Hátradől, mosolyog
Szöveges ítélet
Korábban volt egy farkasszemű Mondeo Ghiánk és egy új kasznis Fiestánk is. A Mondeo után használt kisautó elég nagy csalódás volt, fapad, zéró kényelem, fantáziátlan belső terek, ezért a c-max visszahozta a nagy autóval járó, már-már elfeledett felső középkategóriás vezetésélményt.
Ráadásul a felületek, az anyagok, a letisztult formák, a kormánygombok és a rádiós távvezérlő olyan prémium kényelmet ad, amit korábban nem ismertem. Ez az eddigi legjobb autónk na.
Az elektronika a fordnál legendásan szar (a fiestánk fedélzeti kompútere két hónap után megdöglött) ezt a kocsit viszont kifogtuk: minden gomb és lámpa hibátlanul működik, a jelzők jeleznek, megbízhatónak tűnik az autó.
Úgy látom, ma azért divatos a diesel autó, mert olcsó, ehhez képest jól megy, c-maxban a márkakereskedő szerint nem is nagyon adtak el 2 literes ghiát benzinmotorral. (Ránk akartak sózni 1.6-os fekete dieseleket a raktárról, valósággal harcolnunk kellett a gyári darabért. Nekünk nagyon bejött, megfelelő ereje van, a nyomaték jól eltalált, ugrik a lámpánál, megdöbbentően gyorsul, autópályán csendes társ, falja a kilométereket 180-190 utazósebességgel (10-13 l/100km).
A kapszulafíling teljes, minden külső zaj kizárva, a kocsi mozgékony, fordulékony, közvetlenül reagál, egyéltalán nem érezni, hogy egyterű "bálnában" ül az ember. A variálhatóság és a sok-sok nyomógomb miatt szórakoztató, vidám hangulatú, bőséges helyt kínáló barátságos autó, a városban látványosan kineveti az ezüstszürke és fekete komolykodó középvezető- és menedzser-hivatalnok krómdíszléces mondeokat. Még mindig megvan, a három éves lízing leteltével lehet, hogy ez lesz az első autó, ami velünk marad.
Hibalista
- Vásárlás után nemsokkal zavaró ciripelő hang jött a jobb első legéscsillapító felől. A szervízben (Magyarország legnagyobb Ford márkakereskedése szakítottunk velük) folyamatosan hülyének néztek, végül vezetéksurlódásra hivatkoztak. Máshol később megszüntették a hibát.
- Egy horvátországi nyaralás (meredek hegyi falvak nagy dugók, elektromos kézifékes indulások, de - őszintén - semmi bénázás, erőltetés) szó szerint megette a kuplungtárcsát, a magyar határ előtt nem sokkal megállt az autó. A Ford nemzetközi autómentős trélere hozott egy lépcsőshátú focust cserébe, mi azzal jöttünk haza, a c-maxot pedig Nagykanizsára szállították, ahol némi szájtátás után garanciálisan (értsd: ingyen) cserélték a kuplungot, azóta minden oké.
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Ford Esztergom (feleakkora árakkal)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | Még nem aktuális |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
