A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fusion (2002-2012)

Fusion 1.6 TDCi + 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Azt kaptam, amit vártam

Szöveges ítélet

Évi majdnem 50 ezer kilométert futok főleg autópályán olyan országokban, ahol mindenhol korlátozás van érvényben (Hazánk, Ausztria, Svájc), és mivel az előző kocsimmal röviddel a garanciaidő letelte után nagyon rondán megszívtam, olyan új autót kerestem, ami egyrészt turbódízel (hogy azért menjen is), másrészt szenvedés nélkül is tartsa a 150-et a pályán és innen még menjen egy kicsit ha muszáj (itt dőlt el hogy az 1.4-es dízel nem lesz elég), harmadrészt olcsó is fenntartani, negyedrészt magas legyen az üléspozíciója. Hát így vettem meg a Fusion-t.

A kocsitól pont azt kapom vissza amit vártam, úgymint:
- kisautós méretek kívül, parkolás könnyű vele
- belül 4 ember+csomagnak épp elég hely
- ami hely van azt elég jól lehet variálni, de azért nem egy Honda Jazz
- zajszigetelés elég kevés van (a Focusé sokkal jobb)
- motor-váltó-fékek elég jók, lefullasztani a kis tömeg és a nyomatékos motor miatt alig lehet
- motor 1300-tól húz, 3500 fölé értelmetlen pörgeti bár pörög tovább
- egyszerű egy szerkezet (...), a fényszóró-izzó cseréje 3 perc
- légellenállása mint a Trabanté: van neki bőven

Szóval eddig azt kaptam amit vártam - semmi meglepetés, a kocsi teszi a dolgát. Amit rögtön az átvétel után kidobtam belőle az a gyári fényszóró-izzók - mindenkinek ajánlok valami nagyobb fényerejű izzót (Osram Nightbreaker, Philips NightGuide (nekem ez van benne)), én eléggé vaksi vagyok és ezekkel az újabb izzókkal éjszaka is nagyon jól lehet látni. Amit pedig még ezen felül nemsokára kidobok belőle az a gyári "hifi" (......), 100 felett ugyanis lehetetlen normális minőségben zenét hallgatni, és ebben elsősorban nem a spórolós gyári zajszigetelés a hibás (bár az is), hanem a kritikán aluli hangszórók és a több mint kiábrándító gyári fejegység kettőse (a legtöbb kisautóban szar a gyári hifi, hát Istenem: ebben is az). Mindenkinek, aki sokat mászkál a Fusionjével hosszabb utakon és sokat hallgat(na) zenét közben javaslom, hogy ha már a fejegységet és a hátsó hangszórókat nem is dobja ki (merthogy kisautót azért vesz a legtöbb ember hogy spóroljon, ugyebár), az első hangszórókat mindenképp érdemes kicserélni valami normális 5"x7"-os (kis ovál) szettre, a gyári helyre való beszereléssel együtt 40 rugóból már nagyon komoly javulást lehet elérni a hangzásban. A 60 ezres Sony fejegység is pont ezért megfontolandó extra, mert MP3-at is tud, és sokkal jobban szól ennél az átok 6000CD-nél.

Eleddig nem csörög, nem zörög - remélem ez így is marad még egy jó darabig.

UPDATE 1: Túl vagyok a 20 ezres szervizen (olaj+szürö+pollenszürö), eddig semmi esemény. Sikeresen kikerült belöle a gyári "hifi" (na végre), és ha már le kellett bontani az ajtók borítását, berakattam a hifis mühellyel mind a négy ajtóba egy-egy hangszigetelö betétet - mostmár lehet vele autópályán is menni anélkül, hogy az ember legkésöbb két óra vezetés után idegbajt kapna a kerekek és a szél zúgásától. Harminc rugó pluszt megért a müvelet, az egyszer szent. Fogyasztási rekord lefelé: 4,3 liter (nagypapás stílusban normál közúton konstans 90-100 mellett), felfelé 6,7 (tél, autópálya, 150-160-as rohamtempó), az átlag normál használatban olyan 5,7-5,8 körül alakul. Mostanra ráálltam a SHELL V-Power dízelre, merthogy egyrészt a normál dízellel 5.-ben már enyhe dombon sem húz felfelé, másrészt pedig így nem húzok vastag füstcsíkot magam után minden kigyorsításnál.

UPDATE 2: A negyvenezres szervíz is megvolt, óvatosságképpen az üzemanyagszűrő-modul (9 ezer jó magyar forintot kóstál ez az alkatrész, merthogy nagy és zárt...) cseréjével is megfejelve (ami ugyan nem 40 ezernél esedékes hanem csak később dehát a C-Maxomnál évekkel ezelőtt keményen megtanultam, milyen szar az üzemanyag egyes hazai utaknál). Fogyasztás beállt 5.5 liter/100km-re, a rohamtempós fogyasztás is lecsökkent 6-6,1 körülre. A motor is rendesen bejáratódott mostanra, még 130 körülről is el lehet kezdeni előzni (korábban 120 felett ezzel inkább nem kísérleteztem...). A fékbetétek kábé most "félidősek" (a C-Maxomnál 45 ezerre mind elöl mind hátul meglett már a csere). A fenntartási költségeire tehát egy szavam sincs. Összességében egy-két apróságtól (pl. a fényezése ugyanolyan szar mint a legtöbb más kiskocsié, az intenzív autópályás használatnak köszönhetően elöl már itt-ott pattogzik le a festék a műanyag alkatrészekről) eltekintve változatlanul elégedett vagyok vele.

UPDATE 3: Megvolt a 60 ezres szervíz is, a szükséges folyadékokon és szürökön túl semmi egyéb nem volt esedékes. A fékbetéteken és a tárcsán kopásnak alig van nyoma, a szerelök szerint százezerig elmegy. Gumit ugyancsak alig eszik, a nyári gumijaimban már böven 30 ezer feletti futásteljesítmény van de még mindig majdnem fél centi a profilmélységük. Fogyasztás változatlanul átlagban 5.5 körül, télen egyszer sikerült a 6.9-es eddigi csúcsfogyasztást beállítani (mínusz 10 körüli hidegben autópályán elég gyorsan mentem és nagyon megpakolva), bár a 7l/100 km-es határt még sohasem sikerült átlépnem. A festés az egyetlen ami rettenet - a müanyag elemekröl nyolc-tíz helyen jön le apró foltokban a szín. De ha százezerig összesen csak ennyi baja lesz, ezt meg fogom neki bocsátani.

UPDATE 4: Megvolt a 80 ezres szervíz, semmi gond. Fékek cseréje majd csak 120 ezernél. Gumikopásom szinte nincs, az 50 ezret lefutott nyári abroncsom (Goodyear Eagle NCT-5) profilmélysége még mindig 4mm (a C-Maxomon ugyanez a gumi, majdnem ugyanebben a méretben 40 ezernél kilehelte a lelkét annak ellenére, hogy cserélgetve volt a hajtott és nem hajtott kerekek között). Fogyasztás átlagos vezetési stílus mellett 5.5 liter. Semmi nem csörög, nem zörög. Eddig elégedett vagyok vele.

UPDATE 5: Egy kis kihagyás után íme az ismételt update - 122.000 kilométernél járok, rendkívüli esemény semmi. Az első féktárcsák és -betétek mostanra váltak csereéretté, nemsokára ez meg is fog történni. Most, hogy főleg elővárosi közlekedésben használom és eléggé nagypapás stílusban (a 420 forintos gázolaj nekem is fájdalmas), a fogyasztás 4,4-4,5 körül mozog. Továbbra is elégedett vagyok vele !

Hibalista

- Izzítórelé (43 ezer km környékén, gariban) - Bal oldali ablakemelő mechanizmus (mint fent) - Vezetö felöli oldalon egy részen elkopott az ajtótömítő gumiszalag (81.000) - Első féktárcsák és betétek csereérettek lettek (121.000)

Ide hordtam szervizbe

Autó-Nexus Veszprém - mindenben korrektek (a Fusion a második kocsim amit náluk vettem), az anyagbeszerzéssel viszont néha vannak gondok (pl. elöre megrendelt és telefonon visszaigazolt (=megérkezett, itt van stb.) alkatrész nem fellelhetö). Díjaik és a munkavégzés minösége azonban teljes mértékben elfogadható.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 122000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? C-Max Következő autója? Valami hasonló kis dízel.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fusion 2002 (2002)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)