A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus C-Max (2004)

Focus C-Max 1.6 TDCI DPF 110 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Első és nem az utolsó német autóm

Szöveges ítélet

Szép Napot,

Általános:
Tizenöt évig használtuk ´Gumicukrot´, aki most eladósorba került. A felszereltsége aránylag egyedi, alapból Trend, de van pár nagyon kényelmes extra benne, így újlkori árához képest (5M) nagyon korrekt szolgáltatást nyújt.
Menettulajdonságok, kényelem:
Mint minden kis lökettérfogatú dízel méregzsák, 1200-es fordulat alatt sík úton veszít a sebességéből, csak visszaváltással lehet haladásra bírni.:) Ha 1200 és 1500 között közlekedünk vele, akkor nagypapásan, de nagyon kevés gázolajból kijövünk. Egy hátránya van: gyakorlatilag nincs vezetési élmény, ami meg van, az negatív: néha észvesztő sebességgel kell visszakapcsolni, ha elfeledkezünk arról, hogy éppen környezettudatosan vezetünk. 1500 felett 3500-ig hatványozódik a fogyasztás és a vezetési élmény is, kis gondolkodás után nagyon összekapja magát az autó. Utána már csak hörög. Előzéseknél nincs semmi gond, csak ezt a fordulatszám tartományt kell használni.
Talán a dízelmotor miatt kicsit alulkormányozott, de nem veszélyes, ha gáz van az ESP úgyis megfogja. Elsősorban esőben, lejtőn tempósan vett kanyaroknál avatkozott eddig be, meg persze havon, de az más tészta. A futómű már kicsit kopog, de amúgy remekül működik a magyar utakon is, a fékek is kitűnőek. A váltó az egyik legjobb a kategóriájában, nagyon jól eltalált helyen van, pontosan, nem túl hosszú úton jár. Érdemes venni bele elektromos kéziféket, amivel jár a 2 személyes könyöklő, azon pihentetve a könyököt nagyon kényelmesen lehet kapcsolgatni a városban. 2008 szeptemberében volt, hogy egy hétvégén kétszer kellett Csehországba mennem vele, és nagyon jól abszolválta. A leghosszabb utunk Aachen-be volt, még a német autópályákon is jól használható igazán kényelmes, gyors, megbízható autó.
Fenntartás:
Jó drága a szervíz, de 20000 km-ként van előírva. Az teljesen átlagos dízeleknél. A 40000-es szervízen elöl féktárcsát kellett cserélni, de az a dízelmotor súlya, meg az autópályás fékezések miatt (TILTSÁK KI A KAMIONOKAT A BELSŐ SÁVBÓL!!!) nyugodtan kivállasodhatott ennyi idő alatt, viszont úgy tűnik, hogy a mostani garnitúra megéri a 100000 kilométert. (Update: nem érte meg, 90.000-nél cserélni kellett, most vadiúj) (Update2: Kitiltották őket!!!) 140.000-ig bírta a harmadik garnitúra. Összességében a kezdeti kisebb-nagyobb nehézségek után évek óta nincs semmilyen probléma a kocsival.
A Ford kevesebb, mint 150.000 forintért +2 év garanciát adott, nagyon megérte, mert a részecskeszűrő önmagában több, mint a duplája lett volna ennek. A szervízzel nagyon elégedett vagyok, pontos, alapos, egy rossz szavam nem lehet.
Mostanára majdnem 250.000 km van az autóban, látszik rajta a használat, pár helyen be van horpadva, de a szervizek mindig rendben el voltak végezve rajta, semmilyen lámpa nem ég, kompresszió jó, továbbra is úgy csinál, mint ahogy szinte mindig az elmúlt 15 évben, indítom, megy, megáll. :)

Hibalista

- Kormányszervo-szivattyú - extra garancia által lefedett csere, de tréleres buli volt :( - Részecskeszűrő - Extra garancia nem vonatkozik rá, de mivel mégiscsak volt, a Ford bevállalta, de a szűrőcsere előtti regenerációs folyamatot ki kellett fizetni - egy tizede a szűrőcserének, úgyhogy egyik szemem sírt a másik meg nevetett. A motor vészmódba rakta magát, saját lábán ment a szervízig (ami hál' istennek csak 5 kilométerre volt) - Töltőnyomás szabályzó vákumszelep - Olyan volt a kocsi, mintha egy kispolszki motorját szerelték volna bele, de 3 nap alatt kisakkozta a szerviz, hogy mi lehet a baj - extra garanciában elkészült. Még az előző részecskeszűrő hibát javították, amikor elromlott, annál jobbat, hogy egy eleve szervízben lévő autó romlik el, nem nagyon lehet kívánni :) - EGR szelep - az minden ilyenben elromlik - Termosztát/vízpumpa - termosztát megadta magát, emlékeim szerint egyben kellett cserélni, de gyorsan orvosolták a problémát - Kopó alkatrészek (fékbetétek tárcsák aránylag gyorsan fogynak, kuplung 190.000 km-nél lett cserés) - Fényszórók - annyira matt lett, hogy utáltam, kicseréltem mind a kettőt

Ide hordtam szervizbe

Auto-Fort Ford Piramis amíg volt, most Külső Váci út.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Szentex - Gábor Áron utca, Szente Tomi nagyon megbízható, mindenkinek ajánlom, lehet hogy nem elsőre lett kész a verda, de sosem szerelt bele felesleges dolgot.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? swift 1.3 glx Következő autója? Jazz 1.5 e-hybrid
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus C-Max 2004 (2004)

További ítéletek (147 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)