Én szeretem nagyon
Szöveges ítélet
7 évig hajtottam az előző kocsimat (Swift 1.3 GLX). Közel 200 ezer kilóméterrel adtuk le a Fusion vásárlásakor. Tulajdonképpen hibamentesen teljesített a Suzuki.
Hirtelen ötletként kezdtem autócserén gondolkodni. A Fusion megjelenése óta tetszik, a ráncfelvarrás után (főleg beltér) nagyon-nagyon tetszett.
Némi alkudozás után sikerült a kereskedésben közös nevezőre jutni, és aláírtuk a papírokat.
1.4 TDCi Fresh + alufelni garnitúra + téli kerék garnitúra
Az említett hibákon kívül más nem jött elő rajta. Kissé féltem megvenni a kocsit. Vásárlás előtt végigolvastam az "összes" megjelent írást a kocsiról, teszteket, népítéleteket, valamint a fusionklubbos fórumokat. Nem volt egyértelmű számomra, hogy mit is veszek tulajdonképpen. A Suzuki elkényeztetett, mert a szervíz csak akkor tapogatta, amikor nagyon muszály volt. (olajcsere, átvizsgálások)
Most, a 8 hónapos használat után nem bántam meg, hogy megvettük. 1 tank gázolajjal 850 km körül tudok megtenni, ami vegyes használatban télen nyáron, klímával, téligumikkal is 5 liter körüli átlagot jelent.
Nyáron Hollandiában jártunk vele, autópályán kényelmes tempóban 4,2 -re jött ki a fogyasztás.
Szervíztapasztalat gyalázatos. A Suzuki szervízekben sem találkoztam fenomén szerelőkkel, de ezek itt minden elképzelésemet képesek voltak alulmúlni. Pökhendi nemtörődöm társaság beleszarós stílusban. A 20.000 km-es átvizsgálást egy 15 éves tanulóra bízták EGYEDÜL, és csak a határozott kérésemre küldtek oda egy "szerelőt" aki egy másik autót előttem pörgő kerekekkel vitt ki a műhelyből. Szóval gyenge penge.
Az átvétel után az első eső a Balaton parton ért, kb 100 km-re otthontól. Alig tudtam hazavergődni, mert semmit sem láttam. Másnap a noname ablektörlő lapátokat SZÓ NÉLKÜL cserélte a Szervíz gyári Ford logós lapátokra.
Szóval ami eddigi rossz tapasztalat a kocsival kapcsolatban, az egyedül a szervíz.
Menetteljesítménye sokat javult az átvételhez képest. Nem versenyautó, de nekem éppen megfelel. Elviselnék még néhány lóerőt, de ebben ennyi van, és nekem megfelel.
A motor kissé zajos. A beltér ellenben csendes. Semmi idegesítő nyiszogás és zörej nincs. A hifi szépen szól, az ülések hosszú távon is kényelmesek. A ki és beszállás egyszerű.A kezelőszervek egyszerűen kezelhetők, és minden kézre esik.
A csomagtartó nyitása idegesít egy kicsit. Vagy kulccsal, vagy távirányító gombbal, vagy belső műszerfali kapcsolóval nyitható. Kíváncsi lennék, hogy mennyivel került volna többe, ha az ajtón is van olyan lehetőség, mint a Focus kombinál, hogy a fogantyú alatt van egy bizgentyű, amivel nyitható a dolog. Mindegy, már megszoktam.
A csomagtér jól pakolható, ha pedig nagyobb hely kell, az ülőlapok hajtogatásával szép placc alakítható ki. Ha megterheljük az autót, akkor sem fekszik le túlságosan.
Oldalszél esetén instabillá válik, érdemes vele vigyázni.
A hátsó üléssornál található belső tér világítás kisgyerekes apukaként kész áldás. Szereltem bele egy kék izzót, így menet közben sem zavaró, ha a srácoknak fel kell kapcsolni.
Egyenlőre ennyi. Nagyon Fordot szerettem volna, és egyenlőre nem bántam meg. Olyan 7-8 évet kívánok magamnak, mint amilyen a Suzukival volt. Akkor asszem egy szavam sem lehet.
Hibalista
- Oldalsó díszléceket elengedte a ragasztás
- Ócska ablaktörlő lapátokkal adták át
- Egyszer nem indult el valami ismeretlen hiba miatt. - A "szakszervíz" tanácstalan...
Ide hordtam szervizbe
Auto Egerszeg Kft. - Zalaegerszeg
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX | Következő autója? | Ford C-Max TDCi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
