Madárétkű igásló.
Szöveges ítélet
Öt és fél évesen került hozzánk a kocsi, a fent említett 73.000 Km-rel.
Az első gazdától vettük, aki a szó szoros értelmében gazda volt, és ha nem is ment sokat a kocsival, de azt valószínűleg végig egy szép piros utánfutóval tette, megrakva a mezőgazdaságban előforduló mindenféle jóval. Erre a hátsó lengéscsillapítók, és kerékcsapágyak siralmas állapotából következtettünk.
Mindezeket, és a szélvédőmosó tartály kupakjának szigetelőszalaggá való átalakulását nem számítva, összességében egy jó állapotú autóhoz jutottunk.
Mi repülőtéri transzferrel foglalkozunk, így a C-Maxot is erre a célra vásároltuk, hogy napi szinten ingázzon Szeged és Ferihegy között, az M5-ös autópályán.
Ez átlagban két kanyarral számolva 720 Km naponta.
Ennek megfelelően, most 250.000 km fölött tart a számláló.
Hazudnék, ha azt írnám, hogy nem volt baj, a megtett, kb. 185.000 Km alatt, de szerintem az igénybevételhez mérten elenyészőek voltak a bajok.
A turbó cső kétszer is elrepedt, ami komoly gondot nem okozott, csak épp annyit, hogy összeprüszkölte e motorteret olajjal a cucc. Ezt jó magyar vállalkozó módjára csere helyett behegesztettük, ami első esetben 100.000 km-ert bírt ki, de a második hegesztés még jelenleg is tartja magát. Bizony sokallottam, a Ford által küldött 70 e Forintos árat arra a fránya csőre.
A következő említésre méltó hiba, kb, 150.000 km-nél, a porlasztók körül lévő, úgynevezett tűzkarikák szétégése volt. A szerelő szerint, valami silány gázolajat sikerült betankolni, ami elképzelhető, mert olyan hosszú úton járt előtte a kocsi, hogy nem a megszokott kúton tankoltunk.
Szóval ez is orvosolva lett, egész a múlt hétig, amikor újra előjött a büdös füstszag a kocsiban, merthogy a szellőzés beszívása, a porlasztók felett helyezkedik el... Ne feledjük, most 256.000 Km környékén járunk!
Szóval most újra kicseréltük, mind a négy tűzkarikát, és remélem, most ismét egy jó ideig nyugtunk lesz tőle.Szerencsére pár ezer forintos tétel ez az alkatrész.
2011 telén a generátor hagyott fel a töltéssel. Így aznap lámpa nélkül osontam haza az M5-ösön... Ezt az autóvillanyász gyorsan orvosolta, mert csak a diódahidat kellett cserélni. Elmondása szerint a generátor minden eleme remek állapotban van (kb. 200.000 Km), a jelenlegi probléma is a még gyári akksira volt kenhető. Így kicseréltük az akkut, és azóta sincs semmi gond az autó elektromos oldalával.
A többi szervizben töltött időt, a normál javítások miatt töltötte a kocsi.
Ezek ugyebár az olaj, vezérlés és fékcsere, valamint cseréltük az első lengéscsillapítókat is.
A fent felsorolt problémákon kívül nem volt semmi baj a kis Forddal.
Alapjába véve szeretem, mert kényelmes, és egész dinamikus, valamint utasaink is kedvelik, mert magasan van az üléspozíció.
Ha utas nélkül 110 körül elporoszkálunk a pályán, akkor 3,8-as fogyasztást lehet belőle kicsalni, de mi átlagban 4,7-el járunk.
A csomagtér lehetne tágasabb, de sajnos nem az, így 3 utas esetén már küzdünk a bőröndökkel.
Tapasztalataim alapján ez egy megbízható kocsi, és ha valaki nem "ipari" felhasználásra veszi, mint mi, annak hűséges, és sokáig hibamentes társa lehet.
Hibalista
- Kerékcsapágy - Turbócső - Generátor -
Ide hordtam szervizbe
Móczás K Autócentrum Szeged
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 73000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 185000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Trafic | Következő autója? | S-Max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
