A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fusion (2002-2012)

Fusion 1,4 Fresh 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Skizofrén összvér

Szöveges ítélet

Az autó a szüleimé, én főleg hosszabb közös utazásokon, illetve néhányszor városban hajtom.

Miért vettük meg: mert az adott árban (2,7M) akkor ez volt a legracionálisabb választás. Mindent tud amit tudni kell, beférünk, stb, ezekről bővebben később.

Motor: egynégy, nyócvanló. Pont annyi. Rajtoltam már le M3-ast... igaz a srác aludt, bár ő szorgalmazta a gyorsulgatást. Azért az X6-ost Bömbit sajnos nem lehet vele letolni az útról, ehhez 1,2-es Clio-t kéne venni )':
Tulajdonképpen lehet vele közlekedni, a kasztnit megmozgatja, a jellemzően rémesen alulmotorizált hazai járműparkban nem feltűnően lusta, de amúgy az. Utólag Édesanyám is belátta, megérte volna az 1,6-os, 100LE-s motor 150ezres felára. Ha hosszabb ideig én hajtom az autót, kicsit jobban megy, a 2000-nél váltogatós stílusú városi lassúzást nagyon bünteti, fogyasztással, lustulással is. Én sem gyilkolom, de 3ezer alatt nem váltunk. Felette elég jól megindul, meg a hangja is megjön (gondolom az étvágya is, de computer híján ezt nem látom), de nem annyira a "nee, neee, ne hagyd abba!" hang, inkább a "haggyámá, én egy kis szegény 1,4-es vagyok egy kisautóban" hangszínnel.
Szóval elmegy az 1,4-es is, akár csomaggal, 4-5 nehéz emberrel is, de nem szereti. Ja, előzés előtt klímát ki...

Váltó: amíg előre megyünk jó. Kellemes a váltási érzet (jó, oké, 11 éves Daewoo Lanos után mi nem az), megfelelően gyors. Az 5. fokozat lehetne hosszabb, 110-nél már átlép a mutató a 3ezres fordulatszámon. Node a hátrafelé... tipikus Fusion hiba, gyakran reccsen, nem veszi be, duplakuplung, játszás, bláhh. Tempós beparkolásra alkalmatlan, a forgalom feltartására, és önmagunk balfasznak nézetésére (a reccsenésre garant odanéznek) viszont kiválóan alkalmas.

Fogyasztás: a legkevesebb amit tankolás után kalkuláltunk (tankolt benya/megtett km*100) az 5,6 volt, ezt én produkáltam egy Szeged-Orfű-Szeged távon, némi város+azon kívül, mutató szerinti 100-zal, "fiatalosan", sok gyors előzéssel, kanyarokban való élvezkedéssel, de ideális, tavaszi körülmények között (klíma nélkül, és a motornak is épp jó a hőmérséklet). A legtöbb az 8 körül volt, ezt anyám hozta össze, nyáron, klímával, városban. Szerintem nem vészes.

Fék: "Nem fog, nem fog, jééé, megállt!" -valahogy így tudnám jellemezni. Mindig, mindenhol meg tudtam állni, csak volt, hogy megijedtem. Fura a nyomáspontja, de legalább állandó, nem mászkál sehová, hőmérséklettől, életkedvtől független, szerpentineken sem melegszik el, bár a motorféket bőséggel használva közlekedem.

Felfüggesztés: na ez ZSÍÍÍÍR! Dehát no, Ford (: A nomrális használati körülmények között nagyon pöpec, nem vagyok egy boyracer, pláne nem versenyző, de kanyarodni szeretek. És az autó is szeret. Túl sok összehasonlítási alapom nincs, de határozottan élvezetesen lehet szerpentinezni az autóval. Elöl... A hátul ülőktől elnézést. Merev híd- ráz, sodor, stb. Nemrégiben ültem hátul, rájöttem miért vinnyog anyám, mikor én vezetek. Amikor én kezdem élvezni (még bőven az ésszerű, biztonságos keretek között), akkor hátul már kezd ámokfutássá minősülni a dolog. Hát... egy autóban legfontosabb a sofőr kényelme, és jó közérzete, akárhogy is nézzük (:

A megemelt hasmagasság városban, parkolóhelyvadászatkor (csak egy kis padka, hopp), illetve földúton jól jön. Nem terepjáró, de nem akad fel mindenen. És ennek ellenére nem ring úgy, mint egy Thalia, mondjuk. A nagy kerekek stabilak, és városban is jól jönnek.

Viszont jó, vagy nem jó, de multkor összeszedtem egy jobb első defektet, és a hangján kívül semmi nem jött át. Előtte egy gyors visszafordulás után alig tudtam összeszedni az autót, mondom oké, balfasz vagyok, ilyent máskor nem csinálunk. Kicsit később visszaülve az autóba viszont már feltűnt a hang (addigra eresztett le koppra). Jahogy az autó 4 éves, a defektjavítő meg szűk 4 évig bírta... hoppá. 3 kompresszorozós megállással azért hazaértünk. Defijavítószett rulz.

Beltér: kapcsolva az előzőhöz, az ülések oldaltartása kevés, én könyökkel szoktam támaszkodni, ha élvezkedősen autózok. Viszont amúgy elfogadható a kényelem. A műszerfal kulturált, az árkategóriához képest faszántos, puha gumis bevonattal, egész könnyen elérhető kezelőszervekkel. Hátul is el lehet férni, széltében meg magasságában, hosszában viszont csak a karót nyelt pozitúrának köszönhetően. Lehet benne utazni hátul is sokszáz km-t 2-3 embernek, csak egyáltalán nem jó.
A tárolóhelyek száma nem sok, hátul semmi, elöl úgy-ahogy elég. A kártyatartó nagy ötlet, határon jól jön, kéznél van a személyi. Duggatós aprópénztartó viszont van dögivel (műszerfal+kesztyűtartó pántja), simán végigautózható Budapest úgy, hogy minden lámpánál veszünk egy Fedél nélkült.
A kilátás kitűnő, viszont nekem (183 cm magasság mellett) a belső tükör marha sokat takar, sok az olyan szituáció, amikor bólogatnom kell, hogy kilássak alóla.

Felszerelés: a Fresh-ben már minden van ami esszenciális, meg kicsit több is. Az oldal és függönylégzsák kispórolása fáj (szerencsére csak elviekben, fizikálisan nem), és ezekkel szerelt autó nem is volt készleten, tehát nem csak a cucc felárát kellett volna hozzátenni az alapárhoz, hanem a kedvezményt is buktuk volna. Ez azért nem szép hozzáállás, a vásárlók igénytelenségére építeni. Viszont első lufik vannak, ABS van, az első ablakok villanyosak (de nem automaták -.-), a tükröket villany állítja és fűti, stb. Semmi látványos extra, de bőven nem fapad. A konkurenseknél ebben az árban ezek még nem voltak meg. Jaés a lényeg: klíma. Manuális. Személyszerint rendes gépészember vagyok, nem szeretem a gombos/tapicskolós, LCD kijelzős dolgokat, a mechanikus cuccokat annál inkább. A digitklíma számomra idegen dolog, bár egy termosztát elférne csavargatós jelleggel is, nem drága cucc.

Csomagtér: mittomén mennyi, elég. 3 főnek, apartmanos-ottfőzős nyaralásra, tengerre való cuccokkal. Bringás szemmel kicsi. Két masszívabb AM össztelós csak ledöntött ülésekkel, keresztbe, kiszedett első kerékkel fért be, a cuccunkat meg mellédobáltuk. Viszont így, teherautó üzemmódban elég sok láda gyümölcs, vagy ami épp érik, befér, előre csukott első üléssel meg akár a létra is a ládák mellé. Viszont rongyot tenni mindenre, mert nem vészesen hajlamosak rá, de azért nem is karcállóak a műanyagok.

Külső: oldalról nagyfiús, de nem férfias, de azért szerintem egész jó. Hátulról nekem tetszik. Elölről hát... arról a facelift előtt jobb volt. Az egész autó olyan "milyenis". Kisautónak majdnem nagy, egyterűnek nem annyira egyterű, kombinak rövid, terepjárónak alacsony, normál autónak magas... amolyan rendes összvér, de a jobbik fajtából.

A legjobb külső tulajdonsága viszont, hogy van 'road presence'-e. Nem kanyarodnak ki elé, nem vágnak be, belső tükörben meglátva lekotródnak. Nem tudom ezt hol tanítják, de a németek valahogy értenek hozzá, hogy egy ilyen kis nyomoroncot is autószámba vegyenek az úton a közlekedő felek.

Összegzés: az egész autót áthatja egy amolyan önismereti hiány, vagy skizofrénia, vagy tudjafene. A puha belső anyagok jók, a nem automata első ablak, és a felárért sem villanyosítható hátsó ablakok olcsóautósak. A futómű fasza, a motor egy őskövület. A külső terepjárós, de közel sem az. De ez csak rosszindulatú kritika, kicsit optimistább megfogalmazásban ez egy kiváló kompromisszum. Elég kicsi ahhoz, hogy elférjen a városban, de elég nagy ahhoz, hogy beleférjünk akár 5-en. Elég felszerelt ahhoz, hogy ne legyen fapad, de még mindig elérhető az ára. Elég sportos ahhoz, hogy én is élvezzem, de nem fogyaszt sokat.

Szóval ez egy ilyen skizofrén összvér.

Hibalista

- -szétesett ülésdöntés-burkolat (összepattint, azóta jó) - -leesett belső tükör (gariban visszaragasztottak egy újat) - -leesett szélvédő alatti vízvezető (szintén gariban ragasztották) - -haldokló csomagtér nyitómotor (a 2. éven túl ezek már nem garanciás dolgok, az erőátvitel, felfüggesztés, stb. még 5 évig az) - - Műszakilag semmi.

Ide hordtam szervizbe

Ford Hovány, SzegedA garanciális szerviz nem olcsó, de 7 évig "kötelező", cserébe 7 év teljeskörű garanciát adnak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 54000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Lanos 1,5 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fusion 2002 (2002)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)