Harmincas apukák kompromisszuma
Szöveges ítélet
Több, mint egy éve vettem, 44ezer km-t mentem vele és nem sokat változott a véleményem róla. Az árát mindenképpen megérte, szerencsére nem peches példányt fogtam ki, pedig olyanok is akadnak Fordból.
Tény, hogy az utóbb megjelent egyterűek (S-max, C4Picasso) szebbek, de persze jóval drágábbak is. Napokon belül a szalonokban lesz a face-liftes C-Max, meglátjuk, hogy mennyit csinosodott.
Kényelem: Érdemes volt olcsón széles könyöktámaszt kérni bele, mert jobb, mint az ülésre szerelt. Nekem kényelmes a vezetőülés, a jobb térd egy kicsit több mozgásteret is kaphatott volna, valamint a "kanalas" gázpedál helyett is jobb lenne a "buszos". A belső visszapillantó nagyon keskeny, de a külső tükrök frankók. Sok praktikus tárolórekesz van, még a hátsó utasok lábtere alá is jutott. A kiiktatott hátsó ülések után maradó térbe két bicaj is befér. Nagyon gyengén világít a csomagtartóban a lámpa, pedig igazán gyakran van rá szükség. A sötétszürke üléshuzatok foltérzékenyek, és ugyebár a gyerekek gyakori vendégek a hátsó üléseken.
Elektronika: Az ablakemelőkből érthetetlen módon kispórolták az automata felhúzást :( A gyári CD jó és dizájn, a klíma is OK. Praktikus az állítható szakaszos ablaktörlő, valamint a megállásnál folyamatosból szakaszosra váltó funkció is, viszont halálidegesítő a szélvédőre ”spriccelés” után pár mp-cel automatikusan jövő utántörlés. Csak arra jó, hogy maszatoljon.
Menetközben: A sebváltó nagyon jól kézre esik, élvezet vele váltogatni. A Ford futómű minőségét talán fölösleges is külön dicsérni, közismert. Elképesztően jó ennek a magas autónak a kanyarstabilitása, ami részben a 205 széles gumiknak is köszönhető, viszont a gumi szélessége bizonyos "hullámos" utakon hátrány néha, dehát erről legkevésbé a Ford tehet... Amúgy a gyárban lágy Continental gumikat raktak fel rá, a várakozásoknak megfelelően gyorsan szétkoptak :( Télire érdemes 195 széles 15 colost felszerelni, acélfelnivel együtt kerül annyiba, mint egy ugyanolyan márkájú 16-os abroncs. Más, gyárilag nem támogatott méretű gumikkal nem szabad kisérletezni, a futómű tutira megbolondul tőle.
No és a virsli pótkerék…:-s Hát én ahelyett egy normál méretű kereket hordok, amivel csak annyi a gond, hogy kb. 2-3 cm-rel kitüremkedik a helyéből és ezáltal a csomagtér padlótakarója is magasabbra kerül, tehát házilag ”után kell szintezni” az egészet. Egyszeri macerás meló, de ha volt már defekted külföldön hosszú út közben, akkor tudod, hogy megéri.
A 90 lovas dízelmotor a 215Nm-nek köszönhetően nem érződik erőtlennek, sőt a benzines sima 1,6-hoz képest kifejezetten dinamikus, de tanulni kell az országutakon előzgetést, mert itt nincs tartalékerő visszakapcsolásnál... A mini dízelekben hirhedten idegesítő turbólyuk itt szinte észrevehetetlen, egyenletesen húz a kocsi "normális" fordulatszámokon. A fogyasztása nagyon kiegyensúlyozott, ha nem hajtod szét és tudatosan használod a motorféket.
A legnagyobb negativum számomra az oldalszél érzékenység az autópályákon, 120 felett az addig nyugis úttartás billegősre vált.
Ha valaki többre is kíváncsi, ajánlom a fordfocus.hu c-maxos fórumát, ott ki lehet vesézni a témákat.
Hibalista
- Egyelőre minden oké.
Ide hordtam szervizbe
Petrányi, Üllői út.
A szervíz nem katasztrófa, de még egy nyamvadt kis olajcseréhez is egy héttel korábban kell bejelentkezni:(
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra 1,6 | Következő autója? | Mazda 3 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
