Ford Fiesta B-MAX, avagy Fekete Fruzsina
Szöveges ítélet
A cím sokaknak talányosnak t?nhet (gy.k. Ford Fusionr?l lesz szó), de jól kifejezi, hogy mennyire következetlen a Ford "névadási" politkája. Nyugodtan lehetett volna a Fusion helyett Fiesta B-MAX (bár az új Galaxy is Galaxy marad, nem lesz Mondeo D-MAX). Pedig ez a másfajta névadás h?en kifejezhetné a két autó viszonyát. A Fusion a Fiestánál kicsit hosszabb, kicsit magasabb, kicsit praktikusabb, éppen ez utóbbi miatt választottam, no meg azért, mert a feleségemnek a Focus már "túl nagy" volt.
Küls?
Mivel (sok más Fusion tulajdonoshoz hasonlóan) Fruzsinak hívjuk az autót, és n?r?l vagy jót, vagy semmit, így inkább hallgatok. Félretéve a tréfát, egyszóval jellemezve a küls?t: csúnya. Kicsit b?vebben: nagyon csúnya.
Bels?
A küls? randaságát ellensúlyozza a bels? praktikussága. Lehajtható/dönthet? a hátsó ülés asszimetrikusan, s?t még az anyósülés is (IKEA bútor szállítás rulez!). A m?szerfal nem a legpuhább m?anyag (=nagyon kemény), de mivel nem fogdosom állandóan, ezért nem érdekel. A kormány b?r, a sebváltógomb pedig normális m?anyag, ezeket pedig jó szívvel lehet tapizni. Az ajtóra került egy kis kárpit, így feldobja a belteret (ellenpéldaként a C-MAX ajtaja totál m?anyag...)
Az autóból hiányoznak a kényelmi felszerelések (ld. lent), talán ez a legnagyobb szívfájdalmam, egyébként egy nagyon jó kis autó lenne. Használni így is tökéletes, de szerelmes nem tudnék bele lenni.
Motor
1.4 benzines 80 LE. Nem lóer?bajnok, de 2 személlyel teljesen korrekt. De ha 4 személyr?l van szó.... A kicsike felvette a "Trabant effektust", vagyis nagyon er?tlenné vált. Autópályatempónál (130) alig lehet hallani a motorhangot, de a szélzajt annál inkább (magas felépítés). Oldalszélre érzékenyebb a szokásosnál, de még a "t?rhet?" kategóriába sorolható, figyelembe véve az el?z?ekben már említett magas felépítést.
Sebességváltó
Korrekt 5 fokozatú, talán a régi Focushoz lehet hasonlítani. Jók a fokozatkiosztások, 130-nál 3500-at pörög, ami egy kisautónál teljesen megfelel? (pl. anno a Toyota Yarisom 4100-at pörgött)
Futóm?
Érezni a Ford "rokonságot", de nem olyan jó, mint a Focus (pláne, mint a C-MAX), de más márkák kisautóihoz képest rendben van. Kemény, de nem ráz halálra. Ugyanakkor nem lehet olyan kanyarsebességeket bevenni, mint a Focusnál (bizonyára bejátszik a magas felépítés). A szuper pesti utakon a kanyarban lév? úthibákon érezni az útvesztést, ami érdekes szituációkhoz tud vezetni nagyobb sebességnél. Pozitív csalódás a 195 széles gumi, ami eggyel nagyobb kategóriában jellemz? csak. Néhányan hasonlítják az autót az Ignishez, ezen személyeknek csak annyit tudok ajánlani, hogy nézzék meg a gumit, és azonnal látják a különbséget (Ignis = virsligumi)
Fék
Hááát. A Suzukinál jobb, más modern autónál (pl. Peugeot 1007) gyengébb. A Focusnál rosszabb, kb. mint a 2005 el?tti Mondeóé (állítólag most javítottak rajta...). Nyúlós, és taposni kell (nem er?s a rásegítés). Kezd? vezet?nek veszélyhelyzetben nem ajánlott!
Fenntartási költségek
Az autó még nagyon új, így csak a benzinköltségr?l tudok nyilatkozni. Bejáratósan 7.5-7.6 körül fogyasztott, ennek java része város, a többi autópálya. Viszonyítás kérdése, hogy ez sok vagy kevés, én meg voltam elégedve (összehasonlítva a C-MAX-al - ld. "Miss Afrika vs. koporsószállító" Népítéletet - kevés, mivel az néha 11 litert is megzabált 1.6 benzines motorral).
Hiányosságok
1. Nincs benne be nem kapcsolt övre figyelmeztet? lámpa/bimm-bamm. Mindig bekötöm magam, ezért engem nem idegesítene, ha világítana/bimm-bammolna. Érdekes, hogy a Ford min spórol, holott pl. egy Punto VAN-ban is van (hehehe, jó szóvicc) visszajelz? lámpa. T. Ford! Tájékoztatásul közlöm, hogy ezzel a filléres lámpácskával pluszpontot lehet kapni az EuroNCAP-n!!!
2. Nincs benne trip computer (pl. átlagfogyasztás, hátralév? út a kútig, küls? h?mérséklet kijelz?). Ez utóbbit fájlalom nagyon :-) (a modelfrissítéssel - 2006-os modellév - bejön ez az opció)
3. Ezek után már nem csodálkozom, hogy az elektromos ablak nem automata, semelyik, semerre. Anno a C-MAX legalább vezet?oldalon automata volt lefelé (ezt több márkánál láttam így), a Fusionnál ezt is kihagyták.
4. Ha lehajtod a napellenz?t, kb fél másodpercig teljesen belelóg a "képbe", így nem látsz semmit. Nagyon balesetveszélyes, mert x ideig vakon vezetsz!!! FORD!!! (Más autóimnál ezt a "hiányosságot" nem vettem észre, azért írtam le)
Hibák
1. 120-tól elkezd rázni a kormány. Úgy hallottam, hogy Fusion betegség, a felniket újra kell centíroztatni. Meglátjuk...
2. A motorháztet? vezet?oldali fele a szélvéd?höz közel nem stabil (nagyobb sebességnél látni lehet a rezonanciát, el?ször azt hittem nem csuktam le rendesen a motorháztet?t...), állítólag ez sem egyedi dolog.
3. Egy alkalommal hiába állítottam le a motort, a ventillátor tovább ment. Vártam 1 percig, majd kett?ig, háromig stb., aztán már ideges lettem, mert nem volt kánikula (15 fok volt), így semmi ok nem volt a további h?tésre. Beindítottam a motort, járattam egy kis ideig, majd leállítottam, ekkor lekapcsolt. Oka???
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus C-MAX | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
