Megbízható, "lelkes" családtag
Szöveges ítélet
Jó tulajdonságai:
- Simán elférek benne a 192 centimmel, sőt mellettem a család is, valamint elfér hátul a 3 gyerekülés. Ezt kevés autó tudja ennyiért.
- A futóműve fantasztikus, irtó jó a kanyarsebessége.
- Az utastér könnyen variálható, elfért benne egy íróasztal is. Pesze család nélkül.
- A váltó zseniális, sőt nem akad a térdembe, mint hajdan az 1200-es Ladában.
- Az 1600-os motor egész jó, 140-150-et tartósan bírta és még sosem evett többet 8,5-nél. Még városban, klímával sem.
Ami nem tetszik:
- Bár német, de az illesztések nem mindenhol "futnak".
- Az üzemanyagszint mérője néha bohóckodik, de már nem dőlök be neki.
- Alacsony, földutakon vigyázni kell, könnyen leér az alja
Eltelt 3 év és kb. 60 000 újabb kilóméter. A kezdeti véleményem nem változott, bár volt 2 komolyabb hiba, ahol a trafó hibánál nem saját lábon mentem szervízbe. De ennyi kilóméteren, főleg a fővárosi küzdelemben használt gépnél ez belefér. Nem vagyok megsértődve.
Tudom, hogy nem a "tudományhoz" tartozik, de mindkét megállása péntek este a kertkapu előtt történt. Nem a dugóban, nem 1000 kilóméterre otthonról hanem otthon.
Hihetelen jóindulatú a jószág. Lehetne akár lelke is...
Elsőre (trafó elhalálozása) még garanciába éppen belefértem -ugyanis anno vettem +2 év extra garanciát ilyen esetekre :) - akkor szállítás, csereautó a hétvégére, javítás mind ingyen és 3 nap alatt volt újra autóm. A hétvége miatt tartott ilyen sokáig. :)
A második hibánál (szervó csöve szállt el) már rosszabb volt a helyzet, ugyanis a szervíz (Auto-Fort) pesti részlege kiköltözött a külső Váci útra, ahová az ottani autó tulajok nem követték, inkább átjöttek a Duna túlpartjára... Így a Szentendrei úton -az ottaniak elmondása szerint- túl sok lett a munka. Várni kellett. Ami nem lett volna baj, ha van alkatrész, de az se volt. Arra is várni kellett. kb. 2 hétbe telt mire újra használható lett nem kevés pénzért.
A 80000-es szervíznél vizsgázott és műsoron kívül "csak" a fojtószelep házát kellett kicserélni. (remélem jól írom) amivel megnyugtattak, hogy újabban sűrűn cserélik ezeket. Viszont azóta - nem tudom hogy van-e összefüggés - 7,5 l/100 km körül eszik. Nem is értem. 4 éve 8,5-lel jártam. Lehet hogy ez a szelepház már az elejétől rossz volt?
Szóval még mindig remek a kisautó, beilleszkedett a családba és amiért nagyon megkedveltem, hogy csak otthon kezdett mindig betegeskedni. Lelke van...
Hibalista
- 60000 km-nél a trafó
- 75000 km-nél a szervó csöve
- 80000 km-nél a fojtószelep háza
Ide hordtam szervizbe
Auto Fort - Szentendrei út (Piramis)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 87000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1.3 | Következő autója? | Nagyon tetszik a C-Max, de a Kuga is... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
