A megbízható, kényelmes munkatárs...ez sajátnak is kéne
Szöveges ítélet
Egy Focus I 1,8tdi kombiból ültem át a C-Maxba, mindegyik cégautó volt. Nagyon örültem, hogy a főnököm rábólintott a váltásra, mert a régi fóka ülése számomra nagyon kényelmetlen volt. A C-Max ülése nagyon kényelmes, bár az ülés pozició elsőre magas, de idővel meg lehet szokni. Az új Focus-ból visszaülve is nagyon kényelmes. Nagyon jó a deréktámasz, törjön le a keze annak, aki az új Focus II Trend végső alapfelszereltségi listáját úgy jóváhagyta, hogy ez kimaradt belőle. Remek a kartámasz és a sebváltó elrendezése. A sebváltó amúgy is az egyik legjobb a kategóriájában, ha nem a legjobb. Két ujjal lehet bepöccinteni bármelyik fokozatba. A kormány szinte végtelen határok között állítható, jó fogású és jól kormányozható az autó. A futóműve jó, mint minden Ford-é, de a magas építés miatt gyors kanyarokban azért billen egy kicsit a kasztni. A hátsó ülések variálhatósága szenzációs. Ha csak ketten ülnek hátul, hátradöntve a középső ülést, a két szélsőt kicsit hátra és középre csúsztatva fejedelmi kényelemben lehet ott utazni. A szélvédő fűtést minden autóba kötelezővé kéne tenni, de eddig csak a Ford-nál találkoztam vele. Párás vagy fagyos időben nincs ennél jobb.
A csomagtartónyílás hatalmas, sima ügy egy mosógép elcuccolása.
Az 1,6-os, ki tudja milyen arányban Ford vagy Peugeot dízel halk, a motor 110 lóereje nem rossz, de egy két kilóért vesztegetett elektromos okosság csodát tett vele. A szaki szerint 130 ló lett a ménesben, és 240Nm helyett 280Nm lett a forgatónyomaték. 2000-es fordulat felett lett igazán meglepő az ereje. A fogyasztás is kevesebb lett néhány decivel normál tempónál. Eladás előtt ki lett véve a doboz, és akkor volt igazán érezhető a különbség. Nélküle elég hervatag lett a motor. A 160000Km elérésekor már mindenhol könnyezte az olajat, ahol csak elképzelhető, hogy olaj jár a motorban, és ott is, ahol nem.
A fogyasztása remek, igazából csak a sok autópálya rohangálás miatt lett 5,5l az átlagfogyasztás. Autópálya nélkül simán elmegy 5l alatt is, nagyon "normális" vezetéssel.
Jobb, mint a Focus II, nem szabad rá sajnálni a kicsit több pénzt!
Hibalista
- 20000Km hátsó ajtó elektromos zár, garanciában cserélve
- 60000Km féltengelyek, garanciában cserélve
- semmi más
Ide hordtam szervizbe
For Top Kft. Győr
9 pont, mert néha várni kell az alkatrészre néhány napot ( mai multis betegség, nem alkatrészben tartják a pénzüket, mindenhol így van )
11 pont a lelkesedésért és segítőkészségért, amivel minden alkalommal találkozom, szinte már baráti a viszony a munkafelvevőkkel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus I 1.8tdi kombi | Következő autója? | Ford Focus II 1.6tdci kombi céges...én C-Maxot akartam |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
