Brutális, iszákos szörnyeteg - love it
Szöveges ítélet
El?ször is azzal kezdeném, hogy az autó sohasem volt az enyém. Viszont elég ritka modell itthon, és gondoltam leírom a tapasztalataimat.
Elöljáróban gyorsan elmesélném nektek az autó történetét, meg hogy hogy került hozzám. Ígérem, gyors leszek! :)
Bármily meglep?, ez egy cégautó volt. Apám egy multinál melózik, az ottani flotta része volt. Az ugyebár egyértelm?, hogy a multis nagyf?nököknek mindig jobb autójuk van. Itt a f?muftik 3 évente cserél?dnek (általában). 1998-ban jött egy új f?nök, méghozzá Amerikából. Na, ?neki nem volt jó az arany szín? Volvo 850 kombi (2,5, aut, wunders??n!), mivel hozta 4 pici gyermekét is, meg asszonykáját is. Szóval ez testvérek között is 6 f?. Tehát ? kapta akkor ezt a szörnyeteget, 2,8 V6 motorral, automata váltóval. A cég pénzügyi filójába nem igazán fért bele az autó motorikus adata, de szerintem ezzel akarták kompenzálni a csodás Winsconsin otthagyását. Aztán ? csak egy évig volt, helyette jött egy angol ember, össz 4 f?s családjával, de a Galaxy maradt. Neki meg valószínüleg az AUT váltó jelentette a könnyebb beilleszkedést. Na, ? tényleg 3 évig vezette a céget meg a gépet, aztán ment tovább Koreába. Aztán mikor már elvitték minden cuccukat kamionnal-hajóval, akkor jött néhány nap Westend Hilton, és az utolsó csomagjaikkal onnan hagyták el végleg az országot. Angol bácsi megkérte fateromat, hogy tudna-e segíteni, mert a Galaxyt Ferihegyr?l vissza kéne hozni. Ekkor apám megkérdezett engem, mire azt válaszoltam, hogy rendben, visszahozom, 1 feltétellel. Utána egy hétig enyém a verda. [a családtagok autózása sem feltétlenül cégfilozófia :))] Erre apám megkérdezte a f?nököt, aki egy kimért és igen diplomatikus angol volt, azt válaszolta, hogy hm, majd még beszélünk róla. Nem beszéltek róla többet. Mentünk eléjük-értük a Hiltonhoz, addigra a Galaxy már tet?ig volt púpozva b?röndökkel. Így lesz a 7-b?l 2 személy!!! :) Aztán nagy mosolyok közepette mondták, hogy ?k mennek apámmal, a 14 éves focibolond fiuk meg jön velem. És ekkor a f?nökúr :) átadta a kulcsot, és annyit mondott csak, hogy “You drive, practise!”. Akkor villant be, hogy ? tényleg komolyan gondolta, hogy majd visszatér a témára, itt ennyivel vissza is tért rá.
És itt kezd?dik a lényeg! Becsüccs, biztonsági öv becsatol, és megszólalt a V6!!! Hú, mondom, komolyan mondom remegett kezem-lábam. Váltó D-be, gurulás. A hifi bigyóját majdnem letörtem, mondván “mi a rákér nem m?xik az indexkar?”, de hamar rájöttem, hogy ugyanúgy néz ki az index meg a hifi kormánykapcsolója, csak az index följebb van. A fék automatásan brutál, szegény gyerekre kétszer ráborítottam a koffereket 10 méteren. Aztán vigyor, sorry, haladás tovább. Szépen nyugiban követtem apám C5-ösét a reptérig. Ott kipakolás, kis utbaigazítás (szarakodott a centrálzár), puszi, integetés, parkoló. Még nem járt le a parkolónk, elszívtunk egy-egy cigit, aztán indultunk haza Újpestre. Benya elég kevés volt benne, de azért nem bírtam ki, hogy ne padlózzak a gyorsforgalmiig kifelé. Aztán hazáig vad tempó, a 2.2 Hdi-t otthagytam állandóan a búsba, apám csak vigyorgott, mint a tejbetök. Hazaértünk, mondta, hogy vigyem el lemosni. Teljes küls?-bels?, 3500-ért. Olyan dzsuvás volt belül, hogy ilyet még nem láttam. Azért azok a gyerekek, összesen mind a 6 rendesen otthagyta a bélyegét. Aztán elmentünk tankolni, cégszámlára kaptam 30 liter anyagot, mondván ezzel kell beérnem. Ja, ez egy augusztusi vasárnap volt, csütörtökön kellett végül visszaadnom. Aztán irány szórakozni, összeszedtem az összes havert, akik ráértek, mindenki kipróbálta. Még az is, akinek jogsija sem volt. Aztán ?rültködés valahol Zuglóban, bal láb kinn az ablakon, négysávos út 120, ordibálás lányoknak. (akkor még hülye voltam) :) Másnap elmentem barátn?mékhez. ? vidéken lekik, faltól-falig kb. 60 km. Na ott is mindenki beleszeretett! Odafelé olyan dolgokat m?veltem, amiket el?tte soha sem mertem. Kegyetlenül gyorsult! Padlógáz, sebesség vissza, nagy gáz bele a 2,8-ba, csuklósbusz, el?tte 3 autó, jönnek szembe. Mondom vagy szarrá töröm, vagy sikerül, de ezt meg kell próbálni. Sikerült. B?ven!!!
Aztán szerdáig sikerült kiautózni a 30 litert, alig 170 km-rel. Az átlag sohasem mutatott 12-nél kevesebbet, nagy gázadásoknál pedig hamar 17-19 litert mutatott. Ilyeszt? volt, de biztam benne, hogy nem kell utánatöltenem. Amikor jöttem haza, akkor azért csak nem mertem kockáztatni (túl régóta mutatott a benzinkutas pici kijelz? 0 km-t!) Beletoltam önköltségre 2000-t. De megérte. Azt még aznap este elautóztam. Pedig annyira nem vadultam, csak elmentem 17-be megmutatni egy havernak, aki vasárnap nem ért rá. Csütörtök délelött vittem vissza a 12. kerületbe. Mikor elindultam, még nem is jártam messze otthonról, beálltam a kúthoz. 600(!) ft-ért tankoltam. Ennyi volt nálam 10-es, 20-as pénzekb?l. Tök hülyének néztek a kútnál. De átértem a városon.
Ez egy imádnivaló fullextrás gép volt! 5 el. ablak (5. a jobb hátsó billen?), dupla digitklíma, kék plüss, CD-tár, szervó, AUT, tempomat… A klíma kb 2 perc alatt úgy leh?tötte a belteret a tet?be integrált 5 db rácsnak köszönhet?en, hogy aug-ban szabályosan fáztam benn!
Végezetül: a népítélet rovat célja szerint, ha ezt elolvasod, és eddig vacilláltál, akkor szerintem VEGYÉL 2,8 AUT GALAXY-T!!!! Én 4 napig használtam, és azóta is visszasírom! Állítólag létezik 4x4 is ugyanebb?l, na, az még biztos durvább! Én imádtam a V6+lánc hangját. Kényelmes volt, kezesbárány, brühühü, vissza kellett adni. :(
Hibalista
- hifi akkucsere miatt nem m?ködött, nem találta senki a kódot; tempomat nem m?ködött; centrálzár néha bezárt magától, nem szabadott bennhagyni a kulcsot :); többször volt törve, karcolva; nagyon lelakott volt a gyerekek miatt :)
Ide hordtam szervizbe
szerencsére nem nekem kellett szervizelnem, ebb?l szempontból tutira nem frankó, bár nem tudom.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 170 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW 520i-m van |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
