A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fusion (2002-2012)

Fusion 1.4 TDCi Fresh 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

A szerethető igénytelenség csodája

Szöveges ítélet

Két éve vásároltam első autóként a jelenleg is használatban lévő Fordunkat. 7 évesen 35.400 Km-el 1,9 millióért. Talán érdemesebb lett volna egy kicsit még alkudni az áron, de mivel a korábbi tulajdonos családunk autószerelője volt, a jó kapcsolat megőrzése végett csak igazán tiszteletteljes módon közelítettünk egymáshoz. Végül a fent említett árban állapodtunk meg, én pedig pluszba kaptam 4 vadonat új téligumit acélfelnivel.

Újonnan 3,4 millióba került az autó listaáron légkondival, ABS-el, alufelnikkel, ködlámpával, vonóhoroggal, SONY CDs rádióval, színre fújt automatikusan csukódó tükrökkel, indításgátlóval és riasztóval. Lehet, hogy más is van még benne, de a teljesség igénye nélkül ebből is látszik, hogy elég sok minden van benne, ami a külső és belső puritánságot, szerethető igénytelenséget feledtetik.

A vásárlásnál fontos szempont volt, hogy a feleségem is tudja majd vezetni és lehetőleg parkolni is különösebb gond nélkül. Meg is szerettük mindketten és úgy tűnik ilyen szempontból jó választásnak bizonyult. A csomagtartó is élhető méretű, belefér egy babakocsi összehajtva, mellé egy hordozható baba ágy, egy utazó táska még néhány szatyornyi játék és babaholmi leterítve két kabáttal. Egy szóval egy kiscsalád "kisnagy" autója.

A gép amolyan mindenes öszvérként szolgál a családnak. Rengeteget volt mögötte utánfutó költözés és bútor szállítás okán, de hosszabb kirándulásokra is mentünk már vele kül- és belföldön. Alapvetően mégis a munkába járás és a rokonok látogatása a fő profil. Havi szinten általában 200 km autópálya 100 km országút és 400 km városi használat a szokásos, de alkalmanként kifejezetten az utópálya irányába mozdulnak a számok évi 10-12 ezer kilométeres használat mellett. A motor alapjában véve elég a kis autóhoz, de autópályán már elfogy az ereje. Ennek ellenére tartósan lehet vele 150-el menni, de ilyenkor már kicsit nagyobb az étvágya.

Az első két tankoláskor 4,3 és 4,6 liter átlag jött ki vegyes használatban. Azóta kicsit megerősödött a jobb lábam és inkább az 5,2 - 5,7 közötti átlagok reálisak mostanában. Persze egy tartós 130 - 150 közötti pályázás után 7 liter körüli fogyasztás szokot kijönni, de ez egy jobbacska dízelestől elvárható. Röviden meglehetősen éhenkórász és pénztárca kímélő a motor. Városban bőven elég a 68Le, de az országuti előzéseknél gondolkdoni kell, a bátorság nem kompenzálja a pacik hiányát, ellentétben a visszakapcsolással.

A váltóban az 1. és 2. hosszú áttételezésűnek érződik, ám a 4. és 5. inkább rövidnek tűnik. A 3. fokozat nagyon a helyén van, városban dinamikusabb közlekedéshez ideális. Ellenben a 5. fokozat 60 alatt erőtlen 50 körül szinte fullasztani akarja a kis dízel motort.

Miután hozzászoktam a kocsi által elvárt vezetési stílushoz nagyon megszerettem. A kormányzás pontos, az úttartás kisebb dőléstől eltekintve kanyarban feszes és kátyús úton is kényelmes marad. Lényegében egy felfújt Fiesta.

A formák kívül és belül elég puritánok, de a szemüveg tartó kivételével elég tartós műanyagokat tettek a beltérbe. Senki ne várjon presztízst vagy csillogást, a beltér a puritánság netovábbja, de ahol kevesebb a kütyü ott kevesebb romlik el. Jól működnek az olcsó megoldások. A belteret így nem is félti az ember annyira... ezért sajnos pár karcot már adtunk neki, de cserébe 2 méter hosszú és 0,6m széles lapraszerelt bútorokat (1 db vitrin, 2 db polcos szekrény, és 1 db kis szekrény) a feleségemmel együtt minden gond nélkül elhoztunk az áruházból (persze egymás mögött ülve, hátsó ülést osztottan döntve). Ilyen megfontolásból nem is tervezünk váltani, amíg ki nem növi a család.

Az autó mechanikailag egyben van, 12 - 13 ezer kilométerenként olajscsere megvolt, így remélem még sok évig nem kell a motorjához nyúlni, de az olcsó üzemanyagot nem szereti és sajnos mi azzal kezdtünk. Bár 450 Ft-os gázolaj ár mellett nagyon vonzó volt, hogy az önkiszolgáló kútnál 430-ért is tankolhatok... De a tapasztalat azt mutatja, hogy szebben jár a motor és egy kicsit jobban is fogyaszt Shell üzemanyag mellett.

Összefoglalva, ezt az autót bátran ajánlom annak, aki egy élhető kis autót szeretne venni. Szervízigénytelen, viszonylag olcsó alkatrészekből összerakott, kis pénzből fenntartható autó. Megbízható, kis fogyasztású, tanyára kiszaladós, mindenes. A magas üléspoíció miatt meghúzódott háttal is tudtam ki- és beszállni, a feleségem pedig kifejezetten szereti, hogy nem kell mélyre ülnie.

Nem ajánlom annak, akinek a forma fontosabb, mint a praktikum. Ha a kis fogyasztás nem szempont, ellenben a menetdinamika igen, akkor inkább mást érdemes keresni. De ha az ember hajlandó egy kicsit megalkudni és feladni bizonyos igényeit, akkor ez az autó lehet számára is a szerethető igénytelenség csodája.

Hibalista

- Igazából semmi nem romlott el rajta, ami komolyabb szervízt igényelt volna, de kisebb dolgok akadtak. Az első télen váratlanul zárlathoz hasonló villogásba fogott a műszerfal a gyújtás elvétel után, ami csak úgy szűnt meg, ha újra ráadtam a gyújtást. (Ezt több alkalommal produkálta és a villamosságis is azt mondta, kezdjük egy aksi cserével a többi kiderül...) Szerencsére akkumlátor cseréje orvosolta a dolgot. Egy évre rá a bal hátsó lengéscsillapító fogyott el, amit párban cserélni kellett a forgalmi vizsgához. Az utolsó olajcserénél pedig az üzemanyagszűrő is cserés lett, a szervíz javaslatára, mivel nem ismerték az autó előtörténetét. Ezeket leszámítva csak a 12ezer kilométerenként megejtett éves olaj és szűrő cserékre volt szükség.

Ide hordtam szervizbe

Gyulabá - az autó korábbi gazdája, aki egyben autószerelő isAz első nyáron a klímaszűrőjének a cseréjét ő csinálta meg. Sajnos már nyugdíjba vonult, így nem igazán vállal szerelést és váltanom kellett.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

BOSCH - Polgár autószervízAz olaj cserét nem csak virtuálisan végzik, mint egyes márkaszervízekről hírlik és korrekten dolgoznak. A munkadíjak nem túl borsosak és több féle szolgáltatást is biztosítanak. Belátható időn belül nem tervezek mást keresni, csak ajánlani tudom őket

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 35400
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Következő autója? C-max
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fusion 2002 (2002)

További ítéletek (155 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)