A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus C-Max (2004)

Focus C-Max 1.6 TDCi Trend 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Madárétkű igásló.

Szöveges ítélet

Öt és fél évesen került hozzánk a kocsi, a fent említett 73.000 Km-rel.
Az első gazdától vettük, aki a szó szoros értelmében gazda volt, és ha nem is ment sokat a kocsival, de azt valószínűleg végig egy szép piros utánfutóval tette, megrakva a mezőgazdaságban előforduló mindenféle jóval. Erre a hátsó lengéscsillapítók, és kerékcsapágyak siralmas állapotából következtettünk.
Mindezeket, és a szélvédőmosó tartály kupakjának szigetelőszalaggá való átalakulását nem számítva, összességében egy jó állapotú autóhoz jutottunk.
Mi repülőtéri transzferrel foglalkozunk, így a C-Maxot is erre a célra vásároltuk, hogy napi szinten ingázzon Szeged és Ferihegy között, az M5-ös autópályán.
Ez átlagban két kanyarral számolva 720 Km naponta.
Ennek megfelelően, most 250.000 km fölött tart a számláló.
Hazudnék, ha azt írnám, hogy nem volt baj, a megtett, kb. 185.000 Km alatt, de szerintem az igénybevételhez mérten elenyészőek voltak a bajok.
A turbó cső kétszer is elrepedt, ami komoly gondot nem okozott, csak épp annyit, hogy összeprüszkölte e motorteret olajjal a cucc. Ezt jó magyar vállalkozó módjára csere helyett behegesztettük, ami első esetben 100.000 km-ert bírt ki, de a második hegesztés még jelenleg is tartja magát. Bizony sokallottam, a Ford által küldött 70 e Forintos árat arra a fránya csőre.
A következő említésre méltó hiba, kb, 150.000 km-nél, a porlasztók körül lévő, úgynevezett tűzkarikák szétégése volt. A szerelő szerint, valami silány gázolajat sikerült betankolni, ami elképzelhető, mert olyan hosszú úton járt előtte a kocsi, hogy nem a megszokott kúton tankoltunk.
Szóval ez is orvosolva lett, egész a múlt hétig, amikor újra előjött a büdös füstszag a kocsiban, merthogy a szellőzés beszívása, a porlasztók felett helyezkedik el... Ne feledjük, most 256.000 Km környékén járunk!
Szóval most újra kicseréltük, mind a négy tűzkarikát, és remélem, most ismét egy jó ideig nyugtunk lesz tőle.Szerencsére pár ezer forintos tétel ez az alkatrész.
2011 telén a generátor hagyott fel a töltéssel. Így aznap lámpa nélkül osontam haza az M5-ösön... Ezt az autóvillanyász gyorsan orvosolta, mert csak a diódahidat kellett cserélni. Elmondása szerint a generátor minden eleme remek állapotban van (kb. 200.000 Km), a jelenlegi probléma is a még gyári akksira volt kenhető. Így kicseréltük az akkut, és azóta sincs semmi gond az autó elektromos oldalával.
A többi szervizben töltött időt, a normál javítások miatt töltötte a kocsi.
Ezek ugyebár az olaj, vezérlés és fékcsere, valamint cseréltük az első lengéscsillapítókat is.
A fent felsorolt problémákon kívül nem volt semmi baj a kis Forddal.
Alapjába véve szeretem, mert kényelmes, és egész dinamikus, valamint utasaink is kedvelik, mert magasan van az üléspozíció.
Ha utas nélkül 110 körül elporoszkálunk a pályán, akkor 3,8-as fogyasztást lehet belőle kicsalni, de mi átlagban 4,7-el járunk.
A csomagtér lehetne tágasabb, de sajnos nem az, így 3 utas esetén már küzdünk a bőröndökkel.
Tapasztalataim alapján ez egy megbízható kocsi, és ha valaki nem "ipari" felhasználásra veszi, mint mi, annak hűséges, és sokáig hibamentes társa lehet.

Hibalista

- Kerékcsapágy - Turbócső - Generátor -

Ide hordtam szervizbe

Móczás K Autócentrum Szeged

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 73000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 185000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Trafic Következő autója? S-Max
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus C-Max 2004 (2004)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)