A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus C-Max (2004)

Focus C-Max 1.8 TDCI Trend 

Az ítélet értékelése
3,2(6 db)

Kék családi hajó

Szöveges ítélet

1000 km:
Nagy csomagtartó, kényelmes ülések, kellően erős motor, jó kilátás. Gyerek mellett ideális autó. Jól megy országúton, autópályán is elegendően rugalmas.
Egyelőre ismerkedünk a megtett kilométer még másra nem volt elég. 1.és 2.fokozat kapcsolása kicsit nehézkes hidegen.
2010 március: Szeretem. Kényelmes, megy, keveset fogyaszt, elférünk benne családostul. Vittem vele lapraszerelt bútort: egyszerre nagyszekrényt, kiságyat, pelenkázót, két állószekrényt. Még fért volna bele. Aztán salgo polcot, azt is vitte. Ha száguldozni akarok azt is lehet (>130 km/h), bírja és a fogyasztás is felkúszik a \\\"borzasztó\\\" 7-7,5 l/100 km-re. Gyorsan tud meleget fújni télen is (hiába dízel), nyáron hatásos a klíma. Kapott egy enyhe fóliát, így kevésbé melegszik fel nyáron, kicsit jobban is néz ki. A család is szereti. Alapvetően nyugalmat sugároz a maga \\\"kisbuszos\\\" módján =nem kell rohanni, megyünk szép egyenletes tempóval, de nem lassan. Ha csere lesz akkor vagy újabb Cmax vagy Smax lesz belőle.
2011.április: Továbbra is szeretem. Megy és megy, apró kis hibák néha vannak. Nagy, kényelmes, jó érzés beleülni nem fáradok el benne. Két kis gyerekkel (< 3 év) is elegendő a csomagtartó. Dinamikus buszlimuzin kialakításához képest, nagyon tapad kanyarban. Van valami a Ford futóművekben..,:)))
2011.november: voltunk egy horvátországi nyaraláson,full cucc + tetőbox jó volt ment, utaztunk kellemesen. Hazaérve a turbó sípoló hangot hallat 1900-2600 között. Ford Szelecky diagnózisa: turbócsere 270 kFt, kissé nevetséges. For-Top diagnózisa: turbó állítómotor hangja hallható. Éves szerviznél csere (mivel volt 1 éves hajtáslánc garancia a kocsira egy Ford akció miatt) ingyen. Azóta nem hallom kopp-kopp....Ennek ellenére még azt mondom OK.
2011.november: Tempomat beépítés kormánycserével kb. 5 perc szerelés utána csak programozás. Imádom, nagyon jó és kényelmes dolog a tempomat.
2012.március: ominózus futómű állítás galiba, de ez nem a kocsi hibája. Továbbra is csak tankolni kell bele és megy, megy...
2012.június: line-in beépítés, azóta van kihangosítom is a telefonhoz...
2012.szeptember: vmi fékcsikorgás van lassítás után, de nem vészes szerelő azt mondja ne foglalkozzak vele. Horvátországi nyaralásnál nagyobb fékezésnél ráz a kormány (féktárcsa szabályozás?). Október elején megy vizsgára, majd meglátjuk. Továbbra is szeretem, megy, kényelmes csak tankolni kell. Kicsit könnyen karcolódnak a belső műanyagok, de hát 6 éves + 2 gyerkőc, gyerekülések, túrák...
2013. március: semmi lényegi megy teszi a dolgát. Egy dolog nem tetszik: hidegen füstöl kb. 15-20 mp-ig kékes büdös füsttel. Azt mondták ez ilyen nem lehet vele mit csinálni. A tempomatot továbbra is imádom.
2013. július: Nyaralás sógoroknál, nagyon jó az 1.8-as motor hozzá: kellően erős az emelkedőkön, jó az erős motorfék. Bírja a kavicsos földutat is, de csak ésszel (középen alacsony). Fékezés után kicsit csikorog de nem szorul, csak a fékpofa visszanyomó rugó vszeg nem tolja elég hamar vissza. Szeretem.
2013. október: éves szerviz és első féktárcsák meg fékbetét csere. Megy teszi a dolgát. Szeretjük és használjuk. Kényelmes ülések 700 km-es út sem igazán fárasztó benne, nem kell nyögni amikor kiszállok belőle.
2014. január: a kék füst a hidegindításkor megszűnt: kb. 1 liter olaj leengedése után lett a max-nál az olajnívó. Kicsit túl lett töltve és elvileg ez okozta a dolgot. Hm márkaszervizek...
2014. június: rendszámtábla világítás foglalatok szétrohadtak. Csere.
2014. július: kb 1800 km-es nyaralás, minden OK, pedig volt sok hágó (néha 1.-ben!), autópálya, kevés országút. Megy, kényelmes, elférünk benne a családdal. Szeretem.
2015. július: Azóta megtett kb. 12000 km alatt csak az izzítógyertya csere volt említésre méltó. Volt benne egy 2000 km körüli nyaralás is. Megy teszi a dolgát. A kettőstömegű hallatja a hangját lehet, hogy csere lesz belőle az őszi éves szerviznél...
2015. augusztus: akkucsere, mivel kb. 4 nap állás után alig akart beindulni, lásd. hibák.
2015. szeptember: csomagtérajtó teleszkóp csere, részleteke lásd. a hibáknál.

Elkezdtem gondolkodni rajta, hogy mi legyen vele: csere vagy megtartani. Végül átvizsgálás, osztás/szorzás, családi egyeztetés után előbbi lett: kevés km van benne, jó állapotban van és a család igényeit teljesen jól kielégíti, szóval marad még néhány évig biztosan. Több mint 6 év tapasztalatából továbbra is ajánlani tudom a Focus Cmax-ot: nem tökéletes, a sok jó és a néhány rosszabb tulajdonságával együtt lehet élni, ha az ember karbantartja; 2 (talán 3) gyerekkel szerintem teljesen korrekt jószág.
2016. október: 10. éves szerviz csont nélkül (kicsit unalmasan hangzik), megy kényelmes továbbra is. Az elmúlt egy év alatt volt kb. 3000 km nyaralás, rövidebb hosszabb túrák, szó és hiba nélkül teszi a dolgát. Kapott új téli és nyári gumikat mivel elkoptak.
2017. október: Megvolt az éves szerviz és sajnos a bal első sárvédőt ki kellett cserélni mert elkezdett a küszöbnél felhólyagosodni. Ez sajnos ezen és hasonló kocsiknál típushiba. Ment tette a dolgát, néha nyögnek a szilentek (még minden eredeti!), illetve nyiszog néha az ajtótömítés.
2017. november: Mivel még most van ára, így eladtam. Szerettem, megbízható volt, kényelmes csak eljárt felette az idő és nem akartam rákölteni azt a pénzt amit minden dízelre rá kell ilyen korban 1-2 éven belül (lendkerék, porlasztócsúcsok, kipufogó stb.)

Hibalista

- 1000 km-el a vétel után: Motorcsere volt rajta mert kétéltűnek hitte az előző tulaj. A csere után nem vették észre, hogy a két izzítógyertya biztosíték közül az egyik kiégett. Átvétel után tűnt fel, hogy hidegen nagyon füstöl 4-5 másodpercig. Visszavittem és 3 nap vizsgálódás után megtalálták a hiba \\\"nagy\\\" okát. - 2009.június: Elromlott a tolatólámpa kapcsolója a sebességváltónál =csere. - 2010.február: Első kerekek ráznak, centírozás. Rossz felni? - 2010.június: Nagyobb eső után a hátsó szélvédő tetejénél beázott. Tömítéssel javítva. - 2010.október: vizsga előtt féktárcsa felszabályozás. - 2010.december: Első kerekek ráznak, centírozás -> felnicsere lett belőle! - 2011.október:turbó állítómotor csere - 2012.március: gumicsere és futóműállítás után a drága gumis + futóműves \\\"szakember\\\" nem húzta meg az egyik kontra anyát így újabb futómű állítás lett belőle. Most már megy egyenesen mint a csík...:) - 2013. május: Klímatöltés és O3 tisztítás után hűt mint a jófajta frigó. - 2014. június: rendszámtábla világítás foglalatai szétrohadtak. Csere. Sajnos konstrukciósan rossz a rendszámtábla feletti csomagtér fogantyú szigetelése: egy papírvékony szigetelés van a műanyag fogantyú és az ajtó között. Ez kiszikkad és a víz bejut, majd a bejutó víz a két rendszámtábla világítás burán áll meg ami bemattul, az izzótartó érintkezők szétrohadnak. - 2014. július: segédszíj csere szíjfeszítővel 47 kFt. Már korábban is hallottam, de mostanra vált igen kellemetlenné a visítás főleg vizes időben. - 2014. október: 8. éve szerviznél széttörött a motortérnyitó zár. - 2015.01.25. Az évek óta tartó hidegen kéken füstöl hiba megoldása: a 4 izzítógyertyából 1 azaz egy db! működött úgy ahogy. Kicseréltettem és utána nem füstöl és indul rendben. Csak azt nem értem, hogy erre eddig miért nem jött rá senki, holott minden alkalommal mondtam, hogy kéken füstöl. :( - 2015.08.15: Akku megadta magát csere. Ami bosszantó, hogy kifejezetten jó minőségű és drága akku volt benne (Varta Blue Dynamic ami 28 eFt! volt anno), ami 4 évet bírt csak ki, pedig télen is fűtött garázsban van, igaz sok vele a rövid út. Most nem vettem ilyen drágát, ment bele jóval olcsóbb kíváncsi vagyok mennyit bír. - 2015.09.30: Hátsó ajtó teleszkóp csere: a kb. 2,5 éve betett Meyle olyan jó fejbevágós magasságban állítja meg a csomagtérajtót, csere utángyártottra (Cromaxban Metzger?) mert a gyári horror árban 1 db kb. 19 eFt!!. Hát sem ez emeli sokkal fickósabban, mint a lecserélt, de egy ideig talán bírja. - 2015.10.08: 9. éves szerviz + első lengéscsillapító csere. Sajnos a jó magyar utak miatt folyt az egyik és lengett is kicsit a kocsi eleje főleg fekvőrendőrökön. Remélem a Monroe tartja magát a korábbi minőséghez és bírni fogja. - 2016.04.26.: Hátsó fékbetét csere: még az eredeti gyári (9,5 év!) volt benne és levált a hordozóról. Szorult így csereérett lett. - 2016.10.10: 10. éves vizsga, vezérlés és folyadék cserék, hiba nélkül. - 2017.10.22: 11. éves szerviz, csak folyadék és szűrő cserék. - 2017.10.25: Bal első sárvédő csere, mert kezdett a kerék mögött felpúposodni.

Ide hordtam szervizbe

Ford Tatabánya 2009.február: izzítógyertyák biztosíték csere. Garanciában javítva. Lassúak! 2009.június: Tolatólámpa kapcsoló csere + klímatisztítás = 23000 Ft. 4 napig tartott alkatrész beérkezés miatt. :((2009.szeptember: 3.éves szerviz: 35500 Ft. Korrekt.2010.október: 4.éves szerviz + vizsga + lengéscsillapító mérés + féktárcsa szabályozás: 80265 Ft. Kicsit sok volt! :(( A fő attrakció: vizsgához leszedték a két első ajtóról a fóliát és ennek során nem rakták össze a jobb első ajtó kilincsét. Letagadták. :((2011. október éves szerviz + turbó állítómotor csere (garancia) : 60000 Ft. 2012. október éves szerviz+6. éves vizsga OK. 2013. október 7. éves szerviz + első betét és tárcsa csere, 100 000 Ft. 2014. július: segédszíj + feszítő görgő csere, gyorsan megvolt és aránylag jó áron (47 kFt). 2014. október: vizsga, éves szerviz, + apróbb javítás 82000 Ft.Ford Szelecky 2010.június: Hátsó szélvédő beázás javítása: 5700 Ft.2010.november: Jobb első ajtó zárjavítás: ingyen.2011.szeptember: turbó sípolásra ajánlat: 270 000 Ft, na ne.....2012. június: nyári átvizsgálás: jobb első féltengelynél csapása csere, állítólag zúgott. Csere után olajfolyás: nem tették vissza rendesen a féltengely tömítést. Gariban javítva.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

ESS Motor, Göd: Korrekt, gyors munka. Csuklóból megoldották a hidegen füstölés kérdését (a többiek bas*zák meg a fűnyírót!), illetve korrekt áron megcsinálták az éves szervizt + lengéscsillapító és toronycsapágy cserét (100 kFt). Csak ajánlani tudom őket! 10. éves szerviz, vizsga stb. gyorsan, korrekten, jó áron.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Fusion Következő autója? Carens
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus C-Max 2004 (2004)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)