Praktikus jószág
Szöveges ítélet
Focus kombit mentünk venni de beleültünk a c-maxba is, utána már nem volt kérdés melyik kell. Belül tágas, csomagtartó nagy, könnyen pakolható. A kényelemmel vannak gondok, a kiseggelt vezetőülés kényelmes, de az anyósülés már kevésbé, hátul elég kemények az ülések. Viszont a középső ülést hátratolva a csomagtérbe a 2 hátsó ülést hátracsúsztatva rengeteg hely lesz, hosszú utazáskor nagyon jó. Az egyenként kivehető, dönthető hátsó ülések nagyon praktikusak. Mosógép, hűtő, 2m-es lapraszerelt bútorok beférnek. Ülés ledöntéssel a sílécek is beférnek keresztbe. Fordnál a szövetet nem nagyon ismerik, spórolósan bánnak a műbőrrel is a könyöklőn, de a műanyagok legalább esztétikusak. Úttartása fordosan kiváló, nagyon jó vezetni. Digit légkondi jól működik, rádió átlagosan szól az adók vétele kicsit gyenge.
110-ig nincs menetzaj, szélzaj felette viszont már hangos.
A térképtartó rekesz a kesztyűtartó felett pompás dolog, csak 2 év után nyekereg, ugyanúgy mint a praktikus szalonnázó asztalka az első ülések mögött, ki kell támasztani valahogy és rendben van. A vezetőülésnél talán az biztonsági mozgása miatt néha csikorog valami, nem hangos de idegesítő.
Fogyasztás:
Nagyon óvatosan városon kívül tud 5,9-5,8 at de akkor max 90 és kanyar előtt sincs fékezés
Városban (Budapest) 8l, 9l nyáron légkondival
Autópálya 130-nál légkondival 8l
Télen Olaszországba autópálya 7l 110-130 között közlekedve
Szerintem nem fogyaszt sokat egy magas építésű autóhoz képest, TI-VCT motor valamivel kevesebbet fogyaszt mint a sima benzines (gyári adat szerint 0,5l/100km)
Tunning:
- utólag tempomat, 25.000 Ft (gombsor beépítése+számítógép beállítása) Néha jl jön de az 1,6-os benzines kevés a hosszú emelkedők váltás nélküli leküzdéséhez, ha nem tudja tartani a beállított értéket simán padló gázt nyom a tempómat, dízelhez tökéletes.
- lábtér világítás, hozzávalók: végy 2 db 70 ft os izzót, tedd be a foglalatba. Ha gyári extrának nem kéred akkor csak az izzó nincs benne a foglalatba. Milliókat spórolhat a Ford ezen.
Van a családban egy újradizájnolt 2008-as C-max 1,6 dízel Ghia:
1,6 dízel való igazán a c-max hoz, már többen mondták hogy a ghia jobban össze vannak rakva mint a gyengébbik felszereltségű autók, lehet hogy igaz, mert ebben az autóban is van 55.000 km de műanyag nyöszörgés egyáltalán nincs. Egyébként 98% ban ugyanaz mint a régi c-max.
Az autót a hibái ellenére nagyon szeretjük, jó vétel volt.
Hibalista
- Vezető oldali kartámasz racsni (garban cserélve)
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV | Következő autója? | Bugatti Veyron |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
