Kicsit jó
Szöveges ítélet
Egy új autónak sok mindent megbocsát az ember, sok mindent pedig nem.
Amit megbocsátottam:
- eleinte feltünt, hogy nem gyorsul valami jól (figyelem: 1,3as Suzukiból ültem át!). Nem egyenletesen húz, 2500-3000 ig szinte semmi, aztán viszont szinte ránt, nem is húz. Elég lassan éri el ezt a fordulatszámot, értsd: lámpánál midig elhúznak mellettem, hogy aztán 50 méter után fölényesen átvegyem a vezetést :)
- a vezetöülést kicsit nehéz volt megszokni, nem nagyon van se oldaltartása, se deréktámasza. Késöbb viszont rájöttem, hogy két helyzet kényelmes nekem: ha legfelül van az ülés, ekkor mintha buszt vezetnék, ellátok a nép feje felett; és ha legalul van, ekkor viszont mintha a földön ülnék, tiszta sportkocsi.
- halálba idegesített a kompjuter: egyfolytában pittyeg, ha hideg van azért, ha kevés az ablakmosó azért, általában mindenért. Aztán megszoktam, de meg nem szerettem.
- a gyári CD csak hangosan szól szépen, halkan se magas, se mély, semmi dinamika. Hangosan viszont tényleg szépen szól, ezért bocsátok meg neki.
- a fényszórók kicsit gyengék, szokni kell
Amit nem bocsátottam meg:
- a sebváltó parádésan pontatlan, folyton azt hiszem, hogy beletettem (föleg 3-asnál), és felengedem a kuplungot, erre rettenetes kerregésel figyelmeztet, hogy ez még nem az volt. A feleségem ilyenkor fogja a fejét, de legközelebb ö is ugyanúgy eljátssza ugyanezt. Szörnyü. Az áttételek szintén nem tetszenek, túl rövidek, 5-ösben, 120-nál böven 3000 felett forog, fogyaszt is rendesen.
- a fogyasztás: hát ez szintén megbocsáthatatlan, igaz, föleg városban járok vele, de a 11-12 litert akkor is sokallom. (Nem csak nekem fogyaszt ennyit, hanem a nejemnek is) autópályán szintén nemigen megy 10 alá. Országúton 90-nél 6,5-7, de ki megy 90-nel országúton?!
- a zörgések: ehhez nincs mit írni, egy 4 és fél milliós autó ne zörögjön egy évesen.
- az ablaktörlö: csicsás aeroblade (?) ablaktörlö van rajta, mindenhol kiválóan töröl, csak a vezet? orra elött hagy egy 12-20 centis csíkot. Ki se lehet cserélni a két lapátot, mert nem egyformák.
- holtterek: nem lehet kilátni az autóból. Nem vicc, a tömzsi oszlopok elöl elképesztöen takarnak, föleg kanyarban. Tolatásnál viszont hátra nem lehet kilátni, a tükrök picik, és nem látom belölük az autó fenekét. Rémálmom a Tesco parkolóból a kitolatás, mindig van mögöttem egy-két gyalogos (rosszabb esetben autós), akit nem látok :).
- lehet, hogy ez csak nekem volt meglepetés, de TOLATÁSKOR NINCS ABS!!!! Egy jeges meredek utcán tolattam lefelé (felfelé esélyem se volt), ekkor fékezésnél mind a négy kerék blokkol, én meg neki a villanyoszlopnak :(
Ami viszont kifejezetten tetszik:
- futómü: na ezért volt érdemes megvenni. Havas úton (egy kis kézifék itt, egy kis ABS ott) tiszta vidámpark :)
- viszonylag böséges hely. Ha a gyerek mögöttem ül a babaülésben, pont tudja rugdosni az ülésem hátulját, ezt azért bírnám nélkülözni, én viszont simán beférek magam mögé (180 centi vagyok), és a csomagok is vígan elférnek.
- a klíma tökéletes.
De hát kinek mi a fontos, a feleségen szereti, én meg elfogadom, hogy ezért fizetek 50E-t havonta.
Hibalista
- Az egyik oldali duda gomb nem müködött
- Valami röcögött a biztonsági öv állitójánál
- Az ülés hátulján lévö tálcák zörögnek
- Idönként cincog a müszerfal
Ide hordtam szervizbe
Ivanics
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Swift 1,3 | Következő autója? | Ezt kombi Mondeóra cserélném |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
