroljam meg. Persze 9 szemelyest, mert azt latjuk, az ulohely mindig jol jon.
Erdekes belegondolni abba, hogy az Escortos idoszakomban milyen negativ velemennyel voltam a Fordokrol, a Focusnal mennyit fordult velem a vilag es most egy massziv Ford fan lettem a Galaxynak koszonhetoen. Barmit is mondanak, a Ford egy hihetetlen jo kocsit alkotott a Galaxyval es remeljuk ez a teljesitmeny a jovoben is igy marad!
Csak azt tanacsolom, hogy aki nagy, megbizhato autot szeretne, amely minden kenyelemmel kicszolgalja, erot, magabiztossagot kolcsonoz, az utasok epsegerol is megfelelo vedelemmel gondoskodik, az - ha a penztarcaja is megengedi - batran vegyen Ford Galaxyt, lehetoleg 2000-es vagy nagyobb turbo dizel motorral, akar automata valtoval is! Biztos nem fog csalodni! :-)
Hibalista
- Legkondi
Ide hordtam szervizbe
London, SMC Ford
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | SX4 | Következő autója? | Meg nem tudom ;-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |
