A marketingje sokkal jobb...
Szöveges ítélet
A lényeggel kezdem.Ilyen rossz autóm még nem volt.Sajnos beleszerettem a formájába, a tágasságába ami a használat során kiderült,hogy nem is olyan praktikus mint amilyennek látszik.No meg a motorjába ami kb.15000 km-ig nagyon erősnek tűnt,utána fokozatosan vesztett erejéből.Szomorú,hogy a Ford úgy hirdet: minőség,megbízhatóság, FORD. Persze mindez mihez képest? Ha valaki egy Suzukiból ne adj Isten régebbi akár keleti vagy lestrapált nyugati autóból űl át biztos igaz lehet a szlogen.
Akkor most arról, hogy miért így kezdtem a véleményalkotást? 8000 km gyakorlatilag autópályán megtett út után ill. közben folyamatosan kopog a jobb eleje,majd a bal is.Irány a szervíz, ahol közlik: semmi baja.
Újabb 2000 km kényszer,irány a szervíz,most már nem tudnak levakarni,segédirányítókar csere. Az autó továbbra is kopog,de a vezető mellett lévő ablak 110km/h körül és nagyobb sebességnél úgy zörög,hogy a futómű kopogását nem lehet hallani.Szóval kivárom a 20000-es szervízt,leírom a hibalistát ami kiegészűl a csomagtérajtó zárjának működésképtelenségével, és a fogyasztás jelentős megemelkedésével miközben a motor az erejét elvesztette.
Néznek rám, hogy mit akar ez a fazon,hisz ez csak egy 5,5 milliós autó. Azt tanácsolták ez ilyen ezt így kell használni, meg tankoljak prémium üzemanyagot.
Ebben lehet valami, hihetetlenül érzékeny volt a gázolaj minőségére.
A szervízben ekkor megtalálták a futómű hibáját: "a rugó nem volt a helyén, kiugrott a fészkéből" én meg majdnem a bőrömből, hogy ennyire hülyének néznek. Megjegyzem, hogy a szervízkönyvbe egyszer sem voltak hajlandók beírni az elvégzett garanciális javítás során cserélt alkatrészeket.
Tény az autó újabb 3000 km-ig jó ( elviselhető) volt.Sokat járok Hollandiába így a futásteljesítmény nagy részét autópályázás tette ki,és mint tudjuk ezek jó minőségű utak.
30000-nél újra szervíz mert a központi zár hol egyik hol másik ajtót nem zárta be,Csere,bejegyzés nélkül,panaszkodtam a futóműre és az erőtlen motorra: ez ilyen ezt így kell használni.Nem terveztem új autó vásárlását de a 40000-es szervíznél megint nem volt a helyén rugó most már szilentet is cseréltek. Mi lett volna a Budapesten is használom a kocsit?
Szóval 49000km-nél elegem lett abból,hogy már a műszerfal is zörög, a kettes fokozatba váltásnál recseg a váltó a futómű megint kopog,és két éves korára nyöszörög az egész karosszéria.Irány a szervíz, megint csináltak rajta valamit,én meg beszámíttatam egy japán autóba.Ekkor kiderült az is,hogy a teljesen új autóm egyik sárvédője javítva volt egy tenyérnyi helyen a festék vastagsága 100 micron. Így vegyél új autót márkakereskedésben! Szóval a japán előtt sem kell hasra esni,csak jól meg van csinálva. Ja, a C-max-ot megelőzően 3db 156-os Alfám volt,mindegyikkel 150000 km felett AUTÓZTAM.(Az első 1997-es évjáratú volt,tehát első szériás.)
Így csupa nagy betűvel,mert nem romlottak el.A teflonos lengőkart ami tipúshiba mindegyikben cserélték garanciában.
Most egy Mazda 6-ot hajtok ezt tudtam megfizetni sajnos a 159-es már nagyon drága.
Senki ne higgyen a reklámoknak,a szervízekben várakozókat kérdezze autó vásárlás előtt! Megéri.
Hibalista
- Futómű,zárak,váltó
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 156 2.0 JTS | Következő autója? | Mazda 6 2.0Diesel |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
