Business jet
Szöveges ítélet
Sok szempontból egy saját repülőre hasonlít. Először is, nagy - belül 7 ülés, meg némi csomagtér is akad. A méret és az üléshelyzet miatt is úgy érezni, mi igazából a többiek felett vagyunk, a forgalomtól távol. És még rá is játszik - a kézifékkar pl. egy az egyben egy repülő gázkarjára hasonlít :) Egyébként szerintem a formába is ezt próbálták belecsempészni a tervezők, a szélvédő enyhén szögben áll a motorháztetőhöz képest, mint a repülőknél. Persze lehet, hogy ezt csak én, repülőbuzi látom bele :)
Az előző autónk Fiat Multipla volt, az a viszonyítási alapunk. A Multipla - hát, hogy is mondjam, nem egy szokványos külsejű autó. Viszont nagyon praktikus. 4 méteres hosszból 6 felnőtt ülés + 430l csomagtér, nem kevés. Eredetileg S-Maxot akartunk hét üléssel, de akkor elkövettük azt a hibát, hogy egyszer egy S-Max mellé parkoltunk a Multival... Hát elsőre nyilvánvaló lett, hogy az S-Max a centik ellenére sokkal kisebb, a tető hátulja nagyon meredeken ereszkedik. Bár nem ültem S-Maxban azóta sem, biztos vagyok benne, hogy a +2 ülés maximum gyerekeknek jó. Így lett Galaxy.
A Galaxyban alapból 7 ülés van. Mindegyiket lehet előre-hátra tologatni, a csomagtér is variálható. Ha leghátul gyerekek ülnek (imádják!), akkor még elfogadható csomagtér marad, ha oda is felnőttek, akkor már nem sok. Ledöntött leghátsó sorral viszont fenomenális - gyakorlatilag egy hodályba pakolhatunk. A Multiplában két gyerekkel egyszerűbb volt az élet, mert a két gyerekülés mindig a hátsó sorban volt. A Galaxyban ezzel szemben előre-hátra kell pakolni attól függően, hogy éppen hányan utazunk. A leghátsó sorba pedig bemászni sem egyszerű, néha emiatt kell kiszedni a gyerekülést. A három sor ülés egyik mellékhatása, hogy a legelső és a leghátsó sor között beszélgetni már nem olyan egyszerű.
A dízelmotor jó. Ez az első dízel autónk, és az első turbó is. Ez némi megszokást kíván. 1500 alatt teljes halál, még az eladó is lefulladt vele. 1500-től velünk van az erő, csak fordulattól függően várni kell rá 2-3 másodpercet. A dízelmotor innentől jó nyomatékos, keveset kell kapcsolgatni. Ez főleg autópályán jó, ott gyakorlatilag minden helyzet megoldható hatodikban. Az utasoknak fel sem tűnik a 160, elég utólag bevallanunk :) Autópályán érezhetően elemében van az autó, halk, keveset fogyaszt, stb. 130-nál 6,5 körül elmegy, 160-nál már azért inkább a 8-hoz közelít. Városban felszalad egész 9-ig is, országúton viszont inkább 6. Egy ekkora autónál (1800kg) szerintem nem rossz. Futómű, kuplung, váltó hozza a szokásos Ford színvonalat, élvezet vele az autózás. Vezetés terén össze sem lehet hasonlítani a Multiplával.
A kidolgozás is alapvetően rendben van, de néhány apróság azért akad. A Ghia kivitelben a műszerfalban sok alumíniumhatású műanyag akad, szerintem nem olyan szép. A hézagok is nagyok. A hátsó ajtó illesztései lehetnének passzentosabbak, mondjuk elhiszem, hogy egy ekkora nagy batár ajtónál ezt nem olyan könnyű megoldani.
Az extrák közül sok hasznos, pl. napvédő roló a hátsó ablakoknál, ülésfűtés, tempomat, stb. A világítással nem vagyok teljesen kibékülve - van rajta automata fokozat, de olyan, aminél lekapcsol a lámpa, ha leveszem a gyújtást, olyan nincs - pedig ezt a Fiat alapból tudta, feleannyiért. Még egy dolog, ami hiányzik a Multiplához képest - a gombnyomásra behajtható tükrök. Mivel a Galaxy is nagyon széles, gyakran behajtom - kézzel.
Hogy megérte-e? Térkihasználásban szerintem a Multipla jobb. A Galaxy viszont kívülről is kívánatos, modern autó, ütközésbiztonság, vezetés terén egyértelműen ő a nyerő. Hogy megér-e majd´ kétszer annyit? Mindenki döntse el maga...
Update (123000 km után): a műszaki tartalommal eddig nem volt gond (kop-kop), az autó ugyanolyan fickós, mint az elején. Német autópályán 160-ig simán lehet vele repeszteni, a szélzaj nem jelentős, gyorsulásban pedig csak 4 hengernél több vagy sportváltozatok (GTI) tudja lelépni. Volt viszont egy pár apróság, amelyeknek a megjavítása nem volt jelentős költség, csak macera (lásd hibalista). Továbbra is elégedett vagyok az autóval, szerintem nagy távolságokra ideális utazóautó: sok hely utasnak cuccnak, kellően dinamikus, és egyáltalán nem fogyaszt sokat. Remélem továbbra is sikerül jelentős problémák nélkül megúszni, és akkor jó sokáig megtartjuk majd.
Update2 (145000 km után): ez az utolsó update, az autót eladtuk, de a családban marad. Kicsit fájva váltam meg tőle szerette a család és én is. Az eladás oka, hogy szerettünk volna összkerekes autót. Így aztán vettünk egy új Galaxyt, az azt is tudja. Kicsit félek a rengetek elektronikájától, ez az autó inkább autó benyomását keltette mint egy mozgó számítógépét. De egyelőre rendben van.
Hibalista
- Gázadáskor terhelésnél néha megcsúszik a kuplung. Szerelő látta, elismerte, tárcsa csere érett. A javítással már nem nálunk történik, mivel eladtuk. - Klíma eresztette a hűtőközeget. A szivárgás lassú volt, de évről évre újra kellett tölteni, a szerviz pedig nem jött rá, hol. Végül a Deltamarkos fiúk megtalálták - a dupla rendszer fele a csomagtartóban van, ott az egyik illesztés volt a ludas. - Motorháztetőt nem sikerült lecsukni, mert a rugó nem húzza be a bowdent vissza a helyére. Állítólag típushiba, és a bowden cseréjével orvosolható, csak a szerviznek nem akaródzik megcsinálni, mert sok mindent szét kell szedni hozzá. A bowdent kézzel meghúztam, most működik, remélem, így marad. - Akksi télen többször lemerült, csere. A nálunk eltöltött 8 és fél év alatt kétszer kellett cseréni. - A jobb hátsó ajtó díszlécét cserélni kellett, mert elkezdett beakadni, és elhajlott a vége. Állítólag ez is típushiba, de egyszerűen orvosolható. - Első elektromos ablakemelő nem emelt fel gombnyomásra a tetejéig. - Indexkar kapcsoló csere - nem mindig indexelt.
Ide hordtam szervizbe
Ford Lubrag
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 122000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Multipla | Következő autója? | Ford, valószínűleg új Galaxy |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
