Nagyon dinamikus -grófos -ritkább derékfájás!
Szöveges ítélet
2003 novemberi forgalomba helyezés, de 2005. végén vettem használtan. Előtte egy 60 lóerős Astrám volt szerettem, de derékfájás miatt keresnem kellett egy olyan autót, amelyikbe egészségesebb beszállni és egészségesebb benne ülni.
A Suzuki Wagon R+, az Ignis 1,5 és a Renault Scenic jöhetett még szóba. Mindháromban ültem már, amikor rátaláltam a Fusionra. Egy 186 centis embernek mindegyik elég lett volna, de a Ford valahogy egyedibbnek, érdekesebbnek legmegbízhatóbbnak, legmasszívabbnak tűnt. Ezért megvettem. Alacsony, fekvő üléshelyzetű felépítésű autót, nem veszek többé!
A fényszóróállító elektronika állandóan hallatta a hangját, de mivel ráér ezzel foglalkozni, ezért egyelőre likvidálva lett. Most csönd van. Várom a következő hibát, akkor majd megjavíttatom, de semmi más baja nincs az autónak. A kormány bőrborítás málik, gyenge az üléshuzat anyaga, de még bírja.
Derékfájósoknak direkt ajánlom a Fusiont, mert normális kerékfelfüggesztése van (jobb mint a két Suzukié), jó a beszállási komfort (bár rosszabb, mint a Wagon R+-é, és a Scenic-é), és az üléspozíció majdnem ideális (jobb mint a két Suzuki-é, rosszabb, mint a Scenic-é). Nagyon megbízható (jobb mint a Scenic, olyan mint a két Suzuki)
Ha rám jönne a régi motoros hangulat, akkor ezzel borzalmasan lehet gyorsulni és tempósan menni. A tapasztalatom szerint szélcsendben 160-ig normális az ember közérzete, nem billeg, és ehhez még félgáz sem kell. E tempó mellett kb. 10 litert fogyaszt, a Budapesten munkába járva úgyszintén. Egyszer egy vidéki utamon sikerült 100-110 között mennem, akkor csak 7,1 litert fogyasztott.
Összefoglalva, ha nem kell valakinek feltétlenül spórolnia, akkor ezt a kocsit komolyan ajánlom, mert mindent tud, amit egy sokkal drágább tudhat, persze nem a felső osztály. A Mazda 2-esbe ugyanezeket a FORD motorokat építik be, ott az 1600-as a sport változat. A Mazda 2-es ugyanakkora, de 1 millióval drágább.
Hibalista
- fényszóró magasságállító, üléshuzat, kormánybőr-borítás
Ide hordtam szervizbe
Gruming László - Fugli Pál autószerelő műhely, Székesfehérvár csak általános átvizsgálás és futó cserék voltak, de tényleg nagyon korrekt szervíz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Astra F 44 KW | Következő autója? | Egyenlőre ragaszkodom hozzá! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
