Rege a csoda szar vasról
Szöveges ítélet
8 évesen érkezett a családba, megkímélt, garázsban tartott, nem dohányzó, svájci orvos második feleségének harmadik autójaként. Garantáltan csak autópályán használták, kizárólag csak a tengerparti utazás céljára, nyáron, nyaralni. Kereken 150000 km volt az órában, mert a rendes svájci orvosok még rendesebb második feleségei ilyenkor szokták eladni a harmadik autójukat. A márkaszerviz bevizsgálta, a kilométeróra állása valósnak találtatott, a jármű újszerű állapotát papírba foglalták.
Szóval ideális kezdés volt egy hosszú gyönyörű barátsághoz.
A jószág termetes méretű, 5 fős család kéthetes kempingezéshez, síeléshez különösebb erőlködés nélkül tud bepakolni. Az összepakolás végén, a "mit vigyünk még el" kérdés, nem hangzik nevetségesen. Hét fővel akár hosszabb úton is használható, de akkor túl sok csomagnak nem jut hely. Fogyasztása 6-8 l/100 km
A jármű előnyei a maguk teljességében megmutatkoznak, amíg a garázsban áll. Hatalmas, tündöklő, férfias lila-metál tömeg, gyári könnyűfém felnivel megvadítva, a sötétített ablakok és a sötétkék plüss kárpit hívogató luxusa, az automata klíma egy űrhajó műszerfalát megszégyenítő gombok hadával , dönthető, forgatható, tologatható üléssorok, 8 hangszóró és egyéb hiábavalóságok hada. Szóval egy isteni adomány, egy karrier csúcsa.
A csodaszarvas valódi arcát az úgynevezett rendeltetésszerű használat során mutatta meg.
A kedvenc, mai napig is gyakran előforduló mutatványa az, hogy nem megy. Általában az első nagyobb emelkedő, vagy a gondatlan vezető túlzott optimizmusa és tesztoszteronjának a káros túltengése, ami egy csuklós busz megelőzésére csábítja egy napsütéses tavaszi reggelen, hozza elő a csökönyös viselkedést. A csökönyösen viselkedő dög utazósebessége 100 km/h.
Szigorúan.
Nem több, de kevesebb lehet.
Lassítani nagyon kockázatos, mert száguldás fenti elképzelhetetlen mértékét 5-6 perc
veszélyes iramú gyorsulás előzi meg. A gép újraindítása után a hiba az első csuklós busz vagy platós IFA előzéséig megszűnik.
Szinte mindig volt vele valami gond, a tökéletesség álarca a garázs elhagyása után lefoszlott róla és megtett 70000 km alatt lassan atomjaira bomlott szét.
Jöttünk haza nyitott ablakokkal, Ford Fairlaneként beállt frizurával Horvátországból, felforrt a hűtővíz a tönkrement hengerfej tömítés miatt az Alpok vad alagútjaiban, máskor szétesett a sebességváltó és egyes fokozatban döcögtünk haza, vagy a generátor romlott el,esetleg nem fogott a fék egy dombról lefelé jövet mert megadta magát a fékrásegítő, és a csúnya, fekete légtömegmérő is a kellő pillanatban ment tönkre.
Télen belül jeges az ablak, de nyáron szerencsére nem. A klíma nem hűt annyira. Esetleg lehúznánk az ablakokat, de nagy melegben nem lehet visszahúzni, vagy ha magától kinyit mind a 6 elektromos ablak, egy kósza elektron miatt, nem lehet felhúzni. Ha véletlenül rendben működik minden, akkor a vég apró, és zajosabb nyikorgása hallható a motortérből, vagy a kárpitok panaszos nyöszörgése tölti meg az utasteret.
Köszönhetően Gergőnek a szerelőnek és titánokat megszégyenítő küzdelmének, lassan teljesen felújított állapotú lesz imádott csodaszarvasom. Már be is készítettem a 2014-re ütemezett 300.000 Ft javítási költséget a tulipános ládikómba.
Az erőmű jelenleg is Budapest egyszerre több helyszínén állomásozik, szétszerelve a tönkrement sebességváltó megaprojekt miatt.
Hogy mi lenne mese a tanulsága?
Azt hiszem bátran tanácsolhatom a nagy méretek rajongóinak, és azoknak akik könnyen engednek az elmúló luxus csábításának, menjenek inkább taxival, ha nagy a család, akkor kettővel.
Megéri.
Kiszámoltam.
Lehet hogy nem is egy svájci orvos második feleségének, harmadik nem dohányzó autója?
Lehet hogy átvertek?
Engem?
Vaze!! : )
Hibalista
- Légtömegmérő, generátor, önindító, sebességváltó, klíma, ablakemelők, vízpumpa,turbó, hengerfej, termosztát, turbónyomás szabályzó szelep, főtengely ékszíjtárcsa, fékrásegítő, központi zár, riasztó, hűtővízcsövek,komfort elektronika,légzsák, kiegészítő hátsó fűtés, tempomat - kopó alkatrészek: féktárcsa, fékbetét, lengéscsillapítók,különböző szilentek, és rudazatok, motortartó bak, kormány gömbcsukló és még sokan mások... - Javítások 50.000-200.000 Ft / eset
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár márkaszervíz.Udvarias.Drága.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Gergő a sufni tuning mester.Lelkes.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | sierra | Következő autója? | Phantom II. |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
