Meghálálja a szeretetet!
Szöveges ítélet
Minden állítható ha kell, olajcseréket 10 ezrenkét végezze, ne hallgasson senkire mert a motor meghálája. Semmihez nem kell nyúlni az autón ha nem elengedhetetlen. Ha valami cincog zörög, meg kell keresni, legtöbbször egy pötty zsír, vagy egy kábelkötegelő/5Ft/db/ segít és minden csendes. Az új autót is évente egyszer nézzük végig alul felül, mert ami gép és ilyen utakon zötykölődik akármi adóthat néha. A fékbetéteket 20-30 ezernél nézzük meg elég vastag még? Az autó olyan mint a ló, ha gondozod szép ha nem, csak ütöd.. kimúlik.
Hibalista
- a gyári 4 db 15" os gyenge felni és a vacak minősíthetetlen Portugál gyártmányú futásirány nélküli ipari hulladékkot eladtam kupeceknek, vettem régi ford 14" felnit, azokra Cseh gumikat, azóta tökéletes a futása, szinte alig 2-5 gr súly kellett rá, a régi 1/2 kg helyett.
- A váltóba saját kezűleg ellenőrizzétek az olajszintet, 3 dl hiányzott gyárilag!!! A motorház zárat spray zsírzóval lehet könnyű járásúvá tenni. Motorolajat 10 ezrenként cseréljétek, sokkal erősebb a motor új olajjal! Tankolni csak OMW nél szabad, ott mindeggy milyet, jó a minőség. A molos benzin után olyan mintha szárnyakat kapna ! Ne engedje senki szétszedni a váltót ha recseg, mert csak egy egyszerű házilag beállítható lengősúly toló-húzó bowdenes, állítható 5 perc alatt. A váltó borító műanyag kézzel szerszám nélkül levehető, akna nélkül, benne egy piros fél gyufásdoboznyi műa összenyomott/kézzel/ recés távtartó van, ezen a szükséges hosszat beállítjuk egy két menetet ráállítva, és meg is szűnik azonnal a váltó reccsenése. Ezt egyik szervíz sem tudta, mire elmentem egy KROMAX boltba, ott megnéztem a robbantott rajzot, és látható volt az állíthatóság!!!(házilag 5 perc) szervízben egy nap + elrontják a tömítéseket is...ahogy másoktól olvastam, jól rászedték őket a kuplunk cserével. Egy kuplunk legalább 150 ezret ki kell bírjon.
- Ez a 16. autóm, és a harmadik Fordom. A Ford arról híres hogy igen tartós autókat készít. Eddig én is ezt tapasztaltam. A szervizekkel az a baj nálunk, hogy nem ismerik a gyári állítási lehetőségeket, és mindent cserélni akarnak.NEM KELL ! először és másodszor mindenen lehet állítani ! ez kb 250 ez.km ig igaz. Most
- 40.ezer felé járok, és száraz minden tömítés az motoron, a szíjjak tökéletes állapotúak gyáriak. A gyertyákat 10 ezrenként réz kefével át kell pucolni, és utána tökéletes megint. A gyárit mindaddig ne cseréljük le, amíg gond nincs vele, természetesen pucolni kell néha, mint a fogakat. Gondoljuk el, ha a Skoda taxisok 500 ezret mennek főjavítás nélkül, a Fordnak egymilliót kell mennie !
Ide hordtam szervizbe
A Miskolc környéki Ford szervizekbe csak akkor menj, ha nem akarsz többet jó kocsidban autózni. Főleg a (vagép) nevűbe ne ! ott megmagyarázzák hogy tulajdonképpen egy trabantot vettél, csak egy kicsit át van pofozva.-Tényleg.- ha belenyúlnak, onnantól az olajcsepegések természetesek lesznek.........
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
magam szervizelem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ford Escort Caravan. | Következő autója? | Ford 6 hengeres vamilyen |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
