A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Galaxy (1995-2006)

Galaxy 1,9 TDI 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Rege a csoda szar vasról

Szöveges ítélet

8 évesen érkezett a családba, megkímélt, garázsban tartott, nem dohányzó, svájci orvos második feleségének harmadik autójaként. Garantáltan csak autópályán használták, kizárólag csak a tengerparti utazás céljára, nyáron, nyaralni. Kereken 150000 km volt az órában, mert a rendes svájci orvosok még rendesebb második feleségei ilyenkor szokták eladni a harmadik autójukat. A márkaszerviz bevizsgálta, a kilométeróra állása valósnak találtatott, a jármű újszerű állapotát papírba foglalták.
Szóval ideális kezdés volt egy hosszú gyönyörű barátsághoz.
A jószág termetes méretű, 5 fős család kéthetes kempingezéshez, síeléshez különösebb erőlködés nélkül tud bepakolni. Az összepakolás végén, a "mit vigyünk még el" kérdés, nem hangzik nevetségesen. Hét fővel akár hosszabb úton is használható, de akkor túl sok csomagnak nem jut hely. Fogyasztása 6-8 l/100 km
A jármű előnyei a maguk teljességében megmutatkoznak, amíg a garázsban áll. Hatalmas, tündöklő, férfias lila-metál tömeg, gyári könnyűfém felnivel megvadítva, a sötétített ablakok és a sötétkék plüss kárpit hívogató luxusa, az automata klíma egy űrhajó műszerfalát megszégyenítő gombok hadával , dönthető, forgatható, tologatható üléssorok, 8 hangszóró és egyéb hiábavalóságok hada. Szóval egy isteni adomány, egy karrier csúcsa.
A csodaszarvas valódi arcát az úgynevezett rendeltetésszerű használat során mutatta meg.
A kedvenc, mai napig is gyakran előforduló mutatványa az, hogy nem megy. Általában az első nagyobb emelkedő, vagy a gondatlan vezető túlzott optimizmusa és tesztoszteronjának a káros túltengése, ami egy csuklós busz megelőzésére csábítja egy napsütéses tavaszi reggelen, hozza elő a csökönyös viselkedést. A csökönyösen viselkedő dög utazósebessége 100 km/h.
Szigorúan.
Nem több, de kevesebb lehet.
Lassítani nagyon kockázatos, mert száguldás fenti elképzelhetetlen mértékét 5-6 perc
veszélyes iramú gyorsulás előzi meg. A gép újraindítása után a hiba az első csuklós busz vagy platós IFA előzéséig megszűnik.
Szinte mindig volt vele valami gond, a tökéletesség álarca a garázs elhagyása után lefoszlott róla és megtett 70000 km alatt lassan atomjaira bomlott szét.
Jöttünk haza nyitott ablakokkal, Ford Fairlaneként beállt frizurával Horvátországból, felforrt a hűtővíz a tönkrement hengerfej tömítés miatt az Alpok vad alagútjaiban, máskor szétesett a sebességváltó és egyes fokozatban döcögtünk haza, vagy a generátor romlott el,esetleg nem fogott a fék egy dombról lefelé jövet mert megadta magát a fékrásegítő, és a csúnya, fekete légtömegmérő is a kellő pillanatban ment tönkre.
Télen belül jeges az ablak, de nyáron szerencsére nem. A klíma nem hűt annyira. Esetleg lehúznánk az ablakokat, de nagy melegben nem lehet visszahúzni, vagy ha magától kinyit mind a 6 elektromos ablak, egy kósza elektron miatt, nem lehet felhúzni. Ha véletlenül rendben működik minden, akkor a vég apró, és zajosabb nyikorgása hallható a motortérből, vagy a kárpitok panaszos nyöszörgése tölti meg az utasteret.
Köszönhetően Gergőnek a szerelőnek és titánokat megszégyenítő küzdelmének, lassan teljesen felújított állapotú lesz imádott csodaszarvasom. Már be is készítettem a 2014-re ütemezett 300.000 Ft javítási költséget a tulipános ládikómba.
Az erőmű jelenleg is Budapest egyszerre több helyszínén állomásozik, szétszerelve a tönkrement sebességváltó megaprojekt miatt.

Hogy mi lenne mese a tanulsága?

Azt hiszem bátran tanácsolhatom a nagy méretek rajongóinak, és azoknak akik könnyen engednek az elmúló luxus csábításának, menjenek inkább taxival, ha nagy a család, akkor kettővel.
Megéri.
Kiszámoltam.

Lehet hogy nem is egy svájci orvos második feleségének, harmadik nem dohányzó autója?
Lehet hogy átvertek?
Engem?
Vaze!! : )

Hibalista

- Légtömegmérő, generátor, önindító, sebességváltó, klíma, ablakemelők, vízpumpa,turbó, hengerfej, termosztát, turbónyomás szabályzó szelep, főtengely ékszíjtárcsa, fékrásegítő, központi zár, riasztó, hűtővízcsövek,komfort elektronika,légzsák, kiegészítő hátsó fűtés, tempomat - kopó alkatrészek: féktárcsa, fékbetét, lengéscsillapítók,különböző szilentek, és rudazatok, motortartó bak, kormány gömbcsukló és még sokan mások... - Javítások 50.000-200.000 Ft / eset

Ide hordtam szervizbe

Ford Solymár márkaszervíz.Udvarias.Drága.

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Gergő a sufni tuning mester.Lelkes.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 1997
Kényelem (5) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (1) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? sierra Következő autója? Phantom II.
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Galaxy 1995 (1995 - 2006)

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)