Vágtató dromedár
Szöveges ítélet
Új az autó, még csak egy hete van nálunk. Ennek ellenére úgy gondoltam, leírom az eddigi tapasztalataimat, amit aztán - remélem pozitív irányban - később változtatok.
Nagyon tetszik az új autó - hülye is lenne valaki, ha új autó nem tetszene neki - leginkább a színe. Aquarius kék, amit eddig egy autón sem láttam, de nagyon ütős ezzel a kasztnival. Persze ez csak ízlés kérdése... Jó a felszereltsége, bár a klímával - még ha digitális is - még barátkoznom kell, csak hőségben és dugóban kapcsolom be. Kellemes, hogy minden állítható, amire szükségem van. Jól szól a gyári hat hangszórós hifi is, de bosszantó, hogy mp3-at nem kezel. (Mibe tellett volna?) Azt viszont nem értem, hogy egy jó ötmillás autóba hogyhogy nem kerül rendes kárpit. Bár ez nem érdekel, mert sokat "mocskolódunk", így könnyebb tisztítani, de akkor is érdekes... Fogásra egyébként jó, puha is, csak különös.
Szép a beltere is, jó kárpitot sikerült választani, ami nem olyan egyhangú, de azért nem látszik meg rajta mindenféle kosz. Az ülésvariálhatósággal viszont nem vagyok megelégedve. A hátsó középső ülés felhajtásával és a két szélső ülés átlós eltolásával fejedelmi tér alakítható ki, de sajnos önmagában nem tologatható előre-hátra, ez sokszor lesz probléma, azt hiszem. Elől viszont van hely bőven, még az én 191 centimmel is könnyen elférek. Talán csak kicsit szűk a lábnál. A tárolórekeszek számával sem vagyok elégedett, én azt várnám egy kis egyterűtől, hogy sok apró rekesz legyen benne mindenhol, de ebben nem hemzsgnek ezek. Ráadásul nem is tudom hova tenni a másfél lityós üveget. Nem értem ,hogy csinálhatták meg így? Azért az ülések oldaltartása az sok mindenért kárpótol...
Az autó viszont roppant széles. Míg pl a swifttel behúnyott szemmel is behajtottam a kapun, ezzel a kis púpossal csak 3-3 cm marad a két tükör és a fal között.
Vezetés. Hű, ez jó. A korábbi focus is tetszett, de ez ledöbbentett. Egy ilyen magasságú autótól rosszabbat vártam, ehelyett megdöbbentően ragaszkodik az úthoz. Abban a kanyarban, ahol Skoda feliciával 100-zal, de még swifttel is csak 110-zel tudtam eddig menni, most megpróbáltam a c-max-szal 120-szal, amit könnyedén abszorvált olyan érzést keltve, hogy 140-nel is belemehetnék. Igaz, a kormány állandóan sport beállítással megy, ami érezhetően jobb, mint akár a normál. Jól fekszi az utat, de idehaza nagyon dobál az utakon - kicsit sajnálom, hogy 16-os gumikat adtak hozzá, nem 15-öset, azzal talán jobb lenne a rugózás. Szóval vezetni igazi élmény. Talán a mazda 5-öshöz tudnám hasonlítani, annál élveztem ennyire vezetni a gépet.
Fogyasztás tekintetében nagyon tetszik az autó. Eddig ezer klicsi került bele és mindezt kerek 6 literes átlagfogyival teljesítette. Ebben eddig nem volt autópálya, csak 800 km városon kívül, 200 pedig városban, ebből jó két óra tömény dugó (brrr!). A városon kívüli szakaszon 120 és 160 között mentem többnyire, amit örömmel vett a gép. 160 épp csak 3000 fölött van a fordulat!!! Egy 1,6-os dízelnél. 10 év ezt el sem hittem volna, ma meg ilyet vezetek. Megdöbbentően dinamikus az autó. Féltem tőle, hogy a majd másfél tonnát (plussz én 120 kg) nehezen mozgatja ez a kis moci, de ez frenetikus.
Összességében öröm ez az autó. Jól pakolható, már többször meg lett púpozva. (Kíváncsi vagyok rá, miután a swiftbe sikerült 21 irodai széket - nem összecsukható - bepaszírozni, a skodába pedig egyszer 50 zsák ruhát. Remélem, ezzel is sikerül kihasználni minden szegletet.) De nem tudom kiszedni az üléseket! Pedig nem szoktam béna lenni, de ezt még ki kell találnom.
Egyenlőre mindenkinek ajánlom, már csak a megbízhatóságra leszek kíváncsi. Sajnos a Ford minősége már nem az, mint a korábbi focusnál. Remélem, ezt az állításomat megcáfolja ez az autó.
(A megérte-e az árát kérdésre igennel válaszoltam ugyan, de szerintem nem létezik olyan új autó, ami megéri az árát...)
Beleraktuk a második ezrest is, kicsit több tapasztalat lett vele. A fogyasztás 6,06 liter eddig, tehát egyenlőre nincs vele gond ilyen szempontból. Szereti az autópályán a 150-160-as utazótempót, de olyankor felmegy az étvágya 6,8-ra. Másnap már inkább maradtunk a 130-nál, így egy literrel kevesebb. (Persze pont másnap futottam bele a 10. km-nél levő kamerába, mert épp telefonáltam, és nem figyeltem hol járok,csak mentem az előttem levők után... Igaza van azoknak, akik szerint head-set-tel sem jó telefonálni, mert elvonja a figyelmet, ha fontos beszélgetésről van szó.)
Két bosszantó dolog viszont akadt:
1. Először azt hittem, csak hozzá kell szoknom az új autóhoz, ami nekem megy nehezen, de most már rájöttem: 1500-as fordulatszám alatt az autó egy döglött bálna erejével rendelkezik a Gógi-sivatagban. Nagyon hajlamos a lefulladásra, egyszerűen megőrít vele. Efölött semmi gond, no meg tudom, hogy ez az ára a későbbi nyomatékosságnak, de akkor is. Hiába, a köbcentit nem lehet pótolni semmivel. Vagy jó fogyasztás, vagy kényelmes motor.
2. rossz az üzemanyagszint-jelző!!! Új autó! Jól van, nem telik sok időbe garanciálisan kijavíttatni, de akkor is! Még negyedéig mutatta, amikor kifogyott. Hrrggr! Csak időm nincs szervízbe vinni. (még most is elgondolkodom, hogy mi lett volna egy Tourneo Concepttel... Doboz, de praktikus. Hmm.
Azért jó ám!
Most már túl vagyunk a 21.000 km-en. Lassan kezdek összenőni az autóval, úgy alapvetően minden rendben. Jó a masina, pöfög is rendesen, de még mindig sokallom az árát - persze ez az én bajom. Kicsit zavar, hogy a hátsó ülések csak 5 vagy 4 személyes verzióba mozgathatóak, tehát nincs több átalakítási lehetőség, noha már elkelt volna. Ami érdekes, hogy az első ülés rossz úton mintha nyöszörögne. Nem vagyok benne biztos, de ha igen, az bosszantó. Egyébként gyönyörűen száll a gép. (remélem rendőrök nem olvassák) Jánoshalmáról Pápára kipróbáltam hogy bírja a dinamikusabb vezetést: Nem kínoztam, csak egy kicsit jobban odaléptem, 170-180 körül még nem volt zavaróan hangos, bár 160-tól már idő kellett neki a gyorsuláshoz (nagy kasztni, nagy súly, kis lökettérfogat). Összességében 2 óra 26 perc alatt bejárta az utat, bár a Bakonyban még én is féltem kicsit. Szóval továbbra is pozitív minden (kivéve, hogy nekem jött egy biciklis és végigkarcolta az autót)
Hibalista
- Rossz az üzemanyagszint-jelző...
Ide hordtam szervizbe
Miért kell beírni szervíztapasztalatot, ha még nincs???
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Mazda 5 és a Kia Carens lenne esélyes |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
