Családi autó - fakír gyerekeknek
Szöveges ítélet
Nos, tényszerű leszek, nem szaporítom a szót. A véleményem mindig valamihez képest értendő, de van összehasonlítási alapom, tucatnyi márka több típusát ismerhettem meg, sok százezer kilométer alatt (céges autókra gondolok).
Pozitívumok:
-hihetetlenül jól fekszi az utat, kormányozhatósága páratlan, főleg a kanyarokban. Kifejezetten jó vezetni ezt az autót.
-magas építésű, így anyósom is kényelmesen ki/be szállhat (bár ez lehet, hogy inkább negatívum...?!)
-jól variálható hátsó üléssor
-a szemnek nagyon kellemes belsővel bír, de túl sok a műanyag (ezt próbálják azzal enyhíteni, hogy állítólag antiallergén anyagokból készült. Hja...), a középkonzol is kifejezetten elegáns
-praktikus tárolórekeszek, rejtekhelyek, főleg a szélvédő mögötti térkép/irattartó jópofa és méretes
-a könyöktámasz -ellentétben néhány más típussal- ideális pozícióba állítható, és nagyon kézre esik a váltó, ami ügyesre sikerült
-az állítható deréktámasz jó a gerincbetegeknek is, és az egészségeseknek is - de miért nem alapfelszereltség mindkét oldalon?
Negatívumok:
-a csomagtartó látszatra nagy. Látszatra...!
-a kalaptartó nagyon pelenka, esernyőnél nehezebbet nem bír
-ha első indításra nem indult, akkor csak a tizedikre
-a hátsó ülések kifejezetten és iszonyatosan kényelmetlenek, kemény fapados a kialakításuk, élettanilag totál helytelen tartásra kényszeríti az utast. A gyerekeim panaszkodtak is hosszabb, de középtávú utakon is. Sajnáltam őket. A vezető ugyan nem panaszkodhat, de már az első utasülés is problémát okozhat hosszabb távon. A hátsók, mint mondtam, borzasztóak. Az egyik ok, ami miatt megváltunk tőle ez volt.
-a csomagtartó ajtaja időnként nem csukódott. Mondjuk kellett hozzá esetenként 10-20 kísérlet, mikorra sikerrel jártam, pedig műszaki ember vagyok. A szervizben se sikerült optimálissá tenni, mondjuk olyanná, hogy becsukódjon.
-a fogyasztása kifejezetten magas volt (10,5), pedig nem indokolja a vezetési stílusom. Ezen se sikerült javítani szervizeléssel. Most dízel van 6 literrel...
Hibalista
- Kezdetektől zörgött valami kb.90/100-as tempótól a B-oszlop környékén mindkét oldalon. A szervizben semmit se tudtak tenni ellene.
- 2 hét után: Bal visszapillantó tükör hosszában elrepedt reggelre...(11.000.-Ft)
- 6 hét után: Jobb visszapillantó tükör hosszában elrepedt, megint csak reggelre... (újabb 11.000.-Ft)
- 4 hónap után: a gyári cd-s rádió kb. fél, vagy egy percenként elhallgat kb. 5 másodpercre, ergo élvezhetetlen minden rajta, nem tudták megcsinálni a szervizben
- 4-5 hónap után kezdett zörögni az első ülések háttámláján lévő pohártartós asztalka. Mindkettő. Egy szivaccsal kitámasztottam (alátettem), de miért nem lehet ezt gyárilag véglegesen jóra gyártani?
- 6 hónap után:
- -a hátsó ablakmosó meghalt, csere (garanciában)
- -az aljáról különféle burkolatok váltak le folyamatosan anélkül, hogy bármire ráhajtottam volna, vagy bármin is áthajtottam volna. Ez történt a sárvédő gumival és a kerékdobon belüli burkolattal is. Érdekes...
- Kb. négyhavonta izzócsere az első fényszórókban (bal/jobb/bal/jobb, mint a seregben). Az izzók cseréje csak hosszabb szerelési gyakorlattal rendelkezőknek megy...!
- 1 év után néhány hét alatt, szépen darabonként lepotyogott a hátul lévő c-max felirat. Nem nagy valami, de akkor is miért?
- -Ha ablakmosó folyadék utántöltése után esetleg nem csukom vissza a beöntő nyílás fedelét, akkor a motorháztető a lecsukásakor letöri azt. Az én hibám, mert elfelejtettem visszacsukni azt a kis kék fedelet, de attól még maradhatott volna nyitva, ha nem töri le a motortér teteje, legfeljebb párolog a mosófolyadék, de legközelebb biztos észreveszem és lecsukom. Így kétszer törtem...
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány, Szeged
(mellesleg: a kötelező szervizek olcsóbbak voltak olajcserével, pollenszűrőcserével stb.-vel itt a Fordnál, mint előző autónknál, a Suzukinál...)
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Csikota Tamás, Szeged, Szöri utca
Korrekt árak, korrekt alkatrészbeszerzés, korrekt, megbízható munka.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | WagonR+ | Következő autója? | Peugeot 307 SW (Kombi) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
