A tüzes félterü
Szöveges ítélet
Először is.
Ez az Én saját véleményem és tapasztalatom. Nem akarok ezzel senki megbántani!(csak akit muszáj)
Másodszor!
Nem akartam Fordot venni soha!
De valahogy még is sikerült!
Egy rokonom kereskedésében láttam meg. A formája valahogy akkor nem fogott meg, de idővel meg lehet szokni.
Előtte egy Zafirával "jártam". Sokat mentem autópályán, de az "1,6 nemmegy" nagyon szurkálta az ózonlyukat meg a buxámat is. Meg nagyon sokan "köszöngettek" hátulról. Kényelmes és nagy volt, mint a bendője.
Szóval, megláttam, kipróbáltam (mármint a szímekszet) és nagyon ment.
Belül is tetszett, ugyan jóval kisebb volt, de MENT!(pápá 320d)
Kérdeztem:
-Mindegyik így megy?
-Nem ebben vagy egy kis "madárhang" is köbö + 30-40 paci.
Nagyon ment! Mármint a "doboz"-hoz képest.
-Kijjé volt az autó?
-Egy doktornőé volt, aki balesetet szenvedett és az egyik lábát nem tudja használni, ezért automatát vett.(Andersen)
-Ja...!
Mindegy! Rokonban bízik az ember, megvettem.
Otthagytam a zafit helyette. Nem akarta elhinni ,hogy 92000 km van egy 12 éves autóban. Mondtam neki, hogy 18000-rel vettem egy idős házaspártól.(Valóban!)
-Ja...!
Csere megvolt, pénz elintézve. Irány haza (180).
Kábé 2 hónap múlva a családdal (1+1+2gy) mentünk kirándulni.
Megálltam egy parkolóban pihenni-enni. Napon volt csak hely, de később találtam árnyékban is. Elindultam és akkor elkezdődött....
Csörgés-zörgés-sípolás-zúgás-FÜST
Megálltam, motortérnyitás(na erről majd később) füstölt mint trabant hegyen, majd elkezdett égni. Gyorsan ásványvizet elő és locsoltam. A tűz megszűnt úgy 3 liter múlva, de még mindig sercegett.
Telefon - ilyenkor mi van?
Aksisarút vegyem le! MIVEL? Csak kés meg villa volt nálam. Kértem egy buszostól 10-es villáskulcsot, de annál sem volt. ÉRTED BUSZOSNÁL!!?? Mindegy, voltak még a parkolóban mások is. Kaptam egyet, gyorsan leszedtem és megszűnt a hangosfüst.
A generátor lett zárlatos. Egy 135000 km-es autóban?
Mindegy!
Szállítás 40pénz, generátor 90pénz.
Rokon gariban felét állta. Rendes volt.
Majd kábé 10000km múlva zúgott a hátulja. Kerékcsapágy megadta, majd vitte magával a fékbetéteket is. Annyira felmelegedett, hogy beállt a jobb hátsó kerék, a fékpofák meg rásültek a tárcsára.
Csapágy 60pénz, fék 25pénz
Na ekkor kezdtem megutálni a MEX-et. Nagyon!
Soha egyetlen autómra nem költöttem ennyit!! (kötelező dolgokon kívül)
El akartam válni!!
A csomagtérnyitó folyamatosan tönkremegy. Elmentem egy márkakeribe (kiráz a hideg) , hogy veszek egy új kapcsolót.Nem vettem!! 17PÉNZ!! EGY KIS KAPCSOLÓ!!!
Otthon szétszedtem és lőn volt benne egy kis mikrókapcsoló.
Rákerestem a hálón és találtam 250FT-ért.
Egyszerre kettőt vettem belőle mert ugye eccerélünk...!
Kicseréltem és működött!!! (nesze Ford)
A motortérnyitó kitalálójával szívesen beszélgetnék egy toronyház tetején!!!(Fordosok tudják miről beszélek)
Egyszerűen nem lehet normálisan kinyitni vele. Mindig elkopik, beragad, elfordul.XAR! Folyamatosan javítom (Patex ragasztó!!)
Az első lámpák brutálisan bemattultak. Xenonos a kicsike, de pacihímvesszőt sem láttam vele.
Polírozás, de semmi változás. Próbaként vettem egy új pár Xenont és most szupi.
Az autómata lámpamagasság állítás folyamatosan "bólogatott". A szembejövők mind azt hitték, hogy mérnek. Hát megköszönték és lassítottak.
Megjavítottam speciális "energiasugárral". Belerúgtam a lengőkaron található
magasságérzékelőbe. Lám megjavult!
A csomagtér világítás meg nem működik. Ez is BUS-os (ennél sincs kulcs)-he?.. (xar volt mi?)
Néha világít, ilyenkor mindig lefényképezem. (3 kép van már).
Viszont azóta (55000km) semmi. Érted semmi.
????
Napi szinten autópálya 150km/nap.
Fogyasztás 65deci/100000cm igaz ,hogy a compúter 5,2-őt mutat. Kicsit optimista a drága.
Hát a kocsiról egy kicsit:
Először a rosszakat:
Egyterűként árulták, de szerintem csak félterű. Sokkal kisebb mint a Zafi. Bocs, hogy mindig ezt emlegetem, de ilyenem volt!
Hátul fapados.Nagyon!Nagyon!
A csomagtartónak akkora pereme van, hogy fel lehetne tölteni a hátulját vízzel, és pancsi. Na ezen a "hegyen" kell minden csomagot átemelni.MIÉRT?
A kapcsolók VW-ből vannak (gyári) és kopnak.
A váltógomb vásárláskor még bőrös volt, most már csak sima műanyag. Megnyúzódott.
A kormány is kezdi. Lehet, hogy valami vírus megtámadta...
Az elektromos kézifék burkolata kiesik.
Nem tudok rá nemnyikorgó ablaktörlőlapátot venni.
Jobb hátra semmit nem látni ki belőle. (kicsit zavaros)
...ja és akkora fordulóköre mint egy csőrős szkániának!
Na mos a jók!
NAGYON MEGY!!!
Elől baromi kényelmes.
A kardánbox (...ha nem is hátsókerekes miért hívják így?) nem nyomja a lábamat mint sok autóban (6)
A szélvédőfűtés, na az kőnig.
A futómű nagyon jó. Feszes és jól csillapít. Már ha a nem a magyar utakon használom.
A műszerfal nincsen túlzsúfolva mint a mai kocsikon. Egyszerű és átlátható. Nincsen semmi felesleges gomb vagy kiálló bütyök!
A lendkerék még bírja!!!
A tempomat egy igen jó dolog, csak ilyen kocsit fogok venni ezután!
Mármint tempósat.ÉRTED TEMPÓSAT! HA-HA!
Szóval 100-nak is 1 az eleje, ez a kocsi nem rossz kocsi.
..de szerintem ez már kb 7,5-szer megkerülte a földet!
Hibalista
- Generátor 90 pénz + szállítás 40 pénz - Hátsó kerékcsapágy 60 pénz - Hátsó féktárcsa+betét 25 pénz - Csomagtérnyitó - saját javítás - Csomagtér világítás - még nem sikerült megcsinálni - Motortérnyitó - folyamatosan küzdök vele - + egyéb kopó alkatrészek (szilent,gömbfej...stb)
Ide hordtam szervizbe
Nem hordom szerelőhöz, megoldom magam.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Zafira 1,6 nemmegy | Következő autója? | S-max |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.7/10) |
