Eddig szerettem a Fordot
Szöveges ítélet
Most Ford Fusion-ünk van. Sajnos. Nagyon sajnos. Akciós volt. Nem véletlenül.
Előtte Citroen Picassonk volt, ami ugye francia autó lévén rettenetes, elvileg sok hibával rendelkező, megbízhatatlan autó. Nos, el kell, hogy mondjam, hogy kényelmes és megbízható autó volt, kb 80-100e km-ig semmi (komoly) baja nem volt, a kötelező szervízeken kívül nem kellett látogatni a Citroen intézményeit, pedig kapott rendesen, zúzós utakon járt, több Horvátországot megjárt, tempósan vezetve éldegélt. Mivel az említett km után kezdtek rajta kijönni betegséget (amik nagy része a km-nek és korának volt betudható), pl. kuplung várható cseréje, féltengely szimering, stb., ezért úgy döntöttünk, hogy megválunk tőle és egy új, megbízható autót keresünk.
Már volt két Fordunk régebben (használt Escort és régi Mondeo) és nagyon elégedettek voltunk velük (tényleg nem volt semmi baj velük a kb 50-50e km alatt), ezért a Ford mellett döntöttünk ismét. Sajnos. (jaj, ez a szóismétlés)
Először is az idegesítő dolgok:
- a fékek rettenetesek, nagyon kell taposni (aki azt mondja, h jó, annak még nem volt jó fékkel rendelkező autója)
- sokat eszik légkondival (persze, tudom, kicsi az 1.4)
- légkondival életveszélyesen lomha tud lenni (persze, tudom, kicsi az 1.4)
- nagy sebességnél (130 felett) időnként a kormány mintha önálló életet élne
- a műszerfalban időnként zörög vmi (a hiba nem reprodukálható csak úgy --> szervíz nem tud vele mit kezdeni)
- ez-az nyiszog a hátuljában --> idegesítő egy új autónál
És a hibák:
- alacsony fordulaton rettenetes zörgő hangot adott a kipufogó --> vmit berháltak kétszer is, most kevésbé zörög
- 10e km környékén elkezdett recsegni a váltó hátramenet és 1-es fokozatnál --> kuplung csere a nagyszervíznél, amit először 100e ft-ért akartak megcsinálni (!), csak a "Hé, öreg, gondolkozzál, 20e km és egy év!" felkiáltásra fanyalogva megcsinálták garanciában
- féltengely szimering eresztette az olajat --> csere
- alánézve az autónak, szinte az összes tömítésnél szivárog az olaj (ha csak egy kicsit is, de ronda). A Picasso csont száraz volt 80e kmig!
Két olyan szétbontással járó (!) hiba is kijött rajta szinte új korában, ami egy francia autónál 100e km után. Kicsit megijedtem. Mi jöhet még? Inkább eladom.
Hibalista
- kuplung, féltengely szimering, kipufogó zörög
Ide hordtam szervizbe
Auto Fort
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Picasso | Következő autója? | nem tudom, de az biztos, h nem Ford |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
