Miss Afrika vs. koporsószállító
Szöveges ítélet
Szerettem volna egy olyan autót, amiben végre nem nyomorgok a 190 cm-el. A Fordok mindig tetszettek, a Focust imádtam. Véletlenül esett a választás a C-Maxra, dönt? érv volt a friss konstrukció. Már 2003-ban Frankfurtban megtetszett, aztán egy tesztautós hétvége után határoztam el magam. A felszereltség mindennél fontosabb volt nálam, ezért a motoron kellett "spórolni". Kicsit megbántam. Xenont mindenképpen akartam (vaksi vagyok, és a Mondeo xenonjával láttam végre el?ször rendesen éjszaka), aztán tempomat, mert kényelmes is vagyok. Egy-két hasonló kütyü még, és kiderült, hogy a pénzem csak az 1.6-os benzinesre elég. Nem baj, a tesztautó is az volt, és azzal is ment tisztességesen. Megrendeltem. Egyedi gyártás volt, az igért határid? el?tt (!!!) elkészült (ez ritkaság).
Az els? napokban csak úgy, minden cél nélkül jártam a várost, élveztem a Cémit (így hívtam). Fekete szín?, gyönyör? volt, akár egy Miss Afrika (barátn?mnek nem tetszett: koporsószállítónak hívta). Aztán el?jött egy-két hiba, de nem tartottam nagy dolognak, emiatt külön nem vittem el szervizbe.
Ezek: Ha nem vízszintesen álltam meg, elinduláskor még tele tanknál is azt jelezte ki a fedélzeti komputer, hogy nincs benne benzin (a benzinmutató jó volt). 1 perc után észhez tért.
A másik: néha nem akart elindulni. Nem tudom miért, nem volt oka, csak nem. Aztán egy kis babusgatás, Cémikézés, és megemberelte magát, elindult (kb. kéthetente egyszer csinálta meg).
Aztán jött a horror: városban 11.5 liter fogyasztás(!!!). Közúton sem akart lemenni 9 liter alá. O.K. Gondoltam, bejáratós. Leautóztam párezer km-t, alig változott. A végén (16.000 km) városban 9.8 liter, szigorúan 90 km/h-nál 8.1. Nekem ez sok(k) volt. Tudom 1400 kg, meg csak 1.6 100 LE, de akkor is. Nem hajtottam szét az agyát, sokszor öreguras stílusban vezettem, nem számított.
Ennyi rossz után az el?nyök:
Futóm?: ugye nem kell részleteznem? Control Blade továbbfejlesztve, isteni. A Bükkön keresztülmenve barátn?mnek halálfélelme volt, én meg nagyon élveztem...
Motor: Ahhoz képest, hogy 1.6 100 LE, nagyon jól húz. Ha rálépek, megy. Sok 1.6-ost próbáltam, kisebb autókban is, ez a legjobb motor... Ennek ára: fogyasztás.
Váltó: tökéletes 5 gangos. Könnyen jár, viszonylag rövid úton. Tetszik a középkonzolra tett váltókar. Összességében 10 pont.
Fék: Semmi extra, tökéletesen m?ködött (hál´Istennek).
Bels? tér: Nekem tetszettek a m?anyagok, f?leg az el?z? kocsimhoz képest. A kezel?szervek megfelel? helyen vannak, talán a bels? leveg? keringetés került túl messze (automata légkondinál). Az alap CD-s rádió is teljesen jó a botfülemnek. A hátsó üléssor variálhatósága tényleg nagyon jó, kevésszer próbáltam ki, de akkor nagyon kényelmes volt 2 embernek, mindenféle pózban :-)))
Ja, a hátsó ülések felhajtásával még a csomagtartóban aludni is tudtam, ami a 190 cm-emmel nem kis teljesítmény...
Xenon: Totál bejött, mindenkinek ajánlom. Ez már bi-xenon, nappalt varázsol az éjszakába. Aztán balesetet szenvedett az eleje, de a szervizben a xenonnal nem tör?dtek rendesen. Az egyik lámpa automata kiegyenlítése nem m?ködött. Ez csak engem zavart, mert nagyon közelre világított. Az alkatrészre 1 hetet kellett várni (kevés a xenonos C-max Mo.-on). Azóta jó.
Összességében: nagyon jó autó, de nem 1.6-os benzinessel. Ha tehetném 1.6 TDCi motorral CVT váltóval venném.
Hibalista
- Ablaktörl? nagyon hamar
- Xenon csatlakozó
- Trip Computer vs. Benzinmutató
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi Bp. Üll?i út
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
