Sportterű
Szöveges ítélet
Először is újra megírom amit már egyszer megírtam, csak éppen nem került fel a Népítéletbe.
A gépet tavaly nyáron vettem, első tulajtól, tényleg nagyon nagyon régóta keresgéltem kombi Focus2-t lehetőleg dieselt. Előtte egy Kango tulaja volta, na az egy tényleg jó kis teherautónak bizonyult, nem evettt semmit, nem romlott el rajta semmi, de hát 0 kényelem, extrák száma alulról szagolta a zérót na és a két személyes kivitele révén imádtam mikor nagyon kellett volna de nem tudtam elvinni senkit vele...
Szóval megérett a cserére, 200E-nél azért már több sebből vérzett, de úgy voltam vele gyorsan eladom, és azt a pénzt belerakom egy újabb autóba...
Valahogy csak a sírás kerülgetett (szerintem nem vagyok ezzel egyedül) mikor vagy féléven keresztül jártam a kereskedésket a fent említett Ford után, de mint lelakott cégautók, ami nem az az pedig kintről behozott csákba macska volt.
Egyszer aztán egyik kereskedésbe hivtak hogy van egy jó kis kombijuk, de benzines...hát mondom hagy lássam...nem nyert...dohánytól bűzlött...
Közben a szalonban beültem egy C-max-ba, és akkor tudtam hogy inkább ezeket kéne keresgélnem. Joval nagyobb utastér, komolyabban kihasználható csomagtér, ugyanaz a minőség, ugyanaz a futómű...és kevesebb a céges darab.
Kitartó kersgélés meghozta a gyümölcsét....le kellett mennem vidékre a gépért...éppen félre volt téve, mert nem használáták, volt benne 35ezer de karcmentes volt a szó szoros értelmében, téli nyári gumi, tetőtartó, vezetett szervízkönyv, IDEVELE...
Na azóta már elmentem vele 20E-kilométert hibátlanul. Nem mondom, nem ugy megy ahogy egy diesel , de! mivel sokat járok autópályán ott nagyon szépen megy, 130 felett megszűnik az a minimális szélzaj is , és hát csak úgy ugranak előle a belső sávban. Egy diesel sem megy itt jobban, mentem olyannal is elég sokszor, és tényleg. Fogysztása rendesen meglepett---nálam 6,5-7,1 között eszik, és kénylemesen vezetem, ennél tudna kevesebbet is enni ha tojás feelinget követve nyomnám a gázpedált. Egy diesel 6,5 körül eszik, tudom, mert egyik ismerősömnek is ezvan. Viszont, ami miatt elment a kedvem a dieselektől: 120 nál részecskszűrő csere -- 200E Ft körül, köszi nem. Viszonylag drága szervíz, alkatrész ha esetleg nagynyomású lehal, stb...
Na itt ilyen nincs, -20 ban is pöccre indul, pikka pakk bemelegszik, csendes, kultúrált. Jelenleg a 3 Ft-os benzin diesel különbözetet az életbe vissza nem hozná egy diesel. Imádja a feleségem, jol kilátni belőle, kénylemes, könnyű a kuplung, hajszálpontos a váltó jó a futómű. Na igen, így kell autót csinálni, ezt sokan eltanulhatnák a Fordtól. Szóval nagyon rendben van az autó, eddig mindössze az első izzók mentek ki, de ezzel nem nagyon lehet mit kezdnei...
UPDATE: 65000km. Továbbra is tökéletes, nemrég volt hatvanezres szervízen, 0 hiba. Nagyon szeretjük, nagy és kényelmes, minden befér, elvittem már vele komplett gardrobszekrényt is - lapraszerelve. Átlagfogyasztásom 7 liter, autópályával, klimával együtt 7,2-nél nem eszik többet. Szerintem egy ekkora autótól ez korrekt. A klíma nagyon jól hűt benne, a tempomat kényelmes, a brigák a tetején simán utaznak. Mondjuk összehasonlítva egy Opel Zafirával sokkal komolyabb autó, igaz lehet nem nagyobb, de minőségre egészen más. Ezt ki kell próbálni és rájön az ember. Remélem 100E körül hasonló jókról számolhatok be.
UPDATE 100.000 KM
Nos hát akkor folytatom az értékelést, mert lassan 100E-nél vagyunk. Tulajdonképpen arra gondolok milyen jól jár majd vele aki megveszi mikor eladó sorba kerül, de gyorsan tisztázom, nem adom el, mert tökéletes családi autó továbbra is. Azóta megszületett a kisfiam, és kijelenthetem minden cuccal együtt beférünk. Tényleg szuper jól kihasználható, pl. hátsó ISO-FIX csatik tökéletesen rögzítik a gyerekülést, igaz ki kellett bányászni őket az ülés kárpit alól. A klíma tökéletesen tette a dolgát, nyári horvát nyalás során is, kényelemes volt az utazás, igaz 9 literrel kb, mert csomagok, Szlovénián át, 140 utazó stb. De a hibalistám nem nőtt, sőt a Tungsram égőknek hála, ezt sem kell cserélgetni már egy ideje. Pirelli P7 Cinturatto gumikat kapott, szupercsendesek és megbízható a viselkedése vele az autónak, fogyasztásban nem vettem észre semmi változást, most 7 liter, nyáron 7,5 autópályával. Kapott új első fékbetétet, csak mostanra kopott el annyira hogy keljen, de a szervíz szerint legközelebb már komplett fékcsere kell majd. Na bumm, százezer után!! Olajfogyasztás nincs, most kezd csak el kopni a kormánykerék is picit, de a legjobb amit imádok benne, hogy semmi de semmi nem zörög, minden olyan vele, mintha egy kő tömbből lenne kifaragva. Most egyébként azt mondanám legközelebb veszek egy kétlieteres autót, dizelt az ereje miatt, vagy egy Octvia / Golf kombi 1,4 tsi-t, mert vezettem egy ilyet és nagy élmény volt, 6 literrel!! de ha arra gondolok , hogy itt meg nincs mire költeni hála Istennek, nem bánkódom, hogy néha kicsit gyenge bele az a motor. Azért ha lehetene egy kicsit szélesítenék az első ülések ülőlapján mert néha picit nyomja a combom, de a deréktámasz nagykirály hosszabb úton is. Most azért gyúrunk majd egy téli kiruccanásra, biztos jó lesz majd, lassan azért új téli papucsok is kellenek majd, de ha a Pirelli ilyen jó gumi nézek téliben is. Mindenkit bátorítok aki ezen gondolkodik, illetve nem érdemes a 115- LE-t venni, mert szinte semmi különbség, az egy jó literrel többet eszik.
Az igazi családi egyterű, amiben nem kell kompromisszumot kötni a kényelmes vezethetőség és a gazdaságosság között.
Hibalista
- Bal, - jobb első izzó
Ide hordtam szervizbe
Ford Cromax autószervíz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Kangoo | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
