A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Galaxy (2006)

Galaxy 2.0 TDCI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A sötétkék nemtörpike

Szöveges ítélet

A sötétkék nemtörpike

Ez egy kicsit rendhagyó ítélkezés lesz, bár életszerűbb. Miért is? Azért, mert egy 214 ezer kilométerrel megvásárolt autóról fogok írni.
Pont ettől életszerű, ugyanis az országba behozott Galaxyk jelentős része legalább ennyit vagy akár kétszer ennyit is futott a valóságban. Mert ugyibár a kilométeróra hogy mit mutat, az néha mesébe illő dolog… Nem is értem azt, hogy hogyan képesek emberek vidám elégedettséggel benyalni azt, hogy például Németországból behozott 5-8 éves autók csak alig 100 ezer kilométereket futottak? Ha valaki megnézi a mobile.de-t, akkor az ennyi idős autók jelentős része 180-200 ezer kilométer felett jár, sőt van olyan, ami már inkább 400 ezernél. Csak hát ezek többsége autópálya-kilométer, ami ugyibár osztódik négyel a szerelők szerint, és akkor kijön hogy mennyit használódna és kopna az autó városi-országúti vegyes használatban. Mondjuk szerintem ez némileg csalóka, merthogy azért az sem mindegy, hogy ki és hogyan használta ezen kilométerfutás alatt.
TEHÁT én is vallom azt, hogy nem kilométert és nem évjáratot veszünk, hanem állapotot.

Éppen ezért használt autót én csak ismerőstől, illetve Magyarországon üzembe helyezetett, első tulajdonostól szeretek venni. Így az autó könnyedén leinformálható. Így akadtam rá nem is oly rég a feleségemnek megvett kombi Ghia 2008-as Mondeojára, mindösszesen 132 ezer kilométerrel, idős első tulajdonostól… Mint a mesében… Hónapokig kerestem, mire erre rátaláltam… és egyből lecsaptam reá. Ezt az autót is néha-néha vezetgetve érlelődött meg bennem a gondolat, hogy egy ilyen motorral szerelt, de nagyobb járgányra szívesen lecserélném az anno még újonnan vásárolt, de mára már 9 éves, közel 200 ezret futott VW Caddy familymet, ami bár megbízható igásló, de fapadosabb és kisebb...

De közelítsünk vissza a mi Galaxynkhoz. A Mondeo megvásárlása után kezdtem el tekintetemet rávetni az S-Maxra s a Galaxyra. Ám az S-Max hamar érdektelenné vált, mert a meredeken hátra-lefelé ívelő tetővonal miatt már a második üléssornál is nagyon alacsony a fejtér, és hááát nékünk két 190 centis, és egy 170 centis gyerekünk is van.
De aztán pár hónapra pihentetve lett az autóvásárlós gondolat, mígnem mily véletlen, a leányom egyik osztálytársnőjének az édesapja a fészen az ismerősei közt megosztotta egy hirdetését, miszerint eladná az eddig családi autóként funkcionáló megkímélt jó állapotú Galaxyját, merthogy céges autónak egy C4 Grand Picasso-t kapott (amit azóta sem tudott igazán megszeretni, főleg a kisebb méretei miatt).

A hirdetést látván nem csaptam le egyről az autóra, mert igen sokat rágódtam rajta már csak azért is, mert a Ghia felszereltségű Mondeo mellé jobban esne egy Ghia Galaxy… :)
De jobban megnézve ez a Trend kivitel sem az alap volt, hanem igencsak jól felszereltnek járgány. Multikormány, tempomat, ülésfűtések, 7 légzsák, kétoldali digitklíma, gyári Sony hifi, stb-k… Ami hiányzott a Ghiákhoz képest, az például a belül a tetőn végighúzódó boksz, a parkoló radar, a könnyűfém felni….stb Tehát semmi vészes hiány… kivéve a radart. De ezt orvosolni fogom utólag…

Szóval némi hezitálást követően az autót elvittem egy Fordokra szakosodott ismerősömhöz, aki igen ügyes, jószemű s jókezű szerelő, nagyon jól ismeri ezeket a bonyolultabb járgányokat.
Átnézte, és csak annyit mondott, nyugodtan vágjak bele, vegyem meg, az autó tökéletesen karbantartott, és karambolmentes. Csak pár kisebb sérülés kijavításának a nyomát találta meg, de azok mind felületiek.

Az autó multjáról annyi, hogy Ausztriában volt multinál céges autó egy hölgynél, így minden jót megkapott, ami csak kellett, és onnét került szintúgy multinál dolgozó ismerős tulajdonába, aki két és fél évig használta egy céges Octavia mellett. Nála ennyi idő alatt kb 18 ezer kilométer került bele az autóba. De Ő is amikor megvette, akkor mindent igyekezett tökéletesre varázsolni.

Na, de a hosszúra sikerült bevezető után konkrétan az autóról pár észrevétel, infó.
Hatalmas, nagy, kényelmes, biztonságos. Nem csak kívülről, de belülről is nagyot mutat, nagyot ad.
Nagyon szép belülről is, s igényes anyagokkal igyekezett a Ford az autó belterét tartóssá, kényelmessé tenni.
A műszerfal jól áttekinthető, a gombok és kezelőszervek elrendezése, működése praktikus, logikus.
A fogyasztásmérő csal. Mivel majd minden autónál hallottam erről a csalásosdiról, ezért rendszeresen utánamérek tankolást követően a fogyasztásnak. A komputer átlag 1-1.2 literrel kevesebbet ír ki a műszerfalra, mint ami a valós. Bár még a valós érték is igen baráti, mert város + 140 autópálya úgy 6.8-7.4 liter között szokott alakulgatni. Ha országutazom, akkor még a 6 litert sem éri el a valós fogyasztás. Egy ekkora nagy vasdarabtól ez tényleg nem sok… :)
Zseniális, hogy mind a 7 ülést külön-külön tologatni lehet.
A két leghátsó ülés is kényelmes, még a langaléta fiaim is élvezik az ott utazást.
Érdekes, hogy a csomagtér-ajtón a műanyag fényezése nem ugyanolyan árnyalatú, mint a fémeké. Ezt amúgy a többi Fordon is kiszúrtam.
Mivel mégiscsak használtként került hozzám, ezért nem csak egy műszaki átnézést kapott, de elvittem egy klímáshoz is (a feleségem Mondeojával egyetemben). Illik átnézetni a klímát is. A nyomás szépen megvolt, de azért újratöltettem, illetve kapott egy komplett klímarendszer tisztítást és fertőtlenítést is.
Eddig 15 ezrenként kapott olajcserét, ám mivel a feleségem autóján amúgy is kellett, ezért odavittem a szerelőhöz a Galaxyt is, mert nem vártam meg a 15 ezret, hanem 10 ezer kilométer után 220 ezernél lecseréltettem az olajat. Szép, tiszta olaj jött le róla. Természetesen ekkor az összes szűrőt kicseréltettem, még az üzemanyagszűrőt is. Ez a biztos. Hosszú távon tervezek az autóval, illik költeni reá, rendesen karbantartani.
Természetesen vettem rá új nyárigumi garnitúrát is. Azért csak az életét bízza az ember az autóra, érdemes normális új gumikra is költeni. Sajnos a Continental Prémiumcontact nem volt a gumisnál raktáron, ezért a Continental-csoprthoz tartozó Barum Bravuris 2-öt rakattam fel rá, a gyárilag előírt 215/60 R16 H-t. Szerencsére kemény 600 froncsiért teljes garanciát is lehetett vásárolni a gumikra, merthogy valahol bekaptam egy két szöges raklapdarabot ami után nem volt javítható, és ezután garanciában cserélték is az alig két hónapos gumit. A cserekor szintúgy gyönyörködhettem az előző tulajdonos által berakatott vadi új féktárcsákban és betétekben.
Méretéhez mérten nagyon fürge járgány. Nem gyorsulgatásra találták ki, de azért ha odalép az ember, megindul igencsak rendesen. Bár jobb szeretem kényelmesen használni. A gyári 0-100-as 10.5 másodperces gyorsulási adat azért sokat elmond róla… :)
A városban 50-nél már lehet ötödikben poroszkálni véle, és 70-től mehet a hatodik. Érdekes, hogy autópályán 90 felett már mindent meg lehet oldani hatodikban, mert a nagy nyomatéknak köszönhetően a motor ekkor is könnyedén mozgatja az autót.
Nagyon jó, kellemesen személyautós élmény vezetni a Galaxyit, miközben a forgalmat a magas üléspozíciónak hála nagyon szépen be lehet látni. Én eleve magasra is szoktam állítani az ülésemet, hiszen a 178 centimmel még közelében sincs a fejem a tetőhöz.
A visszapillantók eltaláltak, nagyon jól mutatják a hátrafelé lévő világot, kicsi a holttér, és könnyű vele tolatni.
Érdekes, hogy a váltó nagyon pontos, nem lötyög, de kicsit nagyobb erőt igényel a kezelése, mint a feleségem Mondeojának a hasonló 6 sebességes váltója. A szerelő azt mondta, hogy ez a természetes.
A Caddy-n tolóajtó volt, nem is tudom, hogy miért nem tolóajtóval tervezték meg a Galaxyt is. Sokkal logikusabb megoldás, mint a kifelé nyíló ajtó. Szóval szerintem egy tolóajtó jó lenne…
A gyári kalaptartót kivettem, nem használom, mivel kényelmesebb nélküle. A gyári sötétítésnek hála nem csak a hátul utazókat éri kevésbé a napsütés, de még belátni sem igazán lehet. Ügyes megoldás volt ez a Fordtól.

Majd pár tízezer kilométer múlva újra bejelentkezek. Illetve majd feltöltök pár fotót is.

Hibalista

- Eddig még semmi, de azért alapost átnézettem illetve kb 200 ezer forintot ráköltöttem nagykarbantartásra, hogy ne érjen meglepetés.

Ide hordtam szervizbe

Egy volt Ivanicsos magánzóhoz

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 214000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Caddy Family Következő autója? Galaxy
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Galaxy 2006 (2006)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)