Szuper családi autó
Szöveges ítélet
1999 óta 4 újként vásárolt focus kombit használtam, ez az 1,5 TDCi Ecoblue Bussiness (2018 évi árlista szerinti) felszereltséggel az ötödik focus. Az előzőeket 70 000 és 148 000 km közötti futásteljesítmények után adtam el, mindegyik gyorsan elkelt. 2 benzin 2 dízel motorral, mindegyikkel nagyon meg voltam velük elégedve soha nem hagyott cserben egyik sem, persze ehhez a szükséges szervizeket mindig időben elvégeztettem és miután nem volt horror árú a márkaszerviz sem zömében márkaszervizben. Szerintem Magyarországon ez volt az a típus, ami ár, érték, megbízhatóság, komfort, forma, vezethetőség, biztonság, szerviz költségek arányában az egyik legjobb választás volt. Azért írom múlt időben, mert a FORD ennek a dízel motornak a szervízdíját megemelte az előzőhöz képest. A többi felsorolás továbbra is áll. Eddig 27 ekm-t mentem az autóval és a tapasztalataim a következők: Vezethetőség érzet alapján minden elfogultság nélkül mondhatom, futóműve rendkívül stabil, és a kátyúkkal is elboldogul. Váltója nagyon könnyen és pontosan jár. A továbbfejlesztett motor nyomatékos 300 Nm,turbó lyuk egyszerűen nincs, kitűnően pörgethető és 120 le-höz képest meglepően könnyedén és jól gyorsul. A motor zajából alig szűrődik be valami, hideg motornál rövid ideig hallható, de megszokható. .A fogyasztás vegyes használatban nálam 4,3-4,6, egyedül autópálya tempónál megy 5 liter fölé: 5,5-6 liter közötti a pakoltságtól (súlytól) függően. Dalmácia oda vissza teljes plafonig pakoltan 2000 km 5,5 literes átlag jött ki. Üzemeltetés: Idő előtt kérte a motor szerviz kijelzője az olaj cseréjét 12 000 km megtétele után, amit a szerviz fizetősben csinált meg. 20 000 km-ig a 130 feletti tempónál (Németország…) berezonált a futómű amit erősen érezni lehetett a kormányon. Hiába volt centrírozás és egyéb okosság a probléma csak a második szoftverfrissítéssel oldódott meg teljesen. Írjuk az új típus kezdő problémára. Azóta kifogástalan! Felszereltsége gazdag (automata fény, esőszenzor, fűthető szélvédő-, ülés-, kormány-, és tükör, parkolás segítő rendszer, visszagurulás gátló, elektromos kézifék, kanyarodást segítő fény, activ city stop, start/stop rendszer, sávtartó rendszer, tempomat, tolatókamera, navigáció, car play, sync3 rendszer, bluetooth-os kihangosító, érintő kijelző, stb.) egyedül a holttér figyelő hiányzik nekem. Nagyon egyszerűen kivehető és visszarakható a csomagtér takaró. Ez a régebbi változatoknál neuralgikus pont volt. Ami változatlanul probléma: a SYNC 3 rendszer továbbra is csak angolul hajlandó beszélni és érzékeny az angol kiejtésre. Aki beszélt már angolul indiai emberrel az tudja miről szól az angol kiejtés…. Lassan már 8 millió forintba kerülő több tízezer eladott autónál érthetetlen miért nem tudják „magyarítani”.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Auto Fort Váci út
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | focus 1,6 TDCI | Következő autója? | Modell S |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
