Első és nem az utolsó német autóm
Szöveges ítélet
Szép Napot,
Általános:
Tizenöt évig használtuk ´Gumicukrot´, aki most eladósorba került. A felszereltsége aránylag egyedi, alapból Trend, de van pár nagyon kényelmes extra benne, így újlkori árához képest (5M) nagyon korrekt szolgáltatást nyújt.
Menettulajdonságok, kényelem:
Mint minden kis lökettérfogatú dízel méregzsák, 1200-es fordulat alatt sík úton veszít a sebességéből, csak visszaváltással lehet haladásra bírni.:) Ha 1200 és 1500 között közlekedünk vele, akkor nagypapásan, de nagyon kevés gázolajból kijövünk. Egy hátránya van: gyakorlatilag nincs vezetési élmény, ami meg van, az negatív: néha észvesztő sebességgel kell visszakapcsolni, ha elfeledkezünk arról, hogy éppen környezettudatosan vezetünk. 1500 felett 3500-ig hatványozódik a fogyasztás és a vezetési élmény is, kis gondolkodás után nagyon összekapja magát az autó. Utána már csak hörög. Előzéseknél nincs semmi gond, csak ezt a fordulatszám tartományt kell használni.
Talán a dízelmotor miatt kicsit alulkormányozott, de nem veszélyes, ha gáz van az ESP úgyis megfogja. Elsősorban esőben, lejtőn tempósan vett kanyaroknál avatkozott eddig be, meg persze havon, de az más tészta. A futómű már kicsit kopog, de amúgy remekül működik a magyar utakon is, a fékek is kitűnőek. A váltó az egyik legjobb a kategóriájában, nagyon jól eltalált helyen van, pontosan, nem túl hosszú úton jár. Érdemes venni bele elektromos kéziféket, amivel jár a 2 személyes könyöklő, azon pihentetve a könyököt nagyon kényelmesen lehet kapcsolgatni a városban. 2008 szeptemberében volt, hogy egy hétvégén kétszer kellett Csehországba mennem vele, és nagyon jól abszolválta. A leghosszabb utunk Aachen-be volt, még a német autópályákon is jól használható igazán kényelmes, gyors, megbízható autó.
Fenntartás:
Jó drága a szervíz, de 20000 km-ként van előírva. Az teljesen átlagos dízeleknél. A 40000-es szervízen elöl féktárcsát kellett cserélni, de az a dízelmotor súlya, meg az autópályás fékezések miatt (
A Ford kevesebb, mint 150.000 forintért +2 év garanciát adott, nagyon megérte, mert a részecskeszűrő önmagában több, mint a duplája lett volna ennek. A szervízzel nagyon elégedett vagyok, pontos, alapos, egy rossz szavam nem lehet.
Mostanára majdnem 250.000 km van az autóban, látszik rajta a használat, pár helyen be van horpadva, de a szervizek mindig rendben el voltak végezve rajta, semmilyen lámpa nem ég, kompresszió jó, továbbra is úgy csinál, mint ahogy szinte mindig az elmúlt 15 évben, indítom, megy, megáll. :)
Hibalista
- Kormányszervo-szivattyú - extra garancia által lefedett csere, de tréleres buli volt :( - Részecskeszűrő - Extra garancia nem vonatkozik rá, de mivel mégiscsak volt, a Ford bevállalta, de a szűrőcsere előtti regenerációs folyamatot ki kellett fizetni - egy tizede a szűrőcserének, úgyhogy egyik szemem sírt a másik meg nevetett. A motor vészmódba rakta magát, saját lábán ment a szervízig (ami hál' istennek csak 5 kilométerre volt) - Töltőnyomás szabályzó vákumszelep - Olyan volt a kocsi, mintha egy kispolszki motorját szerelték volna bele, de 3 nap alatt kisakkozta a szerviz, hogy mi lehet a baj - extra garanciában elkészült. Még az előző részecskeszűrő hibát javították, amikor elromlott, annál jobbat, hogy egy eleve szervízben lévő autó romlik el, nem nagyon lehet kívánni :) - EGR szelep - az minden ilyenben elromlik - Termosztát/vízpumpa - termosztát megadta magát, emlékeim szerint egyben kellett cserélni, de gyorsan orvosolták a problémát - Kopó alkatrészek (fékbetétek tárcsák aránylag gyorsan fogynak, kuplung 190.000 km-nél lett cserés) - Fényszórók - annyira matt lett, hogy utáltam, kicseréltem mind a kettőt
Ide hordtam szervizbe
Auto-Fort Ford Piramis amíg volt, most Külső Váci út.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szentex - Gábor Áron utca, Szente Tomi nagyon megbízható, mindenkinek ajánlom, lehet hogy nem elsőre lett kész a verda, de sosem szerelt bele felesleges dolgot.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 15 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift 1.3 glx | Következő autója? | Jazz 1.5 e-hybrid |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
