Az elmúló szerelem
Szöveges ítélet
Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. Piacra kerülésekor az elsők között próbáltam ki egy tesztút során. Sajnos akkor újonan nem tudtam megvenni, de eldöntöttem, hogy egyszer egy ilyenem lesz. 2004-ben vettem egy 110 lóerős 7 űléses ghia felszereltségű modellt. A szép állapoton kívűl fontos szempont volt a vásárlás során, hogy sérülés mentes legyen, amire a kereskedő, és az eredetvizsgáló is letette a nagyesküt. Kár volt! A vásárlást követő második héten kezdődött a kálvária. Nem mesélném el részletesen, csak a lényeget: 29 hónap alatt míg használtam (volna) az autót 6 hónapot volt szervízben (ebből kettőt hollandiában), 12 alkalommal kellet húzni, és a környék autómentősei előre köszönnek, és azt számolják, mennyire van a legközelebbi szervíz. Csak különleges hazahozós biztosítással mertem elhagyni az országot, az első hollandiai kaland után. Az autó vételára 2.700.000.-Ft volt, a javítás, amiket számlákkal igazolni tudok 1.400.000.- plusz kb. 500.000.- amiket az egyebekre számla nélkül fizettem. Mindenből gyári nem spóroltam rajta hiszen a családommal használom, (mivel nem nagyon bontják a tipust más lehetőség úgy sincs.)Tájékoztatásul néhány ár:
Klímakompresszor 240.000.- klímacsövek 73.000.- és 76.000.- mert kettőtt kellett cserélni. szervószivattyú 265.000.- stb. Ghia embléma 5.000.- amit eddig kétszer loptak le. Sajnos az autó mint a fenntiekből kiderül, nem volt sérülésmentes, sőt a jobb eleje mocskosul össze volt törve. Ez még nem lenne akkora baj, de az hogy a kereskedő csak úgy csinálta meg a kocsit, hogy látszatra szép legyen az már az. A teljes klímajavítás oka, hogy a csövek csak addig voltak meg amíg látni lehetett, alul hiányzott 10-10 centi, és igy használták kitudja meddig, amitől a kompresszor persze meghalt. A sikkertel javítás következménye, hogy a teljes vezérlést cserélni kellett, a szíjjak nem futottak síkban, a vezérműtengely a rajta lévő tárcsával együt 15 fokkal volt elgörbülve a valóságtól, így szétrázott mindent. beázott alulról a jobb eleje (anyósom lábánál 5 centi víz állt egy nagyobb eső után.), jobb első elektromos ablak, tükör tönkrement. Én sajnos helyi hülye vagyok, nem adom fel, közel kétmilliós javítás után most eladom, mert valami megint elkezdett halkan zörögni a kocsi jobb elején. Már nem akarom tudni, hogy mi az. És még sorolhatnám. De, hogy ne rémísszek el senkit a típustól, néhány jót is írok. Mielőtt megvettem volna mindenkitől érdeklődtem a típus felől, dícsérték, jól fogyaszt, jól megy, kényelmes, nagy, nem kell állandóan szervízbe hordani, megbízható stb. csak a PDTI- ről beszéltek le páran, hogy drága a motorhoz az alkatrész, és el is szokott romlani. Ezért vettem direkt még a régebbi motorral, hiszen pár százezerrel drágában már az újabb motorost is megvehettem volna. A családom viszont nagyon szereti, a gyerekeim imádják nekünk kell hurcolni az összes barátjukat, mert nekünk egy gallaktikus űrálomásunk van. Nagyon büszkék rá. A nejem is siratja, hogy eladjuk nagyon szereti vezetni, parkolni, pakolni stb. Igazi nagy családi autó.
Hibalista
- Szinte minden ami elromolhat, az el is romlott rajta. A teljesség igénye nélkül: Motorvezérlő elektronika, adagoló, klíma, fűtőkályha, vízpumpa, szervószivattyú, ablaktörlő, önindító, elektromos ablak, elktromos tükör, egyéb apróságok, mint például a tükör főlé szerelt óra hiányzó szegmensei, vagy a napelenzőbe integrált tükör bizonytalan világítása.stb.
-
Ide hordtam szervizbe
Sajnos mindenhova. Ford, Volkswagen, egyéb műhelyek, de mivel nem tucat autó, elég nehézkes volt javítattni.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | passat | Következő autója? | Volkswagen |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.4/10) |
