AMO szappan maxi kiadásban - színtelen és szagtalan
Szöveges ítélet
Citroen után nem túl kényelmes ülések, kicsit rövid ülőpad. Alsóbb helyzetben kényelmesebb, felül kevésbé - sajnos, pedig hát az emberfia egyterűmagasságokban szeretne utazni. De figyelem ez MAX csak a kompakt egyterű kategóriában fityeg (ez lenne a c?). Kevéssé hasznáható deréktámasz.
Unalmas germánság, amerre a szem ellát. Vagyis enterriőrgondoskodásból cirókaminusza lesz aki sokat lakik benne. Ez mindenképp minuszpontokat érdemel.
Könnyen karcolódó matchboxműanyagok a lábtérben és a csomagtartóban (Ezt azért egy 4.1mFt-s autótól nem vártam volna - trend felszereltség ). Ajtók belső borítása műanyag, amelyet a fordpíár ezen brénsztormjáért prémiumban részesített dolgozója/heréje úgy tálalt fel a prosiban, hogy a beltér allergénmentes! Könyöklő valamiért az Aldebran rendszer homo ludenseinek lett szánva - én balkezem legalábbis az övvonal, vagy mi, no ajtó üvegezéskezdeténél szoktam volt pihentetni, ha jobb kézzel vezetek (Lehet hogy túl rövid a felkarjaim egyike ehhez?).
Ha bal kézzel vezetek, akkor a micimackóláb (germanicus terminológia szerint karrthomas) nagyjából használható is, de ezt egy lefogyott micimackóról (ha létezik ilyen) vágták le az biztos....
Megbízhatóság jó - hiába a németországi törökök egész jól összerakták.
Mindenhova elvitt. Folyadékutántöltések voltak csak. Meg persze a két kötelező, amikor eljött a ciklus.
Ez sok pluszpont.
A rövidebb váltóáttételezés miatt magasabb fordulat autópályautazón (ua, motor mint a Focusban, de nagyobb szappandoboz jár hozzá ugye), kicsit csökkenti a komfortérzetet. Futómű enyhén kemény, de a nagy és magas testet valamivel az aszfalton kell tartani hogy ne billegjen.
Kétszer megijesztett kisebb elsokalásokkor, de nem billent és gázelvételre az orrtolás megszűnt - nem lett probléma.
3 gyerekülés kacagva elfér. Az asztalkák kisebb gyereknél kevéssé használhatóak (nem érik el rendesen). A közepén lévő pohártartó teljességel alkalmas minden olyan gyermekholmi lepogyogására, amelynek átmérője a félitteres palack mérete körül van (gyerekpalack is átesik persze)
1 évesen elkezd zörögni bennük a rugó (típusjellegzetesség). Anyós szélvédő alatti rakodótálcája csak az unalom vagy a derék megtörésére alkalmas, max. egy kockásfüzet vagy egy aláírási címpéldány tárolására alkalmas, csak el ne felejtsd hogy oda raktál valamit. Hátsó lábtérben található rakodórekeszek a ritkán kellő eszközök tárolására alkalmasak csak, hiszen kinek van kedve a koszos tálcák alá kototrászva kivenni akármit is. Csomagtartó megfelelő méretű, ami persze az ülések variálásával nagyítható
Kalaptartó hamar fárad - vigyázat - csak kalapokhoz használjuk, ahogy azt neve is mutatja!
Izzócsere hátsó lámpában: nőgyógyász kézügyességel rendelkezők - előnyben - azért néhány jó eszköz se árt hozzá a klinikáról. De kolléga elmondása szerint elől se túl jó a helyzet, ez van a mai kocsiknál....
Ablakmosó kupakfedeles első eleme (gagyi műanyag), elfáradott másfél év után.
Alapmotor (100 LE 1.6-os) egy családos megfontoltnak elegendő. Szemből közel-nagy-kék-IFA, oldalt tacskómatricás-kamion előzéses pozitúrában viszont kikapcsolandó (legalábbis ajánlott) a közelebbi kontaktusok elkerülése végett.
Fogyasztása megfelelő. Nem kímélve 30/150-es vérnyomásnál (Bp belváros 30km/ó, ottópálya 150) klimatizált vezetőfülke esetében sem ment 8.5 fölé.
Nemrég kipróbált - tojásosnokedli vezetési stílus esetén lemegy 8l-re ugyanezen viszonylatban (feledugós, felepályás).
Elektronikus gázpedál érdekessége, hogy padlónyomott állapotú pedál esetén azért végiggondolja hogy milyen lehetőségek vannak még az űrugrás alternatíváiként és utóbbiak közül választ az esetek 40%-ban.
Egyesből kettesbe váltva az elektronyika megtartja a fordulatot (rövid ideig), hála ez euromotor-előírások miatti kényszernek. Ennek persze az a következménye, hogy néha úgy váltasz
a, ideges leszel egy Lacikabogárka-ízeltláb mértékben (dugós Nagykörutazás [Oktogontól Budára] esetén ez persze összeadódik és kiad egy szarvasmarha felsőlábszárt)
b, frisspapíros-bogárlénynek érzed magad, aki Té betűt hord a hátán pöttyök helyett.
Váltó pontos, egész gyors, pluszpont neki. Egyébként száraz és tiszta érzés. De lehet hogz ez csak a bőr váltógomb miatt van.
Gyári kétdines zenélődoboz közepesminőségű zajkeltéssel, le is cseréltem volna kapásból, ha a takarókereta középkonzolra nem 5eFt (ugye a legtöbb fejegység 1 DIN-es...), minuszpont.
Az AMO-max:
rutinkézmosáshoz megfelelő, észre sem veszed - amíg csak a WC-ben használod: elegendő
Hibalista
- 1 hónapos korában tönkrement a generátor.
- 1.5 évesen lefáradt az ablakmosóbetöltésre szolgáló kupakosnyilás-műanyagborzalom.
- Azóta semmi.
Ide hordtam szervizbe
A generátorhiba miatt a fóti Cora melletti Ford Szeleczky-hez szállította tréler. A generátorcserére egy egész hétre volt szükségük. Ami ennél is nagyobb gond -megnyomták a jobb első ajtót - 8 feketepont. De legalább elismerték, amikor felfedezés után (pár km) visszavittem- 3 feketepont levona, marad 5.
A kötelező szervízeket, a Ford Solymár végezte, cammogós tempóban, mondjuk legyen 5. Az ötös átlag így ki is kijön.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | BX | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
