Nagycsaládosok figyelem!
Szöveges ítélet
Nem egyszerű dolog egy család életében az autóválasztás, ha négy vagy annál több gyermeke van. Különösen akkor nem, ha az embernek nincs három-négy millió forintja egy hétszemélyes autóra. Azt hiszem "Kis Hazánkban" ezzel az apró gondolattal nem vagyok egyedül.
Szóval: Kinőttünk egy csodálatos Omegát. Úgy ment mint az álom, és soha nem romlott el, amíg használtuk.
Aztán megszületett 4. gyermekünk :-) gondoltunk egy merészet és vettünk 2.4 milláért egy 6 éves Galaxyt. Persze banki hitellel, ami havi 40 körül volt. Úgy számoltam ez még éppen belefér a családi költségvetésbe.
Tévedtem. A Volkswagen alkatrészekből összeállított autó szervizelésére két év alatt 500 ezer Ft-t költöttem úgy, hogy mid az alkatrészárak, mind a szerelési költségek minden esetben - az átlagoz viszonyítva - igen barátinak voltak mondhatók. Két év alatt négyszer robbant le családi kirándulás alkalmával. Ez tehát négy vontatást jelent két év alatt. A félreértések elkerülése végett szeretném nyomatékosan hangsúlyozni, hogy szép autót vettem! Hibátlan kárpittal, kormánnyal és pedálokkal, 158000 km-rel. Tényleg szép volt. Az óráját tekerészték az biztos, de ezt a vásárlásnál még nem lehetett megállapítani. Szóval, a hibák: az olajszivattyú tengelyéről leesett a kerék, amin a szíj fut.-Vontatás. Pótfűtésszerelés-tisztítás, izzítógyertya csere. Klímaszerelés. -Az első nyáron négy alkalommal. Aztán a Kárpátokat célzó kirándulásunk elején eltörött a vezérműtengely.-Vontatás. Majd vezérműtengely, szelep és gyűrűcsere. Tél jött-pótfűtésszerelés. A fékdevader az utastérben folyamatosan sziszegett mint egy kígyó-csere. Majd lecsúszott vmi. vákuumcső, elment az olajzás -természetesen ismét kirándult a család - újabb vontatás. Jött a nyár, bérletet váltottam a klímaszerelőhöz. Ezen a nyáron is vagy négyszer jártam nála. Aztán egy nyaralásból hazafelé megcsinálta addigi leglátványosabb mutatványát- ami természetesen egy újabb vontatással ért véget- szétment a turbó. A cirkusz azért volt látványos, mert 10 km-en kb. egy liter olajat evett, ill. égetett el, aminek következtében olyan füstöt okádott, hogy a melletünk elmenő autók utasai részvétteli búcsúpillantásokkal néztek ránk, mint akik nem élik meg a következő percet. Nem tudtam sírjak, vagy nevessek... Három a magyar igazság és egy a ráadás. Ez volt az utolsó csepp a pohárban, a negyedik vontatás. Eladtam az autót.
Összegezve: Két év alatt legalább öt szerelő látta a kocsit és még legalább ennyivel beszéltem. Egybehangzó véleményük az volt a Galaxy-Sharan-Alhambra trióról, hogy nem a megbízhatóság mintaképei. Lehet, hogy kifogtam, de én nagyon ráfáztam. Egy rémálom volt a kocsi, mert soha sem tudtam mikor mi romlik el rajta.
Ezekkel a szerelésekkel, a banki törlesztéssel, biztosítással és a 20-25 ezer forintos üzemanyagköltséggel együtt a kocsi fenntartása havonta simán közelített a 90 ezer forithoz. Ami azért nem kevés.. Ezért, kedves Nagycsaládosok, jól gondoljátok meg, hogy vesztek-e ilyen kocsit! Mert szép az autó, kényelmes, keveset is fogyaszt, de igen drágán és megbízhatatlanul méri a szerelmét!
Hibalista
- vezérműtengely törés, turbó(tengely törés, lapátok, öntvényház repedés), olajszivattyú tengelyéről leesett a tárcsa, klímacsövek, állófűtés, turbószabályzó szelep, vákuumcső leesése, féltengely-féktárcsák-fékbetétek cseréje,fékrásegítő,
Ide hordtam szervizbe
Zolika és Atti. Mindketten királyok!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 158000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Omega | Következő autója? | Opel Zafira |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.2/10) |
