Egy józan választás egyter? témában!
Szöveges ítélet
Új focust néztünk a családdal, amikor a szalonban beültem egy C-max-ba és azt, mondtam IGEN na ez kell nekünk, és nem bántam meg...
Persze nem csak ez döntött a Ford mellett, hanem a nagyon kedvez? biztosítási tételek, alkatrész árak és szervizperiódusok (nagyszervíz 120ekm). Sajnos hitel ketyeg a kocsin, ezért fontos volt számomra(gondolom másnak is) az autó fenntartási költsége.
Igazából kedvezménnyel (500eFt.) plusz az egyéb alkudozással 80eFt. különbség volt az új focus árához képest szerintem nem volt kérdéses, hogy megérte a választást.
Tágas beltér jó kilátás elegend? lábtér hátul is.. Jómagam 193cm/110kg vagyok és kényelmesen elférek benne el?l és hátul is. A hátsó ülések azért nem olyan tutik... Sok rakodó, tároló hely van benne ötletes jó az ergonómiája a bels? térnek.
Picit sok a m?anyag, de nem kellemetlen, a könyök támasz ami az üléshez kapcsolódik nagyon rövid szinte használhatatlan és csak a vezet? üléshez jár kár érte. A kompletebb könyökl? az elektromos kézifék csomaggal +100eFt.-ba kerül...A kárpit igényes, de üléshuzatot a Ford nem árul ehhez a típushoz, legalább is nekem ezt mondták.
A gyári CD-s rádió 6 hangszóróval szépen szól, gondolom a Sony biztos jobb lehet de azt nem hiszem hogy plusz kb100eFt.-ot megér...
A méretei csalókák, cm-re ua. a hossz adata mint az új 5 ajtós focusnak szóval nem a kombi kategória de a magasságának, szélességének köszönhet?en az utastér és a csomagtartó is lényegesen nagyobb.
Digit klímát, ködlámpát kértem extraként.
A klíma nagyon kellemes, nem huzatos, nem hangos és megfelel? teljesítmény?, ami jó dolog, hogy kétzónás, és hátsó befúvással is rendelkezik. A ködlámpát még élesben nem használtam, de teljesítménye (35w) szerintem nem túl sok...
A Trend felszereltség amúgy elég gazdag, átlag felhasználó számára elégséges.
Menetkomfortja, nagyon jó az 1.6-os 100le motor kicsit gyenge a kocsihoz, de azért nem mondanám lomhának. Aki teheti azért 1.6 VTC motorral rendelje mivel csak 80eFt. az árkülönbség. (természetesen a dízelek az ultimate megoldások csak hát azért 800eFt.-ot - 1.6 TDCI - kell leperkálni pluszba...)
A végsebessége úgy 180 körül van, de utazóba inkább 140-150 az ajánlott persze nem nálunk :-) már csak ezért se, mert a magas kaszni nem ideális a száguldozásra én egy kicsit labilisnak, szélérzékenynek találtam nagyobb sebességnél. A gyári 195/65R15 P6000-es kerekek jó útfekvést biztosítanak.
Az átlag fogyasztása gyári adatok szerint 7,5, nekem ezt még nem sikerült soha elérnem... 8,5 - 9,5 között mozog, pedig nincs meghajtva... Visszavittem a szervizbe, azt mondták nincs hiba a computer szerint, várjak, majd 10ekm körül beáll a fogyasztása. Na ezt kétlem, de ne nekem legyen igazam :-)...
Volt pár apró hibám (lásd hibalista) amit a szervizben készségesen javítottak.
Mindent összevetve, aki ilyen kategóriájú autó vásárlásán gondolkodik, annak érdemes megfontolni a C-max-ot ..
Hibalista
- Légzsák kontroll lámpa világított - (típushiba) szerviz javította
- Digit klíma LCD panel elhomályosodott - gariba csere
Ide hordtam szervizbe
Autonett Gubacsi híd Csepel (eddig korrektek voltak)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
