Hosszútávfutó sok csomaggal: 128 000 km eddig
Szöveges ítélet
Elöször a negatívumok:
- 1-2 érthetetlen apró elektronikai hiba, amik jönnek-mennek
- a nyugaton alapáras (Ghia) dolgok közül itthon sok extra (ESP)
- tele van az eleje szénszálas müanyagból készült alkatrésszel: ha komolyan törik az eleje, az NAGYON sokba fog kerülni
- több más alkatrész drága (pl. ablaktörlö), dehát mihez nem
S a pozitívumok:
- elképesztö variálhatóság
- 4 személyesre alakítva az üléseket: óriási lábtér hátul
- tartós 170-nél (!) autópályán 7 liter körüli fogyasztás
- átlagfogyasztás (most, 100 ezer km után) vegyesen kb. 6,8-7 literre ment le
- télen, csak rövid távon használva is 10 liter alatti átlag !
- a futómü egy álom, feszes de nem ráz
- havon és es?ben is érzed, hová megy
- szervokormány a fentiekböl adódóan sportos és kis áttételü
- a LEGJOBB váltója van (6 gangos), amit eddig vezettem
Nekem az a filozófiám, hogy 10-15 ezer kilométer alapján egy gépröl max. annyit lehet mondani, hogy tetszik-e avagy nem, de hogy érdemes-e megvenni, azt leghamarabb csak 100 ezer lefutott kilométer után tudod meg. Nos, most már 128 ezernél járok, de a gép még mindig nem zörög, nem csörög, nem akar szétesni. Fogyasztása lassan-lassan beállt a 7 liter alá (nem a reklám helye, de érdemes Shell V-Power diesellel járni, amennyivel többe kerül, a piezo-rendszerü befecskendezés miatt kb. épp annyival eszik belöle kevesebbet és a gép jóval halkabb - itt viszont jelzem: leghamarabb a 3.-4. tankolás után lehet fogyasztás-csökkenést tapasztalni, hamarabb ne számítson senki rá, a halkabb üzem viszont már az elsö full tankolás után tapasztalható). Nem égnek ki benne az izzók, féktárcsa még az eredeti van benne, a futómühöz eddig még két szimpla beállítást leszámítva nem kellett nyúlni (hozzá kell tegyem: föleg NEM Magyarországon futok az autóval...ha pl. szeretett fövárosunkban autóznék vele nap mint nap, valszeg nem így állna a dolog). A motor még most, ennyi km után is élményszámba megy, a váltója még most is sokkal jobb, mint a legtöbb vadonatúj francia autóé, leszámítva talán az új 1.6-os, turbós 207-es Peugeot-t (hogy vajon miért kellett pl. a 2.0-ás C4-es dízelbe (amiben ugyanez a motor van) teljesen más váltót rakni, kedves Citroen, azt csak ti tudjátok...mindenesetre ez a Getrag gyártmányú szerkezet nagy dobás, az egyszer szent). Szóval összességében csak így, röviden: MEGÉRTE. Ha 40-45 ezer km-t vagy afelett futsz egy évben, kell a hely embernek-csomagnak, utálsz a földön ülni viszont igényled a dinamikát és emellett nem akarsz állandóan a szervizbe járkálni: vegyél egy ilyet. Nem fogod megbánni.
Hibalista
- 1.) Intercooler levegöcsöve 15.000 Km környékén lejött - rögzítöbilincs meghúzva: ingyenes javítás
-
- 2.) A turbó kétszer menet közben minden elözetes jelzés nélkül kikapcsolt - gyújtás ki, motor beindít, turbó újra megy (...)
-
- 3.) 65.000 km környékén elszállt az üzemanyagszivattyú - garanciális csere
-
- 4.) 81.000 km környékén autópályán többször is átváltott "vészüzemmódba" (=sárga visszajelzö a müszerfalon, kb. 130 km/h végsebesség, nulla gyorsulás), leállítás után megjavult, szervíz (Németország) a hibákat csak kiolvasni tudta, orvosolni nem. A hiba csak többszáz km egyfolytában történö autópályázás után jött elö (vagy épp nem...)
-
- 4.)-hez kiegészítés: a nevezett vészüzemmódos hiba az elmúlt 47 ezer km alatt egyszer sem jött elö....
-
- 5.) 109.000-nél csomagtérnyitó mikrokapcsoló cseréje
Ide hordtam szervizbe
AUTÓ-NEXUS Kft.
8200 Veszprém, a Budapesti úton
+ mindig gyorsan kaptam idöpontot
+ hagyják végignézni a javítást
+ elviselhetö díjak (kötelezö kb. 35e Ft)
+ minden alkalommal alapos átvizsgálás
- hitelkártyával nem lehet fizetni
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 128000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Zafira 1.6 Comfort | Következő autója? | Ugyanez. Egyértelmüen !!! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
