Fóka: egy józan választás
Szöveges ítélet
Közel két év és 28000 km után már le merem írni a tapasztalataimat, hogy legyen is alapjuk.
Aki ezt a típust veszi, valószínűleg a "nagy test - nagy élvezet" elvet vallja: elegendő, sőt kategórián felüli a hely utasoknak és csomagnak (ez főleg az alapot adó Focus-szal való összehasonlításkor feltűnő). Megemlítendő az ülések variálhatósága hátul: két utas sokkal kényelmesebben, nagyobb lábtérrel utazik, ha a középső részt hátrahajtja az ember a csomagtartóba és a két szélső részt hátrébb tolja. Ma már azért sok más típus is tudja ezt, dehát mégis csak egy 4 éves típusról van szó..
Az autó Ghia felszereltségű, plusz tetőablak és Bluetooth kihangosító. Előbbi csak kellemes, utóbbit kötelező felszereltséggé tenném.
Amivel nagyon meg vagyok elégedve: anyagminőség (az üléskárpit pl. nagyon jó, plüss), kezelőszervek logikusan vannak elhelyezve (semmi I-Drive, meg MMI hál´ Istennek), kézre áll minden (még a vészvillogó is, ami manapság már nem magától értetődő), a kormány jó fogású, a rásegítés (hidraulikus) tökéletes. Úttartás, kanyarstabilitás Fordos, 1szóval közel a tökéleteshez.
A szélzaj autópályán 120-130 felett átlagos, de ami a legjobb, hogy konstans marad, még 150-nél is ugyanannyi. A fedkomp nagyon pontos, bátran lehet rá hagyatkozni. A tempomat finomságát már többen dicsérték előttem, csak csatlakozni tudok: mai napig lenyűgöz. Jó dolog a komfortindex és a belső tükör mellé tett LED. Utóbbi miatt nem szükséges lámpát kapcsolni ahhoz, hogy lássunk valamennyire, ha sötétben matatunk az autóban.
Nekem nem hiányzik 1 hatodik fokozat, városban még az ötöst is ritkán követeli.
Ami negatívum: a pedálrendben a kuplung elég magasan van, rendesen emelni kell hozzá a lábat. A motort illetően a szokásos: ha már van fordulatszám (kb. 1700-1800), erő is van, az alatt néha veszélyesen "agyhalott". A váltó sajnos nem sikersztori (lehet, hogy csak kifogtam..), hideg motornál néha kifejezetten ragadós (ami még érthető lenne), viszont melegen is ragad, gyakorlatilag bármelyik fokozattal, bármikor előfordulhat, hogy nehézkes betenni. Sajnos azt kell mondjam, hogy a 2003-as évjáratú 1.6-os benzines Fiestám váltója extraklasszis volt ehhez képest, visszasírom néha.. Az ülések ergonómiája nem a legjobb, oldaltartás gyakorlatilag nulla. Cserébe viszont könnyen lehet ki/beülni.
Ami engem eléggé zavar, az a műanyagok "nyüszögése": fel voltam rá készülve, de még így is meglepett, hogy pl. padkára felhajtásnál milyen koncert van. Bár nem egy kategória, de a kétajtós Fiesta egy hangot nem adott ki ilyen szitukban..
Bosszantó: a grafikus kijelzőn semmilyen más adat nem látszik, ha pl. kifogyott az ablakmosó folyadék. Így a még megtehető km, a hőmérséklet stb. sem. Azért erre illett volna odafigyelni.
A Volvó párszáz eladott autó mellett megengedheti, hogy magyar nyelvű menüje legyen, a Ford meg többezer mellett sem: nehezen hihető.
Fogyasztás: nálam városban 6.8 normális használat mellett (a klíma csak keveset dob rajta), ez télen azért 1-1.5 literrel simán felmehet. Még mindig csúcs egy 1500 kilós autótól. Városon kívül 90-110 közt 4.5 körül, autópályán 130-nál 6.5 körül alakul. Nem érdemes hajszolni, aránytalanul megnő a fogyasztás a sebesség emelésével (köszönhetően a jó nagy homlokfelületnek).
Általánosságban: Nagyon szerethető, "felhasználóbarát" típus korrekt minőséggel. Hosszú utazásokra is ideális, de városban sem túl nagy azért. Szóval igazi mindenes, harmonikus külsővel és belsővel. Én olyan típust kerestem, ami megbízható és a középkategóriás kompaktoknál nagyobb helyet ad. Fontos, hogy szinte nagyobb kategóriákat megszégyenítő a motor csendessége: dízel létére halk + nem érezni remegést se a váltón, se a pedálokon.
A legutóbbi facelift semmilyen fontos változást nem hozott. A kicsit ráncfelvarrott külső alatt minden változatlan - ez pedig jelen esetben dicséret! Mostanában már elég sokat látok belőle, úgyhogy gondolom mások is hasonló véleménnyel vannak.
Összevetve más márkákkal, szerintem nemcsak megállja a helyét: kiemelkedően rossz tualjdonságai nincsenek, viszont erényből annál több. Szóval 1 józan választás.
Első szervíz 30.000.- körül volt, ez tűrhető.
Képek és frissítés később.
Hibalista
- még semmi
Ide hordtam szervizbe
Debrecen, Escort Autó Kft. Soha nem volt velük probléma, korrektek és segítőkészek voltak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Ford Fiesta 1.6 Trend | Következő autója? | egyelőre marad |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
