Csinos családi jármű - csak ne kerregne
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem...
Ez egy célszerszám. Nem fogja soha tinédzser fiúk szobáit díszíteni a plakátja! Akinek családja van, annak ez a kategória való. Ebben a kategóriában pedig szerintem a formásabb darabok közé tartozik a C-Max. Nem, ez valóban nem 7 üléses, de lássuk be: azok a kompakt egyterűek, amikben van 7 ülés (pl Zafira) valójában 5 személyesek, a +2 csak szükség-ülés! Ez őszinte jármű, tényleg csak öten lehet beleülni, cserébe a megjelenése szerintem sokkal jobb, arányosabb. (Ízlésről nyilván kár vitatkozni, nekem tetszik a formája.)
Amikor megvettem, kifejezettem imádtam! Ilyet kerestem, mindent tudott, amire nekem szükségem volt. Az akkoriban gyártott motorok közül ez a legpraktikusabb választás: nincs benne részecskeszűrő, de elég erős. 115 ló nyilván nem egy versenyautóhoz méltó szám, de családot mozgatni több, mint elég.
Nekem ez volt életem első dízel járműve és egyelőre úgy érzem az utolsó is! Erős motor van ebben, de amolyan modern dízelesen erős: lassan épül fel a nyomaték, aztán hirtelen fogy el és akkorra már kellemetlenül hangos is. Szerintem ez a konkrét példány semmivel nem rosszabb, mint bármelyik másik, nekem úgy egyáltalán a dízellel lett gondom. Általában hangosak (még ha az enyém nem is tartozik a hangos példányok közé, állítólag szép a hangja dízelhez képest), a turbó miatt várni kell az erőre, büdös a kipufogógázuk (nekem legalábbis csípi az orromat), kormot okádnak (ebben nincs DPF) és tele vannak a modern dízelek űrtechnológiával. Már egy 4-6 éves példányban is annyi minden romolhat el, amiből nagyon könnyen összejön az autó ára: lendkerék, nagynyomású szivattyú, porlasztócsúcs, turbó, DPF (már amelyikben van). Nekem csak a lendkerék jutott ki eddig, de az is lenullázta kb. 1.5 évi fogyasztás-különbözetemet egy hasonló benzinessel összehasonlítva.
Alapjában véve nem panaszkodok: csupa kopó alkatrészt kellett cserélni benne, bár így mindent összeszámolva nem érzem annyira kifizetődőnek a dolgot.
Ami tetszett: kényelmes plüss ülések, variálható hátsó üléssor (a két gyerekülés 4 személyes üzemmódban annyira hátul van, hogy a gyerekek nem tudják rugdosni az első sor háttámláját), könnyű berakni a gyerekeket, van gyerekfigyelő tükör és ami a kedvencem: a szélvédő alatti felhajtható rakodóhely. Én ide behúzattam egy szivargyújtó csatlakozót és a GPS töltője ott lakik. Remek dolog kár, hogy már a facelift-es C-Max-ban sincs ez benne!
Ami nem tetszett: dízelség. Lehet ha benzinest vettem volna, akkor a fogyasztásra panaszkodnék...
Fogyasztás: városban általában 7.x litereket evett, autópályán 120-nál 5.5 körül. Szerintem korrekt, pedig nekem bizony elég nehéz a lábam!
Nem azért szeretném eladni, mert utálom, vagy mert nagy gondom lenne vele. Inkább azért, mert meguntam. Másra vágyok. Az emberi természet már csak ilyen!
Hibalista
- Üzemanyagszűrő 12k (utángyártottat senki ne vegyen!) - Lendkerék: kb 250k - EGR-szelep: dugózva lett, mivel a csere kb 140k lett volna. - Izzítógyertyák: 30k - Egy turbócső: 19k - Féktárcsák/betétek: 50k - Első gátlók: 40k - Néhány szilent: 25k - Ékszíj: 45k (feszítőkkel) - Akkumulátor: 25k
Ide hordtam szervizbe
Ismerős szerelő Debrecen-JózsánMivel Ford specialista, ezért minden szegletét tökéletesen ismeri a típusnak, nagyon elégedett vagyok vele!
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Cromax szervíz - BudapestKicsit drágák, de legalább mindent be lehet szerezni náluk gyári alkatrészekből is!
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 79000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Jazz | Következő autója? | E61 - benzines |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
