Nevem Fruzsi. Ford Fruzsi!
Szöveges ítélet
Amikor átvettem, pár éve nem volt autó alattam, mégis az első párszáz méter után azt éreztem, mintha mindíg ezzel a kocsival jártam volna (na jó, ez túlzás, de nagyon könnyű megszokni). 4-5E km-ig elég nagy volt az étvágya, de sikeresen összecsiszolódtunk, úgyhogy 6.5-7l közötti átlagot tudunk, városon kívül, 90-100-as max. tempónál, légkondival. Az autópályán a 140-150 tempónál viszont -ehhez képest- szomjassá válik, és ez igaz a városi forgalomra is.
Aki most vesz, és csillaggarázsban fog állni a kocsija, az első dolga az legyen, hogy vesz a Tesco-ban négy darab dísztárcsát (hatszázé´ darabját), és lecseréli. 5800Ft/darab(!)-ot nekem sem ért meg a gyáriak pótlása.
A pollenszűrő berakása után a szellőztetés jóval csendesebb lett, és az 1-2 ventillátorfokozat között sincs olyan nagy ugrás.
Nagyon ötletes az ablaktörlő fokozatmentes programozhatósága, a hátsó törlő automatikus indítása hátramenetnél, a rádió hangerejének automatikus szabályozása a zajtól (sebesség) függően... szóval sok apró, de kellemes ötlettel tették kényelmessé az autót.
A vezetőülés magassága/pozíciója/dőlése, illetve a kormány magassága könnyen állítható, azonban nekem legalábbis a tökéletes beállítás megtalálása elég sokáig tartott, kár, hogy tengelyirányban nem mozog a kormány, illetve hogy néhány pozícióban takarja a kilométerórát.
NINCS hozzá gyári szerszámkészlet, azonban izzócseréhez kell pár torxkulcs, illetve javasolt egy kombifogó. Pumpa sincs, próbáltam taposós kínaival, minikompresszorral, mégis a régifajta Lada-pumpa "jött be", olyat érdemes beszerezni.
Téli gumikészletet megérdemli, természetesen felnivel együtt -- aki teheti, minden ősszel akciózik ezzel a Ford.
Summa: Neeeekem teccik :-)) bár kissé drága volt (bő három milla (Trend+klíma+ABS), és a TDCi, ugyan még drágább lett volna, de fürgébb, robabnékonyabb, ráadásul olcsóbban tartható, úgyhogy a motorválasztást kissé bánom, de semmi mást.
Hosszabb távú tapasztalat, hogy megfelelően kezelt tengelykapcsoló-váltó esetén nincs reccs, és lehet vele dinamikusan autózni -- sőt, a panaszkodó márkatársak problémáival sem találkoztam eddig.
Hibalista
- Semmi. Komolyan. Futóművet kellett állítani, mert megette a nyári gumikat, a jobb első ablakot benyomták, de a Cromax-ban sikerült másnap kicseréltetni.
Ide hordtam szervizbe
Els? kötelez?, illetve az említett lökhárítócsere: Ford Petrányi Bp. A köteles?szervíz során kerek perec megmondták, hogy az autó közelében sem lehet a tulaj -- pedig akkor a pollensz?r?t sem felejtették volna el belerakni, és nem csak a kasszánál derül ki, ráadásul nem tart b? fél óráig a sz?r? berakása, mert nem tudták, hogy a gázpedált le kell hozzá szerelni (én tudtam...) Ugyanezzel a szervízzel ismer?snek horrorabb tapasztalata volt (kuplungcsere Mondeo-ban, aztán "elfelejtették" visszatölteni a h?t?vizet, úgy kapta vissza a kocsit...)
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Ford Romhányi, Bercel -- egyrészt a "Ford Fusion, avagy autót 3 millió alatt" topicban írtak, másrészt a kotelezoszerviz.hu alapján válastva: nem bántam meg. Mindent, ami kötelez? megcsináltak, ötletet/tippet adtak a következ? évre (pl. ügyelni kell a guminyomásra, mert arra "háklis" a kisasszony).
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus C-Max, Opel Meriva/Zafira, vagy az utódaik |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
